Gå til innhold

Fantastisk kjæreste men elendig sexliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt rådløs når det gjelder sexlivet til min kjæreste og meg. Vi har vært sammen i 3 år nå, de to første årene hadde vi noe sex, ca 1 gang i måneden. Nå har vi ikke hatt sex på snart ett år. Jeg blir avvist hver gang jeg hinter og hun ønsker heller ikke å snakke noe særlig om sex.

Jeg er svært eksperimentell når det gjelder sex og jeg har i noen tidligere forhold hatt veldig god sex hvor vi har eksperimentert mye. Min nåværende kjæreste er stikk motsatt, og hun er heller ikke glad i penetrering i det hele tatt. Jeg får av og til gå ned på henne, men hun ønsker ikke å gi noe i retur, og jeg får kun gå ned på henne med lyset av og under dyna. Om jeg spør om å få noe i retur sier henne at hun ikke er komfortabel med det, og jeg har naturligvis vært forståelsesfull og ikke pushet henne noe på det etter som jeg ikke ønsker å presse henne til noe hun ikke er komfortabel med. Sexen har oftest bestått av at jeg går ned på henne under dyna til hun kommer også stopper det der fordi hun ikke er komfortabel med å gi noe tilbake. 

Etter som meste parten av sexen foregår i mørket under dyna i tillegg til at hun ikke er komfortabel med å skifte foran meg, dusje med meg og sover i pysj, har jeg nå vært sammen med en kjæreste i 3 år jeg stort sett aldri har sett naken. 

Hun spurte meg en gang om jeg noen gang onanerer, og jeg svarte naturligvis ja, og hun ble helt fra seg på grunn av dette. Hun synes det var veldig ubehagelig å tenke på at jeg onanerer og var veldig opptatt av hva jeg fantaserte om når jeg onanerte og om jeg ofte tenkte på andre. Ofte fantaserer jeg om det jeg har eksperimentert med med tidligere partnere, dette har jeg naturligvis ikke sagt til henne. 

Dette har gjort at jeg i det siste har hatt svært dårlig samvittighet når jeg onanerer og fantaserer. I tillegg føler jeg at mitt selvbildet har blitt veldig svekket når jeg føler at partneren min ikke tennes av meg og jeg ikke lenger nyter sex. Dette gjør at jeg blir veldig frustrert og det sliter på meg psykisk. 

Hun er en helt fantastisk person og det er kun sexen som er et problem. I det daglige er alt annet veldig bra. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg skjønner at henne sliter veldig med selvbildet og selvtilliten sin, og det ønsker jeg selvfølgelig å respektere, men er det urimelig og egoistisk av meg å bli frustrert over at mine behov aldri blir i fokus? Jeg har forsøkt så mye at jeg har blitt rådløs. Alt fra å ikke nevne sex og vente på henne, være mer fysisk ved ta på henne når det er naturlig, by på meg selv, snakke om det, gi henne masse komplimenter om utseende og kropp, men ingen ting har hatt noe hell. Hun har forsøkt psykologisk behandling for dårlig selvbildet ved flere anledninger, uten hell. 

Noen som har vært i min kjærestes situasjon som kan gi tips om hva dere hadde ønsket jeg skulle gjøre/si? 

Gutt 27. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sex er negativt for henne..

Lurer på om det har skjedd noe med henne når hun var ung.

Men igjen, om sex er en viktig ting for deg, så kan jeg garantere at dette ikke kommer til å bli noe bedring på.

Om sex er en stor del av deg så anbefaller jeg deg å finne noen andre å være med.

Du kan ikke kaste bort livet ditt på ei dame som nekter eller ikke vil ha sex, det blir feil å egoistisk for henne.

da må hun åpne mulighter til at du kan ha sex med andre, om ikke så ser jeg virkelig ikke noe fremtid for der.

Anonymkode: a2a2b...781

• Liker 12
Skrevet
MrSpiecker skrev (10 minutter siden):

Jeg er litt rådløs når det gjelder sexlivet til min kjæreste og meg. Vi har vært sammen i 3 år nå, de to første årene hadde vi noe sex, ca 1 gang i måneden. Nå har vi ikke hatt sex på snart ett år. Jeg blir avvist hver gang jeg hinter og hun ønsker heller ikke å snakke noe særlig om sex.

Jeg er svært eksperimentell når det gjelder sex og jeg har i noen tidligere forhold hatt veldig god sex hvor vi har eksperimentert mye. Min nåværende kjæreste er stikk motsatt, og hun er heller ikke glad i penetrering i det hele tatt. Jeg får av og til gå ned på henne, men hun ønsker ikke å gi noe i retur, og jeg får kun gå ned på henne med lyset av og under dyna. Om jeg spør om å få noe i retur sier henne at hun ikke er komfortabel med det, og jeg har naturligvis vært forståelsesfull og ikke pushet henne noe på det etter som jeg ikke ønsker å presse henne til noe hun ikke er komfortabel med. Sexen har oftest bestått av at jeg går ned på henne under dyna til hun kommer også stopper det der fordi hun ikke er komfortabel med å gi noe tilbake. 

Etter som meste parten av sexen foregår i mørket under dyna i tillegg til at hun ikke er komfortabel med å skifte foran meg, dusje med meg og sover i pysj, har jeg nå vært sammen med en kjæreste i 3 år jeg stort sett aldri har sett naken. 

Hun spurte meg en gang om jeg noen gang onanerer, og jeg svarte naturligvis ja, og hun ble helt fra seg på grunn av dette. Hun synes det var veldig ubehagelig å tenke på at jeg onanerer og var veldig opptatt av hva jeg fantaserte om når jeg onanerte og om jeg ofte tenkte på andre. Ofte fantaserer jeg om det jeg har eksperimentert med med tidligere partnere, dette har jeg naturligvis ikke sagt til henne. 

Dette har gjort at jeg i det siste har hatt svært dårlig samvittighet når jeg onanerer og fantaserer. I tillegg føler jeg at mitt selvbildet har blitt veldig svekket når jeg føler at partneren min ikke tennes av meg og jeg ikke lenger nyter sex. Dette gjør at jeg blir veldig frustrert og det sliter på meg psykisk. 

Hun er en helt fantastisk person og det er kun sexen som er et problem. I det daglige er alt annet veldig bra. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg skjønner at henne sliter veldig med selvbildet og selvtilliten sin, og det ønsker jeg selvfølgelig å respektere, men er det urimelig og egoistisk av meg å bli frustrert over at mine behov aldri blir i fokus? Jeg har forsøkt så mye at jeg har blitt rådløs. Alt fra å ikke nevne sex og vente på henne, være mer fysisk ved ta på henne når det er naturlig, by på meg selv, snakke om det, gi henne masse komplimenter om utseende og kropp, men ingen ting har hatt noe hell. Hun har forsøkt psykologisk behandling for dårlig selvbildet ved flere anledninger, uten hell. 

Noen som har vært i min kjærestes situasjon som kan gi tips om hva dere hadde ønsket jeg skulle gjøre/si? 

Gutt 27. 

Jeg har vært i din situasjon, 1 gang om jeg ikke husker feil og den situasjonen varte ikke lenge...for å si det sånn,🥱få deg en ordentlig kjæreste nå..

AnonymBruker
Skrevet

Dette må dere snakke om. Du må forklare henne at mangelen på sex er et problem for deg. Om dere ikke finner ut av det selv så kan kanskje en sexolog være tingen? Denne sexologen bør også kunne forklare henne at din onanering er helt uskyldig.

Anonymkode: c0ead...ff0

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke vil vise seg naken, er det jo ikke sex som er problemet.

Hun liker ikke kroppen sin. 

Når du ikke får se den engang, etter å ha bodd sammen så lenge, har hun store komplekser. Da er det umulig å like sex.

Anonymkode: 518b6...cad

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet. Du er altfor ung for å ha ett så elendig sexliv. Samme om hun hadde fått bearbeidet hva enn hun sliter med så kommer det aldri til å bli bra.

Hva om dere ønsker dere barn på sikt. Skal du da «få lov til» å ha sex under eggløsninga?

Jeg hadde gått videre!

Anonymkode: f2279...410

• Liker 17
Gjest Kayo
Skrevet (endret)
MrSpiecker skrev (9 timer siden):

men er det urimelig og egoistisk av meg å bli frustrert over at mine behov aldri blir i fokus?

Nei, det er det ikke.

Du virker i utgangspunktet som en bra kar som viser hensyn og respekt for kjæresten din. 

Siden du har prøvd å snakke om problemet er det på tide å tenke over hvor viktig intimitet er for deg i et forhold, og om du er villig til å eventuelt leve videre uten det. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å tenke på deg selv....Selv om hun sliter med selvtilliten og går til behandling.. Det er ingen garanti for at det bedrer seg og det er ditt sexliv som vil ta mest skade av det.

Selv en gang i måneden hørtes skremmende lite ut for et par som er i starten av et forhold.

Endret av Kayo
Skrevet

Er hun så bra ville jeg spurt om fast elsker, åpent forhold etc. Dumt å slå opp før man har forsøkt alt. Har hun vært hos psykolog? Traumer, aseksuell, homoseksuell? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Er hun så bra ville jeg spurt om fast elsker, åpent forhold etc. Dumt å slå opp før man har forsøkt alt. Har hun vært hos psykolog? Traumer, aseksuell, homoseksuell? 

Ærlig talt, han er 27 og har ingen barn, og så skal han leve livet som han er 59 og har tre tenåringer, villa, volvo...?

Denne desperate klengingen på kvinner, hvor man gjør alt mulige kompromisser bare for å ikke være alene, er jo i seg selv nok til å miste lysten.

Han bør gå. 

Anonymkode: 86752...c9a

• Liker 13
Skrevet

"Tror du at du noensinne kommer til å se på meg og få lyst på sex med meg?"

Det er ikke sikkert at hun ser problemet. Du "får" jo (etter henne oppfatning vil jeg tippe) "ganske så ofte". For henne kan det virke som om dere har sex støtt og stadig.

Det er ingen som sier at det er noe feil hvis du går. Dette har pågått over tid. Det er litt tidlig å legge inn årene i en alder av 27. Spesielt for en som vil eksperimentere. Den lille utvekslingen dere hadde rundt onani tyder på at hun ikke har åpnet seg helt.

Men slik jeg leser hovedinnlegget, så vil du kjempe litt for denne jenta. Så jeg vil foreslå at du gjør akkurat det. Noen vil kalle det manipulasjon. At et menneske skal frembringe endring i et annet menneske er kanskje det ypperste av arroganse og bør gjøres etter dyp selvransakelse. Legg til at ditt utgangspunkt er at du ønsker deg sex og du kan regne med at det er mange som kommer til å lese resten av dette innlegget i verste mening.
Men det er viktig at dette skjer for hennes del. Det er ganske tydelig noe sårt rundt dette med intimitet for henne. Hun trives heller ikke med den seksualiteten dere har i dag. Tre år er heller ikke lenge med tanke på å åpne seg rundt noe dyptgående. Men slik du beskriver intimiteten deres i dag, så tenker jeg at den er fastlåst. 

Jeg tenker at den første setningen som jeg foreslår  i toppen av dette innlegget gjør at du fremstiller deg selv fra en sårbar side. Hun har kanskje ikke tenkt på det i det hele tatt. Hvis hun foreslår å løse det med å ha sex der og da, så tenker jeg at du avslår og heller ønsker at dere heller skal fortsette praten og at sex uten begjær fra hennes side ikke er hva du er ute etter. Og at dere heller koser på sofaen. Hvis hun igjen tar initiativ, så skal du ikke avvise. Hun skal se at det er trygt å kose uten at det blir "mas om sex" og hun skal se at det er trygt å ta initiativ til sex. Du skal representere et trygt rom.
Ikke rakk ned på selve sexen selv om dette med "under dyna" og "lyset avslått" høres begredelig ut, men påpek heller at selv under sexen føler du ikke at hun har lyst på deg

De fleste filmer følger en oppskrift som man kaller  The Hero's Journey. Etter at man har presentert en hverdag, kommer det et oppbrudd. En hendelse eller endring som gjør at helten (publikum) innser at ting ikke kan fortsette å være som de var. Under denne reisen opplever man uventet støtte fra companions. Jeg tenker at dette også er deg på hennes reise. Såfremt hun føler dette kallet, kommer hun til å trenge deg på nye måter og å se deg på nye måter. Resten av manuset er ikke skrevet. Men gi det tid (måneder) og vær oppmerksom og tilstede den nærmeste tiden og gi henne rom. 

Hvis det ikke kommer noe og hun ikke virker interessert i at du har et behov for å bli begjært, så er det lettere å ta den andre praten om at forholdet gjør at du føler at dere visner heller enn at dere blomstrer og at det er på tide å gå hver til sitt, hvis det er det du føler etter at du også har fått tid til å tenke.

Skrevet (endret)

TS og kjæresten har altså vært sammen siden han var 24, og i starten av forholdet hadde de sex rundt 1 gang i måneden. Dette kan vel ikke anses som sunt og normalt. Da jeg var på den alderen, og i et forholdsvis nytt forhold, hadde vi vel stort sett sex hver dag. En gang i måneden er muligens innafor når man er 70 eller 80, men ikke før.

Denne dama må jo ha store problemer,  når hun ikke ønsker sex, og så reagerer negativt på at TS onanerer. Om jeg var TS, ville jeg spurt om hun kunne tenke seg å gå i terapi, for å få et normalt forhold til seksualitet, og et sunt, normalt sexliv. Om hun er negativ til det, så er det bare å gå. Dessverre.

Jeg har forresten vanskelig for å skjønne at en sånn dame kan være en fantastisk kjæreste. God sex, ofte nok til at begge er tilfreds, er vel en av hovedingrediensene i et godt forhold. For et fantastisk forhold ligger listen enda høyere.

