AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har fått noe vannvittig med gjeld, fått beskjed om at jeg ikke kvalifiserer for gjeldsordning.. Banken ville hjelpe meg, om noen kunne stille med sikkerhet, men det er det ingen som kan. Så det jeg lurer på, om jeg går bort forsvinner gjelden min da? Eller vil nærmeste pårørende arve den? Anonymkode: e2309...9aa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 De kan frasi seg arven etter deg, inkludert gjeld. Da arver de ingenting av verdi, og heller ingen gjeld. Anonymkode: d2e39...3da 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Gjeld arves, men man står fritt til å takke nei til arv og de fleste gjør det når gjelden er større enn formuen Anonymkode: 2ec2a...c35 3
CAPS LOCK Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Gjelden forsvinner ikke med mindre du har gjeldsforsikring eller det er snakk om lån i Statens lånekasse for utdanning, men arvingene har ikke ansvaret for avdødes gjeld uten at de velger å signere på at de tar på seg gjeldsansvaret, så hvis gjelden er større enn verdiene, så kan de bare la være å signere på skjemaet, så kan ikke kreditorene kreve dem for gjelden. Verdiene blir solgt til fordel for kreditorene, men restgjelden er kreditorenes problem hvis arvingene velger å ikke ta på seg gjeldsansvaret 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Husk at det ikke er noen som ønsker at du heller skal dø, enn å leve. Om gjelden er for ny er det muligheter for å søke gjeldsordning på et senere tidspunkt. Anonymkode: a6933...702 3
Apis Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har fått noe vannvittig med gjeld, fått beskjed om at jeg ikke kvalifiserer for gjeldsordning.. Banken ville hjelpe meg, om noen kunne stille med sikkerhet, men det er det ingen som kan. Så det jeg lurer på, om jeg går bort forsvinner gjelden min da? Eller vil nærmeste pårørende arve den? Anonymkode: e2309...9aa Det er ikke bra og sitte med slike tanker, det er så mye god hjelp og støtte å få vis du tar kontakt med fastlegen din, evt legevakt vis det er mer akutt karakter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå