Cyndaquil Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 De som driver «på hjul mot mobbing» gjør en kjempegod jobb med å gi barn og unge med utfordringer gode opplevelser. men en ting jeg stusser over er utlevering av barna. De deler svært sensitive detaljer om barna her er eksempel: « i dag har vi vært på tur med en xx år gammel gutt som desverre sliter med jobbing og blir banka på skole» « i dag har jeg vært så heldig å ha en xx åring på tur. Han har noen diagnoser, sliter på skolen og med det å få venner, samt har en tøff fortid» xx er min sensur. hadde det ikke vært nok å skrive «en gutt som sliter med mobbing og utfordringer på skolen» Eller «en gutt med tøff forstod som sliter med mobbing» jeg stusser med andre ord på alle detaljene. Sensuren over bildene er også veldig liten, kun over ansiktet ofte. Mobbere og andre kan lett kjenne de igjen. Tenker sladdingen burde vært større jeg synes det er fantstisk det de gjør for barna altså. Men mener de burde være mer varsom med detaljer og skjerming av barna i en trist situasjon 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Kjenner ikke konseptet eller saken men det høres ikke helt heldig ut det der nei. ville vel skrevet: i dag hadde vi en kul fyr med på tur. Han trengte det for er noen duster som plager ham og til og med slår når de er så feige å rotte seg sammen.. ingen bilde Anonymkode: 60f59...1b8 6
Cyndaquil Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjenner ikke konseptet eller saken men det høres ikke helt heldig ut det der nei. ville vel skrevet: i dag hadde vi en kul fyr med på tur. Han trengte det for er noen duster som plager ham og til og med slår når de er så feige å rotte seg sammen.. ingen bilde Anonymkode: 60f59...1b8 Mener det er greit med bilder fra opplevelsene men med mer sensur .
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Tenker at hele konseptet er galskap, den mobbede blir lagt ut på det store internett som et mobbeoffer, dette er ikke bra, slike situasjoner skal jobbes med bak i kulissene ikke settes i en situasjon som dette. Her snakker vi om en gjeng amatører som ikke vet hva de holder på med, tanken er nok god, men de gjør bare vondt verre, veldig veldig synd, håper dette galskapet blir stoppet før noe alvorlig skjer Anonymkode: 8b0ab...706 12
Cyndaquil Skrevet 9. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 23.26): Tenker at hele konseptet er galskap, den mobbede blir lagt ut på det store internett som et mobbeoffer, dette er ikke bra, slike situasjoner skal jobbes med bak i kulissene ikke settes i en situasjon som dette. Her snakker vi om en gjeng amatører som ikke vet hva de holder på med, tanken er nok god, men de gjør bare vondt verre, veldig veldig synd, håper dette galskapet blir stoppet før noe alvorlig skjer Anonymkode: 8b0ab...706 Bra flere enn meg ser at det blir delt for mye om barna . Korte setning som «problematikken her er mobbing» hadde vært mer en nok eller kanskje for mye. Detaljene de skriver er for utleverende . jeg var heftig mobbet og utfryst hele oppveksten. Likevel å bli stempler som mobbeoffer offentlig eller at detaljene om hva jeg hadde opplevd, hadde vært kjempesårt for meg. Både fordi jeg ikke ville blitt satt i boks eller at helt nye mennesker man møtte husket meg som hun der som ble mobbet. Jeg ville starte med blanke ark, ikke forhåndsverta. Som jeg lærte fort, mangevil være venn med noen som blir mobbet eller har vært det selvom foreldrene samtykker, synes jeg se bør sensurerer mer og dele mer nøytrale bilder. Tusenvis får nå vite om sårbare detaljer til sårbare unge . Blir situasjon da bedre på sikt selvom de får en drømmedag? Nei 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 De går også med «firmanavnet» på genserne/jakkene sine, så når barna går med dem på kafé/sentre så er det veldig åpenbart at dette barnet blir mobbet. Liker konseptet, men de må endre på en del for at det skal være OK. Trenger ikke ta fullfigur bilde av barna, la være å gå med disse genserne, og skrive mer anonymt på Facebook. Anonymkode: ba5d6...5b7 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Har tenkt det samme. Måten de skriver på virker utrolig umoden, som igjen gjør at de høres useriøs ut. Veldig flott å støtte mobbing, men for å drive et seriøst firma trenger man kunnskap om hvordan tekster skrives og kunskap om skjerming av barn på sosiale medier. Måten de legger ut ting og skrivemåte tydeliggjør at dette kanskje er mennesker uten kompetanse og utdanning. Anonymkode: 335c3...b76 2 1
Cyndaquil Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har tenkt det samme. Måten de skriver på virker utrolig umoden, som igjen gjør at de høres useriøs ut. Veldig flott å støtte mobbing, men for å drive et seriøst firma trenger man kunnskap om hvordan tekster skrives og kunskap om skjerming av barn på sosiale medier. Måten de legger ut ting og skrivemåte tydeliggjør at dette kanskje er mennesker uten kompetanse og utdanning. Anonymkode: 335c3...b76 Ja skal man drive med noe slikt bør man sette seg inn i skjerming og vett . Og være varsom. 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 Har sett det selv og synes det er litt smårart. Så også her om dagen at de var innom den lokale skateparken, vedkommende kom alene dit og satte seg ned og så på skateungene og etterhvert kom i prat med flere av dem som flokket rundt han. Håper han kjente dem, jeg får litt rart inntrykk av voksne menn som setter seg ned på skateparker for å få kontakt med unger og la dem sitte på i de tøffe bilene sine. De mener det sikkert vel, men hør nå med foreldrene først om det går greit at de sitter på med dere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Tenker det ikke er lenge for dette konseptet er over, amatører bør ikke drive med slike alvorlige ting Anonymkode: 8b0ab...706 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Hvem står bak dette? Det hørest ikke bra ut i det hele tatt!! Anonymkode: 48a47...00a 2
Cyndaquil Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker det ikke er lenge for dette konseptet er over, amatører bør ikke drive med slike alvorlige ting Anonymkode: 8b0ab...706 Jeg tenker også, la oss si han der sto hadde adferdsvansker blir gjenkjent, og han var på vei å få en venn som da skyr unna. Det er ikke bra. jeg sier ikke at alle er overfladiske . Men som ex mobbeoffer selv kan jeg si at ingen vil være venn med noen som er anderledes eller mobbet. ingen satt seg ved siden av meg på bussen engang, mitt sete var sistevalg . Fått vite av noen i voksen alder at de var redd for å bli mobbet også derfor unngikk de meg for p slippe samme skjebne Nå er det dokumentert på nett for tusenvis at denne gutten blir mobbet, og dennne her gutten har adferdsvansker . Det blir aldri p hjelpe de barna noe som helst. Selvom de får en drømmedag
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Synes det høres helt fjernt ut, og stiller meg skeptisk til konseptet der tre fedre med fete biler selger dyre varer på nettet og tar imot sponsorpenger. For å kjøre rundt i bilene sine og utleverer barn på denne måten. Anonymkode: 4046b...ae7 2
Cyndaquil Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 13. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvem står bak dette? Det hørest ikke bra ut i det hele tatt!! Anonymkode: 48a47...00a Disse. Endret 13. mai 2021 av Cyndaquil
Duff Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 Jeg kjenner ikke til dette opplegget men det høres ut som noe man burde melde inn til politi/barneombud etc. Absolutt kritikkverdig opplegg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Synes det høres helt fjernt ut, og stiller meg skeptisk til konseptet der tre fedre med fete biler selger dyre varer på nettet og tar imot sponsorpenger. For å kjøre rundt i bilene sine og utleverer barn på denne måten. Anonymkode: 4046b...ae7 Det er å vise seg frem i bilene sine de er opptatt av, det er bare et skalkesjul med barna og mobbing, helt skandaløst alt sammen Anonymkode: 8b0ab...706 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 Det virker suspekt og respektløst ovenfor barn og unge, hvem trenger å vite hva de sliter med? Nei, ikke bra. Anonymkode: 99364...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 Hva i all verden er dette? Utleverer de barn som har det vanskelig? Kan ikke dette potensielt fyre opp under mer mobbing? Anonymkode: beda9...680
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #19 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 23.26): Tenker at hele konseptet er galskap, den mobbede blir lagt ut på det store internett som et mobbeoffer, dette er ikke bra, slike situasjoner skal jobbes med bak i kulissene ikke settes i en situasjon som dette. Her snakker vi om en gjeng amatører som ikke vet hva de holder på med, tanken er nok god, men de gjør bare vondt verre, veldig veldig synd, håper dette galskapet blir stoppet før noe alvorlig skjer Anonymkode: 8b0ab...706 Endelig. Er så drittlei av tullinger som ‘tar ansvar’. Anonymkode: 51b62...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #20 Skrevet 15. mai 2021 De mener godt, men her går det på bekostning av barnas privatvern. De burde ikke dele bilder av barna eller hva de sliter med. At de går med sine logo klær når de tar med barna ut blir også helt feil. De gir barna gode opplevelser, men de tenker ikke på etterspill. De burde blitt opplyst om dette. Noen steder det går ann å melde de så de kan få noen retningslinjer å følge? Anonymkode: 3a34d...294 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå