AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Er samboer med en mann med tre ( to voksne og snart et voksent) barn. I starten av forholdet snakket han non stop om eksen, så mye at jeg to ganger måtte si at nok er nok. I perioden vi har vært sammen, har hun gjort mye som å sabotere samvær, krevd penger for «alt» ( han tjener en del mer enn henne), fått han til å si fra seg foreldreansvar osv. Han er ganske forbannet på henne, dier hun er helt nedsnødd osv. Men, så fort hun tar kontakt så er han som et lam og gjør det hun sier for deretter å klage til meg om den dumme eks kona. Jeg er så lei av det. Har sagt til han at han får slutte å si det til meg, men heller si fra til henne om hva han mener og ikke gi etter for alt. Men, det gjør han ikke....gjør fortsatt som hun krever. Han virker livredd henne på de fleste områder. Andre som har opplevd det samme? Hvorfor er det slik? Får inntrykk av at en del menn er slik, de bare føyer eks kona i alt. Anonymkode: 515f9...e05
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Tøffel. Slitsomt... Og hva kan han ikke finne på å si om deg? Be han gro noen baller eller for all tid holde kjeft. Klarer han ikke, flytter du, du kan nemlig ikke stole på en slik fyr! Anonymkode: ac41b...f47 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Jeg unngår menn med barn fra før, vil ikke ha en annen dames rester. Anonymkode: 833e9...fb1 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tøffel. Slitsomt... Og hva kan han ikke finne på å si om deg? Be han gro noen baller eller for all tid holde kjeft. Klarer han ikke, flytter du, du kan nemlig ikke stole på en slik fyr! Anonymkode: ac41b...f47 Tror ikke han nevner meg engang, hun liker meg ikke ( truffet henne i noen minutter en gang), har sagt at han må få seg en ryggrad overfor henne og si fra hvis han ikke er enig, men nei, han er like koselig og grei med henne og klager til meg etterpå om hva hun «lurte» han til. Han er ekstremt konfliktsky hvertfall overfor henne. Anonymkode: 515f9...e05
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg unngår menn med barn fra før, vil ikke ha en annen dames rester. Anonymkode: 833e9...fb1 Tenkte det var greit om at de var mer eller mindre voksne, men det stemte dessverre ikke. Anonymkode: 515f9...e05
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Skjønner du ikke tegninga? Han hadde ikke behøvd å ha noe som helst med henne å gjøre med voksne barn. Anonymkode: 0cc5a...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner du ikke tegninga? Han hadde ikke behøvd å ha noe som helst med henne å gjøre med voksne barn. Anonymkode: 0cc5a...b4e Den ene er ikke fylt 18 enda (gjør det i år). De gikk fra hverandre før jeg kom inn i bildet, så han er ferdig med henne, men han er fortsatt en tøffel overfor henne. Anonymkode: 515f9...e05
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Har han ikke skjønt at du syns dette er plagsomt? Virker ikke slik. Du får bli litt sint og si at han får for h* slutte å klage til deg så ofte om eksen, du syns det er plagsomt. Be han slutte å være en tøffel, ordne opp med henne og slutte å klage til deg for noe du ikke kan fikse eller gjøre noe med. Hans barn, hans ansvar. Han kan ikke gå rundt og mase om dette her, det hadde jeg blitt så irritert over. Hadde også sagt at din input er at han må slutte å føye seg etter alt hun sier, og det er alt du har å si i saken. Fremover må han fikse dette selv. Anonymkode: 6e4ed...912
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Når siste barnet går ut av vdg, slutter deres felles forsørgeransvar og de er iike lenger foreldre i den forstand da barna er myndige og forsørger seg selv. Det vil ikke være noen inntekt eller noe samvær i fordele. Anonymkode: e204b...00a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 been there, done that. Denne fyren kan du ikke stole på. Har opplevd jævlige kjærester men som jeg tross alt visste hvor jeg hadde. Anonymkode: 3b5c2...dee
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Hvorfor tenkte du at en mann som han duger som partner, ts? Dette er en kvinne han valgte. Som han tenkte var et så fremfragende menneske at hun egnet seg som mor til ikke mindre enn tre barn. Da har man veldig (veldig!) høye tanker om vedkommende. Man har gjort nøye vurderinger. Man har tenkt konsekvenser. Og i og med at 1 av 2 forhold ender i brudd har man selvsagt gjort seg konkrete tanker om hvordan oppdragelsen av de 3 barna skal bli etter bruddet med henne og de har lagt planer om sam-oppdragelse til alle barna er 18. Noe annet ville vært så uansvarlig at det er utenkelig. Så er bruddet et faktum. Meget forutsigbart, selvsagt. Og heller enn å gå inn i planen som sikkert involverte å forbli naboer eller dele hus, dra på felles ferier og feire jul sammen og forbli venner så velger han å gå ut i full ego-Tripp. Og det er mulig hun velger det også, altså. Men det er han som valgte henne som mor til sine barn. Så om hun sånn rent faktisk ikke er egnet er det hans ansvar. Så til spørsmålet ditt, ts. Er folk flest ego etter brudd med barn? Ja. Folk flest er ikke særlig gode foreldre etter brudd. Men noen er det. Og det er kun dem man skal velge som partnere. Anonymkode: e80f2...e5c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Kan godt være at han er over henne, men han er nok ikke over det som har skjedd mellom dem. Jeg har vært i samme smørja. Prata mye negativt om henne hele forholdet, men mot henne var han en skikkelig tøffelhelt. Ikke lenge før jeg gikk fra han (av flere grunner) var vi ute på byen. Vi sto i baren da han fikk øye på en kompis av eksen, da sa han til meg "kyss meg, fort". Dette var jo en tid hvor vi ikke hadde hatt noe intimitet på lenge også, noe som gjorde det verre. Da han sa at jeg skulle kysse han fordi eksen hans kom til å få høre det, gikk jeg bare derfra, ble skikkelig forbanna. Helt greit å ikke være 1.prioritet når det er barn i bildet, men når også eksen er foran deg i køen er det på tide å gå. Anonymkode: 9bbe9...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 Be han slutte å klage til deg. Han bør slutte å la seg styre da. Anonymkode: 91af2...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 Den som er mest nedsnødd her er jo han som godtar alt dette her. Men du godtar jo ham du også......hva vil du gjøre med situasjonen? Han klager på på henne,og du klager på ham....vil du være samboer med en som er stuck mentalt i det alt det gamle? Ditt valg! Anonymkode: 5680d...272
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 Mannen min har to barn med eksen, og de hadde et veldig «farlig» forhold. Da jeg ble sammen med ham, var han full av angst, hun hadde trykt ham så ned som det går an. Hun drev med psykisk vold, og hadde kontroll på ham lenge etter bruddet. Det var han som greide å komme seg ut av forholdet, noe hun ikke kunne godta på lang, lang tid. Hun brukte barna for å få ham til å gjøre som han ville. Spilte på hans angst og dårlige samvittighet ovenfor barna. Om hun ringte og sa at han måtte komme, for ett av barna var syke, gjorde han selvfølgelig det. Viste seg at barnet ikke var syk, og hun brukte anledningen til å kjefte og trykke han enda mer ned. Han kom seg ut av det ved å slutte å svare henne på noe som helst utover det som var avtalt i samværsavtalen. God hjelp fra familievern, barnevern, politi (hun trakasserte ham på telefon, meldinger, oppsøkte ham osv), og selvsagt en psykolog! Nå har hun ingen makt over han lenger, og han er kvitt angsten. Snakker fortsatt dritt om eksen sin da, men det er greit for meg, jeg liker henne heller ikke etter alt som har skjedd.. Anonymkode: a5828...830 1
Gjest O.G. Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 Han er ikke ferdig med henne, derfor han er som et lam når han snakker med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå