AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal gå frem med å søke erstatning mot barnevernet pga tapt barndom. Jeg har blitt utsatt for grov omsorgssvikt igjennom hele oppveksten og barnevernet ble koblet inn fra da jeg var liten. Barnevernet var der, MEN de gjorde ikke det de skulle. Jeg har gått igjennom mine papirer og det er helt tydelig at de har gjort mange feil. Det endte med at jeg rømte fra min mor da jeg var 15 år gammel helt ødelagt psykisk og ville ende livet mitt. Det var da barnevernet åpnet øynene og hørte på meg, men da var det for sent på en måte. Grunnet dette er jeg alvorlig psykisk syk i dag, har lærevansker som jeg ble utredet for i voksen alder og måtte bli ufør dessverre. Hvordan går jeg frem? Har noen tips eller råd? Anonymkode: 21ba2...10f
GammelKaktus Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Du må jo gå å få tak i alt av papirer og lese gjennom, det kan være ganske tøft for mange. Du får ta kontakt med kommunen du hører til i for å få ut papirene dine. Helsejournalen kan og være grei og ha, den bestiller du bare hos helsenorge. Hvis du klarer å grave frem skolepapirer og notater så er du godt på vei. Har du vært i fylkesnemda og alt det der så finnes jo det meste samlet vil jeg tro. Så spørs det da om det blir verdt det. Kjenner flere som det i utgangspunktet har gått greit med men som har falt helt sammen når de skulle gå gjennom prosessen. Det kan jo dukke opp en overraskelse og to. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden): Du må jo gå å få tak i alt av papirer og lese gjennom, det kan være ganske tøft for mange. Du får ta kontakt med kommunen du hører til i for å få ut papirene dine. Helsejournalen kan og være grei og ha, den bestiller du bare hos helsenorge. Hvis du klarer å grave frem skolepapirer og notater så er du godt på vei. Har du vært i fylkesnemda og alt det der så finnes jo det meste samlet vil jeg tro. Så spørs det da om det blir verdt det. Kjenner flere som det i utgangspunktet har gått greit med men som har falt helt sammen når de skulle gå gjennom prosessen. Det kan jo dukke opp en overraskelse og to. Takk for gode råd. Barnevernspapirene har jeg lest igjennom, men ikke helsejournal og skole. Det blir mye å ta tak i, men det blir nok verdt det til slutt håper jeg. Ts Anonymkode: 21ba2...10f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Det finnes en del frivillige stiftelser som hjelper med sånne saker. Sjekk stiftelsen rettferd feks. De kan helt sikkert veilede deg om hvordan du bør gå frem. Anonymkode: dc349...428
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Hent ut alt av papirer og så kan du f.eks snakke med jusstudentene! De hjelper deg gratis, har du en sak må du gå videre til en advokat fordi studentene tar ikke saker for retten, men de hjelper deg langt på vei! Anonymkode: 99325...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå