Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tamsi
Skrevet

Ja. Det er helt villt urettferdig!

Ikke gå inn i tråden om juridisk abort, for der mener mannfolka at det er de som har trukket det korteste strået.

AnonymBruker
Skrevet

Helt som det skal være fra naturens side.

Anonymkode: 1486e...53d

• Liker 8
Skrevet

Skjønner hva du mener, men er ikke enig.

Jeg synes det er fantastisk å få gå gravid og være hjemme med en liten baby. Når jeg gikk gravid tok mannen absolutt alt av husarbeid, sånn jeg kunne fokusere på å slappe av. 

Jeg får ha mesteparten av permisjonen, og jeg får de roligste månedene. Når far tar over permisjon er barnet i full fart rundt om i huset, så det er sånn sett mye mer slitsomt.

Jeg synes du klager for mye. Det er fordeler og ulemper med alt.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Nettroll skrev (3 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men er ikke enig.

Jeg synes det er fantastisk å få gå gravid og være hjemme med en liten baby. Når jeg gikk gravid tok mannen absolutt alt av husarbeid, sånn jeg kunne fokusere på å slappe av. 

Jeg får ha mesteparten av permisjonen, og jeg får de roligste månedene. Når far tar over permisjon er barnet i full fart rundt om i huset, så det er sånn sett mye mer slitsomt.

Jeg synes du klager for mye. Det er fordeler og ulemper med alt.

Men da høres det ikke ut som du har hatt særlig krevende babyer, om det er verre når de begynner å bevege på seg. Har man babyer som krever mye er det en ren lettelse når de begynner å krype rundt, fordi da slutter ofte all sutringen og skrikingen. I tillegg er som sagt nattevåk og nattamming på tur å utfases , og man får faktisk til å slappe av med en kaffekopp mens babyen leker på gulvet. Det kan man ikke med klistremerkebabyer som henger på deg og gråter hele dagen. 

Anonymkode: c473b...0ad

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da høres det ikke ut som du har hatt særlig krevende babyer, om det er verre når de begynner å bevege på seg. Har man babyer som krever mye er det en ren lettelse når de begynner å krype rundt, fordi da slutter ofte all sutringen og skrikingen. I tillegg er som sagt nattevåk og nattamming på tur å utfases , og man får faktisk til å slappe av med en kaffekopp mens babyen leker på gulvet. Det kan man ikke med klistremerkebabyer som henger på deg og gråter hele dagen. 

Anonymkode: c473b...0ad

Stemmer det. Aldri opplevd kollik , men har selvsagt hatt våkennetter og nattamming. Men det er en del av det å være forelder, så klager ikke på det. Far står opp og skifter bleier. 

Det hele er vel avhengig av hvordan far samarbeider. Her i hus har han også vært våken en eller to ganger hver natt selvom han har jobb neste dag.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For min del kunne jeg gjerne dratt tilbake til jobb tidligere, så jeg er ikke enig. Jeg hadde dog en mann som ikke løftet en lillefinger, så det kan jo hende jeg hadde følt det annerledes om jeg hadde fått litt avlastning. Da jeg kom på jobb fikk jeg endelig slappe av litt.

Anonymkode: bab10...177

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du glemte nattamming. Etter syv måneder ammer mange fortsatt om natten, selv om helsesøster sier at det ikke er nødvendig. Men når amming er den mest effektive måten å få ro i huset så blir det jo det man gjør. Barnet blir kanskje ekstra urolig og krever ekstra tid ved puppen fordi mor plutselig er borte på dagtid.

Pendelen svinger. Dagens feminister krever å få være mer hjemme med barna sine.

Anonymkode: 2529d...043

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Etter 7 mnd var jeg kjempeglad for å kunne dra ut i jobb og syns det er noe dritt med alle som maser om at mor skal være hjemme ett år. Nei, etter de tunge første månedene trengte jeg faktisk å komme meg på jobb!

Anonymkode: 3274a...16f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du glemte nattamming. Etter syv måneder ammer mange fortsatt om natten, selv om helsesøster sier at det ikke er nødvendig. Men når amming er den mest effektive måten å få ro i huset så blir det jo det man gjør. Barnet blir kanskje ekstra urolig og krever ekstra tid ved puppen fordi mor plutselig er borte på dagtid.

Pendelen svinger. Dagens feminister krever å få være mer hjemme med barna sine.

Anonymkode: 2529d...043

:klo:

Anonymkode: 30248...5d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ga mme og var tilbake på jobb etter 15 uker. Far koste seg hjemme i nesten ett år. 

Anonymkode: 15a07...5a7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det er dritt å gå gravid og til dels også ammingen, men mye av det TS peker på er sosiale konstruksjoner det går an å gjøre noe med. Mannen har krav på to ukers fri etter fødsel, men han har ikke krav på lønn de to ukene. At mannen må være uthvilt er en vurdering hver familie får ta. Min mann har tatt masse nattevåk selv om han skal på jobb dagen etter. Og permisjon er ikke en belønning for å ha gått gravid. 

Anonymkode: d9c6c...d21

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer urettferdig at far har fritid hver eneste dag, at han kan snakke med voksne mennesker, dyrke sine hobbyer og interesser osv mens jeg føler meg stuck med baby 24/7, jeg får så vidt dusje i fred og toalettbesøk må taes når baby sover. 
Jeg har såpass lite egentid at jeg ikke kan huske sist jeg våkna uthvilt, eller når jeg kunne tilfredsstille meg selv (for neket jeg fikk unge med vil jo ikke ha sex lengre, eller han vil heller runke og ejakulere i undertøyet sitt som JEG må vaske) 

Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men jeg angrer på hvem jeg fikk barn med. Hadde jeg visst hvor tynnslitt psyken skulle bli eller hvor alene jeg skulle føle meg - så hadde jeg aldri fått barn. 

Anonymkode: eedce...5a3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også det er skikkelig dritt å gå gravid og amme. Er gravid med nummer to nå oh kjenner ekstra mye på urettferdigheten nå denne gangen. Jeg har alle mulige plager man kan ha som gravid denne gangen og det er så frustrerende å kjenne på hvordan kroppen min ødelegges : Det holdt virkelig med en gang, kunne ønske mannen kunne tatt denne runden. 

Jeg har verdens snilleste mann som er en superflink pappa, så han tar absolutt sin del av arbeidet, men den biologiske delen hadde også ønsket at vi kunne delt på. Misunner lesbiske par som har mulighet til å ta en runde hver. 

Anonymkode: 75ce7...df9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er jo verste utfall, de aller fleste får ikke alle vanskene og opplever det på en bedre måte.

Alle de epokene du beskriver synes jeg var de letteste og kosligste. Unntaket er vel fødselene, de var jo vonde....

Tiden da det var tid for pappan sin permisjon var barna mye mer aktive og alt var mer slitsomt. Jeg hadde aldri byttet.

Anonymkode: 5f09c...36b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du tar valget selv om du vil ha barn. Det gjør ikke nødvendigvis mannen. 

Nei det er ikke litt urettferdig en gang. Du valgte det. 

Anonymkode: e3a1f...364

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med ts. Har to barn som begge hadde kolikk i 3-4 mnd. Etter kolikkperioden var over var jeg ganske utslitt og brukte kanskje en mnd for å komme meg litt til hektene igjen. Da hadde det gjenstått to mnd med mer kos enn arbeid på meg før pappaperm. Jeg hadde da startet i jobb mens jeg fortsatt nattammet og barna var veldig avhengig av meg.

Heldigvis har vi hatt mulighet til noen mnd ulønnet permisjon til meg før pappaperm. Vi har ikke råd til det en tredje gang, dermed stopper vi på to. Det er nok mange i samme båt og regjeringen lurer på hvorfor vi føder så få barn?

Anonymkode: d78bc...fa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du mann?

Anonymkode: 30248...5d8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

I det tilfellet du da skisserer får i det minste mor alle ukene av permisjonen. 

Anonymkode: b5795...329

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mannen velger det også. Sex = potensiell graviditet. Elementær lære fra barneskolen. Hvis du ikke har gått på barneskole og oppvokst i en hule uten tilgang til informasjon vedr forplantnings lære så er du unnskyldt. Eller mener du at abort er prevensjon? 

Anonymkode: a0bbf...bcf

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...