AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Hei. Forrige uke hadde jeg ei 7 dagers arbeidsuka. Mandag, tirsdag og Onsdag var vakter som jeg hadde tatt på meg ekstra. Resten av uka var fastvakter. Var på jobb tilogmed fredag, men ble veldig dårlig, og måtte ta ut egenmelding for de siste dagene. Det jeg lurer på da er, får jeg fortsatt overtid fordi om jeg var syk og borte fra jobb de 2 siste fastvaktene ? Anonymkode: 34a43...23e
bullehurk Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Forrige uke hadde jeg ei 7 dagers arbeidsuka. Mandag, tirsdag og Onsdag var vakter som jeg hadde tatt på meg ekstra. Resten av uka var fastvakter. Var på jobb tilogmed fredag, men ble veldig dårlig, og måtte ta ut egenmelding for de siste dagene. Det jeg lurer på da er, får jeg fortsatt overtid fordi om jeg var syk og borte fra jobb de 2 siste fastvaktene ? Anonymkode: 34a43...23e Ja, såvidt som jeg kan skjønne. Såfremt du er fast ansatt.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 bullehurk skrev (8 minutter siden): Ja, såvidt som jeg kan skjønne. Såfremt du er fast ansatt. Ja, er fast ansatt. Takk for svar:) Anonymkode: 34a43...23e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 bullehurk skrev (8 timer siden): Ja, såvidt som jeg kan skjønne. Såfremt du er fast ansatt. Man får jo ovetid selv om ikke er fast ansatt. Jeg har jobbet veldig mye overtid og jeg er ikke fast ansatt, men fått overtidbetalt. Forresten, så får man overtid hvis man jobber mer enn 37,5 timer i uken eller 35, 5 timer hvis man har det i kontrakten. Hvis TS ikke har jobbet over de timene som står i kontrakten, så får hun ikke overtid. Anonymkode: 432d0...8e6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Ikke i følge lovverket så vidt jeg vet, men sjekk tariffavtale. Men vanligvis er overtid noe som kun utbetales for faktisk arbeidet overtid. Anonymkode: bf533...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå