AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Har en baby på 6,5 mnd som har sovet i bedsidecrib siden fødselen. Hun har sovet natten gjennom fra hun var noen uker gammel, så bedsidecriben har blitt brukt som vanlig seng. Nå har hun begynt å snu seg om natten og i tillegg blitt litt for stor for bedsidecriben, så vi flyttet sprinkelsengen på soverommet vårt. Den står på akkurat samme plass som bedsidevcriben gjorde, og vi har de samme rutinene med både legging og white noise etc. Problemet er at det virker som hun syntes senga er alt for stor. Selve leggingen kan ta opp til 2 timer, i tillegg så våkner hun x antall ganger i løpet av natten. Snur seg rundt, krabber og ender både på tvers og i ved fotenden. Har holdt på slik i en uke nå. Er det noen som har noen lure tips? Siden hun snur seg så mye så tørr vi ikke ha i babynest etc. Er dette noe som går seg til? Vi har nok vært veldig bortskjemt med tanke på søvnen hennes tidligere, så vi er helt utslitte nå etter en uke med minimalt nattesøvn. Tenker at hun må jo lære seg å sove i sprinkelseng. Samsoving er uaktuelt her. Anonymkode: b68e6...974
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Dette er jo ikke uvanlig, i perioder så blir det lite søvn og mye tull og tøys med leggetid og oppvåkninger. Når det skjer en overgang i miljø er det ekstra naturlig, men mye skjer jo i kropp og hode også. Jeg ville bare vært tålmodig og stått i det, plutselig er det bedre Anonymkode: c6455...869 1
B87C Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Min var sånn og, det gikk over av seg selv, men et lite tips er å kjøpe en sånn sengekant som står av seg selv, de tar litt mer plass og gjør det litt lunere oppi grindsengen 😉 kanskje det gjør at hun finner roen fortere 😊
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Tusen takk for svar. Ja, jeg forstår at det er naturlig med slike perioder, hun har hatt noen perioder med oppvåkninger tidligere også. Men jeg er nesten overbevist om at denne perioden skylles senga. Det er ikke gråting/vondt etc, men at hun krabber rundt, veiver med armene og skal ligge og ta på sprinklene. Alt er liksom relatert til senga🙈 Har tenkt på sengekant, men leser det ikke er anbefalt pga fare for krybbedød. Men tror kanskje det hadde hjulpet altså.😊 Har dere noen tips til noen som er trygge? Anonymkode: b68e6...974
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Selvfølgelig er det spennende med noe nytt, det syntes vår også da vi byttet til sprinkelseng Hun prøvde å ligge alle mulige veier og stakk alle mulige kroppsdeler ut av spinkelene og showet og tullet og sovnet aldri. Også gikk det over, til neste periode der hun hadde lært noe nytt som hun heller ville gjøre enn å sove 😂 Stå i det, jeg ville ikke droppa sengekant. Så lenge det ikke anbefales mtp krybbedød hadde ihvertfall ikke jeg tatt sjansen på å bruke det til barn under 1 år, bare fordi det kaaaanskje blir litt lettere en kort periode. Jeg er litt ekstra hønemor, men jeg hadde ikke klart å tilgitt meg selv om noe skjedde liksom. Anonymkode: c6455...869
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det spennende med noe nytt, det syntes vår også da vi byttet til sprinkelseng Hun prøvde å ligge alle mulige veier og stakk alle mulige kroppsdeler ut av spinkelene og showet og tullet og sovnet aldri. Også gikk det over, til neste periode der hun hadde lært noe nytt som hun heller ville gjøre enn å sove 😂 Stå i det, jeg ville droppa sengekant. Så lenge det ikke anbefales mtp krybbedød hadde ihvertfall ikke jeg tatt sjansen på å bruke det til barn under 1 år, bare fordi det kaaaanskje blir litt lettere en kort periode. Jeg er litt ekstra hønemor, men jeg hadde ikke klart å tilgitt meg selv om noe skjedde liksom. Anonymkode: c6455...869 Jeg ville droppa* (eller "ville ikke brukt" som jeg begynte å tenke) skal det selvfølgelig stå 😂😂 Anonymkode: c6455...869
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Har akkurat samme problemet her nå, så har ingen råd dessverre... Anonymkode: 0bc20...e7b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Hva med sånn nattpose? De har det på IKEA https://www.ikea.com/no/no/search/products/?q=nattpose Anonymkode: 20801...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå