Gjest rabrabara Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 Jeg har kjørt meg fast med den samme maten, kanskje 5 ulike ting som roterer til middag. Jeg har kyllingfilleter, men kommer ikke på noe spennende å gjøre med de. Noen forslag?
Gjest Embla s Skrevet 3. september 2005 #2 Skrevet 3. september 2005 Lag thai-suppe med kylling og kokosmelk!
Nella Skrevet 3. september 2005 #3 Skrevet 3. september 2005 www.egg.no under oppskrifter ligger det litt på kylling da. Eller på matprat.no. Bytt ut svinekjøttet i oppskriftene der med kylling
Gjest 1111 Skrevet 3. september 2005 #4 Skrevet 3. september 2005 Bank dem flate. Fyll på med det du vil ha - enten vanlig ost, smøreost med krydder, bacon osv - og rull dem sammen. Stek dem i ovnen og server med ris eller pasta.
Grooo Skrevet 3. september 2005 #5 Skrevet 3. september 2005 Søk på mangokyllinggryte her inne så finner du oppskrift på den fantastiske gryta jeg har lagt ut oppskrift til!
Rosenrød Skrevet 3. september 2005 #6 Skrevet 3. september 2005 Hvordan lager jeg den thaisuppa? Hørtes goooood ut!
~sikka~ Skrevet 3. september 2005 #7 Skrevet 3. september 2005 Ja jeg og vil gjerne vite åssen man lager den thaisuppa.
Gjest Étoile Skrevet 3. september 2005 #8 Skrevet 3. september 2005 Hvordan lager jeg den thaisuppa? Hørtes goooood ut! ← Jeg pleier å bruke denne oppskriften: Thailandsk kyllingsuppe (Tom Kha Kai): Suppe til 2: 1 boks kokosmelk 2- 3 dl kyllingkraft eller kyllingbuljong 2 cm av en ingefærrot 2 stilker sitrongress (på glass eller fersk) 5 limeblader (tørket i pose) 200 gram kyllingbryst 2 store champignon 2 ss fish sauce (nam pla) 2 ss sukker 1/2 bunt koriander 3- 4 grønne thaichili (eller 1- 2 vanlige chili) saften av 2 lime, omtrent 1 dl 1 ts chili paste (nam phirik pao) Hakk ingefær. Skjær vekk det brune av sitrongresset og kutt det i fire på langs. Riv limebladene i to. Ha kyllingkraften og halvparten av kokosmelka sammen med ingefær, sitrongress og limeblad i en gryte og kok opp. Skjær kyllingen i små biter. Ha kylling, champignon, chilipaste, fish sauce og sukker i gryta og kok i omtrent 5 minutter, til kyllingen er kokt (avhengig av hvor små biter du kuttet den i). Hell i resten av kokosmelka og kok opp. Fjern sitrongresset og limebladene. Kutt chili i små biter. Press saften av limen. Hell limejuicen i suppeskåler. Hell over suppa. Strø over finhakket chili og koriander. Server. Denne er kjempegod!
Rosenrød Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 Kan champignonene erstattes med noe, er ikke så glad i kokte champiser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå