Gå til innhold

Stødig og solid trehjulssykkel med stang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi går ofte til butikk og barnehage, det er litt for langt til at snart 2åringen kan gå hele veien selv. Så nå bruker vi vogn men det er ikke alltid så populært. 

Vurderer derfor å kjøpe en trehjulssykkel med stang. Må også være fothviler eller mulighet for å koble vekk at pedalene blir med hjulet rundt. 

Men jeg har lest litt om at endel av slike sykler er vanskelige og dytte/styre for foreldre. Vi går både på grus og asfalt så trenger en stødig sykkel. 

Jeg har sett på denne: https://lekekassen.no/smart-trike-breeze-2017-3-trikes-in-1-touch-steering-6070300?utm_source=google&utm_medium=shopping&gclid=EAIaIQobChMI__2RuN618AIVkhh7Ch0z2QMLEAQYASABEgKwWvD_BwE

Den har mange funksjoner men ser kanskje ikke så solid ut. 

Har også sett på denne: https://www.barnashus.no/barnelek/sykkel/trehjulsykkel/trehjulsykkel-straw

Den ser mer solid ut men lurer kanskje på om den kan bli litt stor for en på ca 92 cm.

Har noen tips og råd? Tar imot andre anbefalinger også! Ingen i nærheten selger slike sykler så det blir netthandel.

Anonymkode: c5dd8...9be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trehjulssykkel er kjempetungt å sykle med, kjøp balansesykkel

Anonymkode: be397...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Og sparkesykkel

Anonymkode: be397...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har den fra barnas hus. Veldig fornøyd med den, men jentungen rekker ikke ned til pedalene helt enda. Hun er 80cm. Men den er lett å styre. Litt lav styrestang, så lett å få vondt i ryggen, men det funker på et par hundre meters-turer. De fleste sånne sykler har vel ikke helt riktig ergonomisk høyde på stanga uansett. 

Anonymkode: b3878...119

Skrevet

Vi har den første, smart trike, og den er ikke solid. Tung å styre for oss, og jeg ender ofte med å løfte forhjulet fra bakken og trille på bakhjulene for å klare å dytte fremover. Bl.a. fordi hjulet svinger uansett. Vi går bare på grusveier, så mulig den fungerer bedre på asfalt. 

Jeg hadde sett etter noe i en litt høyere prisklasse. Har tenkt tanken på å bytte den ut selv.

Den er fin til litt lek på gårdsplassen, men ikke til å gå en tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...