Gå til innhold

Klage på mennesker som har med barn å gjøre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på en del ting etter å ha lest her på kg en del. Jeg har fått inntrykk av at det er veldig mye negativitet rundt mennesker som har med barn å gjøre, som foreldre og barnehageansatte, og ikke minst barn selv. Og lurer litt på hvorfor det? 

Jevnlig så kommer frivillig barnløse og skal diskutere med hvorfor deres valg er så mye bedre enn de som har valgt å få barn. Og så er det de som har barn, men lager ofte et viktig poeng at de har over middels høy inntekt og er i full jobb. Kanskje for å sette seg i et bedre lys? 

Så kommer det klaging på barnehageansatte. 

Så er det klaging på foreldre. Alle klager på foreldre. Særlig på mødrene. Det er da venninner, randoms, frivillig barnløse og barnehageansatte. 

De som klager på barna er gjerne de som ikke har barn og ikke vil ha barn.. 

Så alt i alt, mødre og barn er den store skyteskiva. Alt galt vi mødre gjør, hvordan vi gjør det og hva vi ikke gjør, og ikke minst hvor ressurssvak man er.. 

Så lurer jeg på. Hvorfor? Hvorfor klager folk på denne type mennesker? (mødre, barnehageansatte, foreldre, barn) Har noen noe teorier? 

Anonymkode: 29c7e...2c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mødre blir klagd på for å hele tida føle press for å prestere bedre, bedre og eeeenda bedre. Derfor har vi nå pakka ungene i bobleplast og gir dem et heidundrende festmåltid i nistepakka. Vi kan aldri si nei, det er for strengt, men vi kan ikke alltid sa ja heller, for da er vi ettergivende. Vi må være autoritative voksne hvert minutt i døgnet, og ikke minst pedagogiske ifht all oppdatert kunnskap/teorier. Det er ikke lov å være sint, men man skal vise følelser. Man må for all del ikke ha for mye barnevakt eller ha barna for lenge i barnehage og SFO.

Det er ingenting som er godt nok for alle.

Anonymkode: ff0bb...b97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare en av mange grupper som opplever dette her, også singles (tapere), folk som ikke er single (uselvstendig), overvektige, undervektige, menn (burde ikke være her), kvinner over 40 (stygge og ekle) osv

Anonymkode: 9aa6a...ffc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer litt på en del ting etter å ha lest her på kg en del. Jeg har fått inntrykk av at det er veldig mye negativitet rundt mennesker som har med barn å gjøre, som foreldre og barnehageansatte, og ikke minst barn selv. Og lurer litt på hvorfor det? 

Jevnlig så kommer frivillig barnløse og skal diskutere med hvorfor deres valg er så mye bedre enn de som har valgt å få barn. Og så er det de som har barn, men lager ofte et viktig poeng at de har over middels høy inntekt og er i full jobb. Kanskje for å sette seg i et bedre lys? 

Så kommer det klaging på barnehageansatte. 

Så er det klaging på foreldre. Alle klager på foreldre. Særlig på mødrene. Det er da venninner, randoms, frivillig barnløse og barnehageansatte. 

De som klager på barna er gjerne de som ikke har barn og ikke vil ha barn.. 

Så alt i alt, mødre og barn er den store skyteskiva. Alt galt vi mødre gjør, hvordan vi gjør det og hva vi ikke gjør, og ikke minst hvor ressurssvak man er.. 

Så lurer jeg på. Hvorfor? Hvorfor klager folk på denne type mennesker? (mødre, barnehageansatte, foreldre, barn) Har noen noe teorier? 

Anonymkode: 29c7e...2c8

Det fins vel udugelige mennesker i alle kategorier, og ofte handler det vel om kjemi. KG er et forum for å få ut frustrasjoner, og få innspill, da vil det nødvendigvis bli en del klager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...