Gå til innhold

Hva kan jeg servere på 17. mai (som tar kort tid og kan lages på forhånd?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten reiser på hytta 13. mai, og drar hjem på kvelden den 16. mai. Da skal vi til min leilighet.

Jeg vil gjerne gjøre det hyggelig på 17. mai, og servere noe godt og spise. Dessverre reiser kjæresten hjem til seg på formiddagen 17. mai.

Da tenker jeg at jeg bør lage noe brunsj, og kanskje bake en kake. Vi kan ikke drikke alkohol (siden han kjører bil).

Ønsker helst å ha planlagt og handlet inn det meste før vi reiser den 13., slik at det ikke blir så mye stress.

Det er vår første 17. mai sammen, så jeg vil gjerne gjøre det litt hyggelig.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan lage? 🙂

Anonymkode: 522c1...5cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

varme rundstykker, lag eggerøre. varm karbonader og stekt løk du har laget klart på forhånd (gjerne i frysen). kjøp spekeskinke og ferdig potetsalat til. 

lag skillingsboller som du fryser, og varmer i ovnen på dagen. ha på melisglasur :)

Anonymkode: e5e6a...a01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

varme rundstykker, lag eggerøre. varm karbonader og stekt løk du har laget klart på forhånd (gjerne i frysen). kjøp spekeskinke og ferdig potetsalat til. 

lag skillingsboller som du fryser, og varmer i ovnen på dagen. ha på melisglasur :)

Anonymkode: e5e6a...a01

Takk for tips! 😀

Anonymkode: 522c1...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Rømmegrøt og spekemat er lettvindt og godt. Grøten kan lages lenge før og fryses, 

Anonymkode: 93e8e...cde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager spekemat og ostefat når jeg skal gjøre det enkelt og må handle inn på noen dager på forhånd. 

Anonymkode: ef202...a1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Rømmegrøt og spekemat er lettvindt og godt. Grøten kan lages lenge før og fryses, 

Anonymkode: 93e8e...cde

Kan den? Blir den ikke rar i konsistensen?

AnonymBruker
Skrevet

Det klassiske er jo lettvint! Spekemat, eggerøre (kan lages dagen før), røkelaks, potetsalat (ferdig), kringle, godt smør, rømmegrøt (fjordland), is med bær til dessert. 

Anonymkode: aec58...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Her er min meny for årets 17. mai. Vi blir 6-8 personer, bare nær familie 😊

En pai som jeg lager dagen før, og lunker litt før servering

Spekemat, røkt laks, hardkokte egg og eggerøre

Kyllingklubber og waldorfsalat 

Masse oppskårne grønnsaker/ salat

+ litt vanlig pålegg som jeg alltid har (som f.eks ost, sursild, grov leverpostei, syltetøy).

I år blir det familiefeiring, men ellers er jeg mest vant med å være i venninnelag denne dagen. Da pleier vi også å ha en solid brunch, men da tar vi alltid med oss litt hver og dekker opp i fellesskap. 

Anonymkode: c1b92...38d

AnonymBruker
Skrevet

Snitter er veldig godt. 

Ferdig oppkuttet loff, roastbiff, reker, karbonade. Så lenge det kun er til to, tar det ikke så lang tid å lage. Når du kommer jeg baker du pavlova som kan hvile i ovnen natt til 17 mai. Pynte den tar ikke lang tid

Anonymkode: 09276...afd

Gjest Smeltemann
Skrevet
visp skrev (14 timer siden):

Kan den? Blir den ikke rar i konsistensen?

Ville ikke fryst grøten jeg heller. 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Du kan lage deler av et koldtbord, kanskje varme noe kylling med ris til.

Det meste av mat går egentlig veldig fort å lage.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha Spekemat 😊

Anonymkode: f71a6...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...