Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det alltid så dårlig på jobbintervju fordi jeg blir så nervøs og stotret. I tillegg synes jeg det er verre på skjerm. Er det noen som har noen gode tips til å bli mere rolig, samt noen generelle tips for et bra jobbintervju. Det er et rekrutteringsbyrå som står bak, så jeg vet ikke helt hva jeg venter meg

Anonymkode: 679be...b66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et fyr som kom med råd til digitale møter i mitt firma, og det er par ting jeg husker fra rådene

Det er lett at en ser ned på pc og ikke på personen som du prater med.  Kanskje greit å henge en liten markør ved siden av kameraet på pc, for minne deg på at det er der du skal se. 

Lys, avhengig av hvor du sitter hjemme hos deg, men lyskilder er foran og ikke bak deg.  Er det bak deg, så lyser det mot de du prater med og du sitter litt i skygge. 

Anonymkode: 8deaf...e91

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på at det er vanlig å være nervøs i sånne sammenhenger, det er de som intervjuer vant til. Prøv å tenk på det som en ganske vanlig samtale der du skal vise litt av hvem du er.

Anonymkode: 7c842...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi hadde et fyr som kom med råd til digitale møter i mitt firma, og det er par ting jeg husker fra rådene

Det er lett at en ser ned på pc og ikke på personen som du prater med.  Kanskje greit å henge en liten markør ved siden av kameraet på pc, for minne deg på at det er der du skal se. 

Lys, avhengig av hvor du sitter hjemme hos deg, men lyskilder er foran og ikke bak deg.  Er det bak deg, så lyser det mot de du prater med og du sitter litt i skygge. 

Anonymkode: 8deaf...e91

Takk for tips, jeg tror jeg har en tendens til å se på meg selv i kameraet i stedet for intervjueren, fordi jeg blir så opptatt av mitt eget kroppsspråk

AnonymBruker
Skrevet

Masse lykke til! Jeg vet akkurat hvordan det er. Husk å puste, og ikke vær for opptatt av å svare med en gang. Det går fint å ta seg en liten tenkepause før man svarer. Ikke stress. Se på de som intervjuer deg, ha en nøytral bakgrunn med god belysning og prøv å vise utstråling. Så går dette helt fint. Hvis du stotrer litt på noen spørsmål, eller kanskje svarer på en måte som du ellers ikek ville ha gjort, så går det bra. Folk skjønner at man er nervøse i en slik situasjon. :)

Anonymkode: a1b97...d93

AnonymBruker
Skrevet

Ha en stressball eller lignende som du kan kna i hendene for å få ut den nervøse energien mens du snakker. Det hjelper ofte meg.

Anonymkode: 9798a...997

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk at det er arbeidsgiver som skal vurdere deg, det er like mye du som skal vurdere dem! Liker du det de har å tilby DEG?

Anonymkode: 2c2bc...92f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Masse lykke til! Jeg vet akkurat hvordan det er. Husk å puste, og ikke vær for opptatt av å svare med en gang. Det går fint å ta seg en liten tenkepause før man svarer. Ikke stress. Se på de som intervjuer deg, ha en nøytral bakgrunn med god belysning og prøv å vise utstråling. Så går dette helt fint. Hvis du stotrer litt på noen spørsmål, eller kanskje svarer på en måte som du ellers ikek ville ha gjort, så går det bra. Folk skjønner at man er nervøse i en slik situasjon. :)

Anonymkode: a1b97...d93

Tusen takk❤️ Jeg snakker ofte litt for fort, så sikkert veldig greit med litt pauser innimellom for dem også😅

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!

jeg føler det er som å lese om meg. Har nylig hatt noen intervjuer via teams. Først med vikarbyrå, det ble mer en samtale og da syns jeg det er så mye enklere å slappe av. Deretter intervju med bedrift, var SÅ nervøs at jeg babla!! Så jeg måtte gjøre noen grep til neste intervju. Stressball, at jeg satt mer avslappet, jeg droppa blazeren og fant noe annet fint, og tok meg bedre tid til å svare på spørsmålene og da ble det naturlig en samtale isteden - som er så mye bedre :) 

Anonymkode: a8df4...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også veldig nervøs og det kan kanskje være en ide å ha med seg noen stikkord som du kan se på om du får jernteppe og det kan også være til hjelp for å vite hva du skal fokusere på. Jeg liker heller ikke digitale intervju fordi jeg synes ikke at jeg får den samme øyekontakten eller kontakten som jeg får ved fysiske møter. 

Jeg har litt ulike erfaringer med intervjuere. Ikke alle har så veldig stor forståelse for at man er veldig nervøs. Det er ikke for å skremme, men kan være greit å være forberedt på det. "Alle" sier at intervjuere har forståelse for at folk er nervøse, men alle har ikke det. 

Anonymkode: efe55...677

AnonymBruker
Skrevet

Håper det ikke gikk til helevete.

Anonymkode: 13151...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...