Endret av Resignert
  • Liker 14
Skrevet
MrSpiecker skrev (7 timer siden):

Jeg har hatt så dårlig selvtillit at jeg har slitt med nærhet. Men ikke i nærheten av sånn du beskriver henne. Jeg har også syntes det var vanskelig å gi/motta oralsex (elsker det nå). Jeg reagerte også på at han onanerte fordi det understrekte hvor utilstrekkelig jeg var.

For meg hjalp det at han lærte seg mitt kjærlighetsspråk. Det gjorde at jeg følte meg elsket og verdifull. Og da fikk jeg mot nok til å ta et oppgjør med synet mitt på meg selv. (Selvsagt var det flere ting som spilte inn, men dette var det viktigste, tror jeg.)

Men, altså, dette er ikke lett. For meg høres det ut som om dere virkelig prøver. Og at du vil satse på henne. Jeg har full forståelse for at du føler deg frustrert og lei deg. Du virker som en bra kar. Og jeg håper virkelig dere finner en god løsning!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun har åpenbart utfordringer, og det er synd på henne. Men jeg synes ikke det er ditt ansvar å sørge for bedring her. Du må vurdere om det er sånn du vil ha det resten av livet, eller i alle fall «ungdommen». Jeg hadde gått.

Anonymkode: ccc58...904

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke verken urimelig eller egoistisk å bli frustrert i TS situasjon. Umiddelbart tenker jeg det kan ha med hennes selvbilde å gjøre, og det er det kun henne som kan gjøre noe med og er ansvarlig for i voksen alder, en dyrker sitt dårlige selvbilde. Det du kan gjøre TS i steden for å gi komplimenter, er å prøve å bygge opp hennes egen nysgjerrighet på seg selv og sitt liv, som på sikt bygger opp sin selvaktelse 

AnonymBruker
Skrevet

Syns du har vært veldig tålmodig jeg! Jeg er kvinne, og tror ikke jeg hadde giddet dette etter 3 år... Det virker jo som om du absolutt har gjort ditt for å få henne trygg og komfortabel, men dette er kanskje noe som stikker dypere. 

Anonymkode: 9c3f0...c12

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer ikke til å bli bedre. Du fortjener en kjæreste som elsker å ha sex med deg. Du er ennå ung og det finnes mange skjønne kvinner der ute. 

Situasjonen har allerede begynt å gå utover din selvtillit. Personlig hadde jeg blitt knust og følt meg skitten og helt motbydelig om en kjæreste hadde oppført seg sånn som kjæresten din gjør, helt uavhengig av hva som er årsaken. Jeg hadde aldri orket å være i et sånt forhold. Jeg er kvinne. 

Anonymkode: 8ef48...6a3

• Liker 7
Skrevet

Dere er ikke kjærester, dere er to gode venner som bor i et kollektiv og deler på utgifter. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du må gi henne komplimenter da. Si hvor nydelig hun er og hvor mye du har lyst på henne. Å fantasere om ekser er vel ikke greit? Fantaserer du ikke om henne? Er dere tent på hverandre? 

Du som mann må legge til rette. Fyll opp badekaret med skumbad, tenn lys og demp lyset i taket. Lag fin stemning til jenta di. Tenker dere har kommunikasjonsproblemer. 

Anonymkode: 8cebe...206

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du må gi henne komplimenter da. Si hvor nydelig hun er og hvor mye du har lyst på henne. Å fantasere om ekser er vel ikke greit? Fantaserer du ikke om henne? Er dere tent på hverandre? 

Du som mann må legge til rette. Fyll opp badekaret med skumbad, tenn lys og demp lyset i taket. Lag fin stemning til jenta di. Tenker dere har kommunikasjonsproblemer. 

Anonymkode: 8cebe...206

Hei. Helt enig at å fantasere om ekser ikke er greit... det skal sies at jeg lenge og fortsatt fantaserer om henne også, men ettersom eksperimentering og prøve nye ting er noe som tenner meg så har det bare blitt sånn. Drømmen hadde vært å hatt sexlivet jeg hadde med eksene mine, med jenta jeg har nå. Jeg savner altså ikke eksene, men eksperimenteringen!

Prøver etter beste evne å komplimentere henne, både utseende, verdier og alt hun er god på, som forøvrig er svært mye, men kanskje jeg ikke treffer de riktige punktene eller prøver nok. 

• Liker 1
Skrevet

Ts. Ikke bruk tid og krefter på å tro du kan "hjelpe" eller forandre kjæresten din. Som alltid er den eldgamle floskelen sann....den eneste personen i verden du kan forandre er deg selv! Hun må gjøre forandringen selv, hvis det virkelig er noe hun ønsker...Du kaster bort begges tid ved å fortsette dette lekeforholdet, fortell henne hyggelig at det ikke funket for deg og ta farvel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...