Gå til innhold

Ble "ting bedre" fra ett til to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått to barn, ble familien komplett da? Føles ting bedre? 

Vi har et fantastisk flott barn, vi trives veldig godt som en familie på tre. Men vi lurer veldig på om vi bør få et barn til, eller bare nyte livet slik det er? 

Jeg skjønner det ikke er en fasit, og man elsker de barna man har. Men hvordan ble det fra ett til to barn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien ble komplett. Dynamikken var bra i utgangspunktet, men ble enda bedre. Åpenbart at søsknene har en stor verdi for hverandre, de forstår hverandre på en helt unik måte som vi foreldre ikke helt tar del i. Og så har de alltid en som er på "sitt lag", også mot "strenge og urimelige" foreldre. Det er vel noe alle kan kjenne seg igjen i. 

• Liker 6
Skrevet

Familien var komplett med ett barn også. Vi ville bare rett og slett ha to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn nummer 2 veltet lasset.

Anonymkode: 2c5ce...850

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Hippogriff said:

Familien ble komplett. Dynamikken var bra i utgangspunktet, men ble enda bedre. Åpenbart at søsknene har en stor verdi for hverandre, de forstår hverandre på en helt unik måte som vi foreldre ikke helt tar del i. Og så har de alltid en som er på "sitt lag", også mot "strenge og urimelige" foreldre. Det er vel noe alle kan kjenne seg igjen i. 

For min del var det motsatt. Det var alltid gnisninger mellom meg og mitt søsken og vi har aldri klart å komme overens, verken som barn eller voksne.. Foreldrene våre er lykkelig forelsket og lite krangling, trygt liv og det hele. Vi aner ikke hva greia er, men det har vært vanvittig tungt for alle sammen. Vi er så forskjellige og har triggere som utløses av hverandre, selv om ingen av oss er kjent for å krangle med andre, verken partnere eller venner. Veldig merkelig, meb verdt å huske på at det ikke er for gitt at søsken blitt bestevenner.

Anonymkode: 5ae90...c8b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Alt  føltes komplett når nr.2 kom. Barna har stor glede av hverandre, og det er så herlig å se. Ferdig med barn nå :)

Anonymkode: 3f462...944

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er bra å ha søsken når foreldre en gang blir pleietrengende og faller fra. I tillegg vil barna ha noen andre unger å bryne seg på og ha det gøy med i oppveksten. Tror de lærer mye sosialt med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn nummer 2 veltet lasset.

Anonymkode: 2c5ce...850

Hva ville det si for dere? Gav dere opp? Ble alt skikkelig ille? 

Anonymkode: 11b0e...402

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vår nr to ganske ny, det begynner å gå seg til og vi har vært overlykkelige fra nr en kom og vi er det fortsatt ❤️

Anonymkode: 11b0e...402

Skrevet
Cleo88 skrev (1 time siden):

Fikk barn nummer to for barn nummer ens skyld ☺️ Like glad i begge to men nummer to handlet for min del mest om å skaffe en følgesvenn til nummer en 😄 

Noe av det minst koselige jeg har hørt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her ble familien komplett med nr 3. Tror det er veldig individuelt. 

Anonymkode: be461...f05

• Liker 1
Skrevet (endret)
Boblerone skrev (På 6.5.2021 den 22.56):

Endret av Cleo88
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ser at barna har stor glede av hverandre, og for oss ble familien komplett med barn nr 3. Men vær klar over at det å ha flere barn er ganske krevende, så hvis dere vil slappe av og kose dere og nyte livet skal dere ikke få nr 2 eller 3. 1 er som 1, 2 er som 10... minst 😅 

Anonymkode: 03a28...776

AnonymBruker
Skrevet

Vi forsøkte lenge uten hell å få nummer 2.

Når vi gav opp fikk vi diagnose på førstebarnet - veldig høytfungerende autisme. Ikke noe vi har hatt problemer med.

Men, et barn nummer 2 kunne (da dette er genetisk hos oss viste det seg) fått en langt mer alvorlig grad - så i ettertid har jeg nok tenkt at kanskje det var til det beste at søskenønsket aldri ble oppfylt 🤷‍♀️

Anonymkode: aebb9...5cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bra, så blir det bedre. Er det dårlig, så blir det verre?

Er det noe du ønsker å "fikse" med barn nr 2?

Føler du at du er alenemamma, så blir du fortsatt alenemamma om du (ja, DU!) får én til.

Anonymkode: c952b...c63

Skrevet
On 5/7/2021 at 1:32 PM, AnonymBruker said:

Er det bra, så blir det bedre. Er det dårlig, så blir det verre?

Er det noe du ønsker å "fikse" med barn nr 2?

Føler du at du er alenemamma, så blir du fortsatt alenemamma om du (ja, DU!) får én til.

Anonymkode: c952b...c63

I hovedsak er det søsken jeg tenker på. Er ikke alene og det har vært overraskende "lett" å ha barn. Vi koser oss som tre. Enkelt å få plass samlet på buss, tog og fly når den tid kommer. Jeg tror vi kommer til å ha mye kapasitet og tid til dette ene barnet. Tenker at ting blir litt mer kaotisk med to. Så er kun søsken. Men de kan jo ende opp med å både hate og elske hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...