AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har tydelig en avhengighet. Men har aldri turt å være ærlig om det. Vært «flink» å spise bare litt (svært lite) i sosiale sammenkomster. Men når mannen er ute å trener om kvelden og barna er i seng spiser jeg omtrent «alt» jeg kommer over. Sjokolade, is, brød med nugatti osv. Store mengder. Og det går bare ikke lengre. Det tærer på, formen er dårligere dagen etter og det gjør vondt i kroppen. Prøver å ha hverdagene uten sukker men klarer maks 2-4 dager i strekk. Tankene mine går hele tiden mot «hva og når kan jeg spise av søtt snart?» Er det flere som har det slik? Eller noen som har kommet seg ut av det? Jeg klarer å regulere dette på en måte som gjør at jeg siden jeg var 15 aldri har vært over/under vekt på 4kg pluss minus (bortsett fra graviditet hvor jeg kom ned til utgangspunktet etter få uker). Trener og holder meg i form, spiser sunt ellers med mye variert av fisk og rene råvarer, mye frukt og grønnsaker. Hva med dere? Anonymkode: 8ed1e...9f3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har vært der. Spiste myyye på kveld og i smug 🙈 Jeg sluttet tvert i januar. Etter en hard første uke økte energien og jeg føler meg mye bedre. Jeg følger «Spis deg fri». Anonymkode: 36b62...432 3
Pæretre Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Vet ikke om jeg var avhengig akkurat, men tenkte mye på søtt og spiste gjerne mer enn bedre enn burde. Jeg la på meg mye av det, så det ble et problem. Jeg ble kvitt det ved å slutte helt med snop og snacks og annet søtt som ikke var måltider. Veldig godt å ikke savne det lenger, og andre ting smaker bedre enn sånt nå. Det har også blitt lett å bare spise litt, det var stort problem før. Søtt gir meg ikke samme behovet for mer nå. Jeg orker ikke mer enn den porsjonen jeg evt blir servert om jeg er hos noen. Virkelig praktisk at det har blitt sånn, trodde jeg måtte passe på meg selv hele livet og jobbe mye for å holde meg unna. Men det går helt av seg selv, for jeg liker andre ting nå. Mange måter å endre spisemønster på da, og man trenger jo ikke slutte å spise søtt heller. Lykke til med å finne en måte som passer for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har vært der. Spiste myyye på kveld og i smug 🙈 Jeg sluttet tvert i januar. Etter en hard første uke økte energien og jeg føler meg mye bedre. Jeg følger «Spis deg fri». Anonymkode: 36b62...432 Samme her. Les litt om bakgrunnen for «Spis deg fri», det handler om å spise seg fri fra avhengighet. Anonymkode: f357f...03b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Jeg er avhengig av cola. Tror ikke det er koffein jeg er avhengig av, da det hjelper lite med kaffe 😅 så er nok avhengig av sukker , og får sykt vondt i hodet hvis jeg ikke får cola .. tenker jeg må ta grep snart 🥺🤞 Anonymkode: 3e80b...a90
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Kutte 100% er det som fungerer best. Man får litt "abstinenser"/sliten/dårlig humør/stress en periode, men det går over. Anonymkode: 28c2d...2e5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Den eneste måten å komme seg ut avhengighet er å faktisk ville ha en endring. Cold turkey og tåle ubehaget de dagene det står på. Det vanskelige er ikke å slutte, men å forbli sukkerfri. Er man virkelig avhengig så er det ikke rom for litt sjokolade. Man må holde seg helt unna fordi avhengigheten aldri egentlig forsvinner, men man kan leve med det. Anonymkode: 412ee...02d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå