Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 10 mnd ville ikke lenger ha pupp da han ble 8mnd, han vil heller ikke ha MME. 

Lager grøt av MME morgen og kveld. 

Men i det siste har det vært lite og konsentrert urin, han drikker mye vann, men kanskje ikke nok? Noen som har tips til å få i baby mer væske? Kan for eksempel sjokomelk uten sukker, laktosefri være noe? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kumelk, det skal de ikke ha før 12 mnd. Heller ikke laktosefri. Har noe med opptak av jern å gjøre. 

vann er tørstedrikk, barn regulerer seg oftest selv 🙂 bland ev. ut 1 del eplejuice og 3 deler vann, om du føler han ikke får i seg nok væske. La han alltid ha tilgang på drikke/tutekopp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eg ville ha venta med sjokomjølk (og anna mjølk) til etter 1 år pga jernopptaket. 

Prøv ny drikkeflaske? 🙂

Anonymkode: 9fa3f...17b

• Liker 2
Skrevet

Synes du han drikker vesentlig mer enn han tisser? Kanskje verdt å måle hvor mye han drikker i løpet av døgnet og ta en vurdering ut fra det. Det vil jo fort påvirke avføringen hans også hvis han ikke har væskebalansen helt i orden. Her sliter vi med en som drikker for mye, så det er også en problemstilling. Hos oss begynte gutten vår å drikke veldig mye vann når han fikk fri tilgang på vannflaske.

• Liker 2
Skrevet

Ikke sjokomelk ihvertfall. Enig i råd om ny og morsom flaske/tutekopp som er tilgjengelig og at du tilbyr ofte (men ikke tving og mas). 

Utvannet juice (eple, appelsin, frokostjuice osv - uten sukker). Tynn smoothie. 

Hjemmelaget is/slush av utvannet juice (mulig han er for liten til å like det/få det til). 

Frukt/grønnsaker med mye vann, f eks agurk og vannmelon. Enten spise vanlig eller i slikt 'gnagenett'. 

• Liker 1
Skrevet

Ville egentlig bare fortsatt med vann, ikke innføre juice, smaksatt vann osv., med mindre hen er tydelig dehydrert. Men gi gjerne frukt som den er. Jeg tror det er veldig fort å venne et barn på at tørstedrikk også er søt/smaksatt, og da blir det nok vanskelig å få hen til å drikke vann. Så lenge det er tilbud om pupp, vann eller mme, så tenker jeg du gjør det du kan (med forbehold om at hen ikke er syk eller dehydrert). 

Og husk at dette kan variere hos barn også, slik det gjør hos oss voksne. Noen dager drikker man mye, noen dager lite. Og ikke glem væsken hen får gjennom mat. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...