AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jeg er så heldig at jeg har en baby som sover godt på natten, men før vi stilte klokken hadde hun kveldsrutine (pysj, stell, kos og flaske) kl 18 og sovnet gjerne kl 19, noe jeg syns var fantastisk. Men nå har hun gjerne siste «nap» mellom 15-18 (30 min ett sted mellom der) og jeg får henne ikke til å sovne før etter 20😩 Uansett hvor trøtt hun er. Er dette grei leggetid? Hun sover da typ til 4-5, får flaske og sover til 6-7. Så hun får vanligvis 10-11 timer (prøver hardt å få henne til å sove 12, men det går ikke alltid), mens når hun la seg 19 så sov hun til 7-8 (12-13 timer) Er det noe jeg burde prøve å endre? Tips? 😬 Anonymkode: bb535...afb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Helt ok leggetid. Kroppen hennes har ikke registrert at vi stilte klokken. Pluss babyer har ikke sånne leggetider som småbarn. Det er ulikt hvordan det fungerer for de under året Anonymkode: 26982...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ok leggetid. Kroppen hennes har ikke registrert at vi stilte klokken. Pluss babyer har ikke sånne leggetider som småbarn. Det er ulikt hvordan det fungerer for de under året Anonymkode: 26982...d8b Okei, såå flott å høre! 😅 Da skal jeg ikke stresse mer med det. Blir veldig sliten av å stå å vugge i 50 minutt på en baby som bare vil leke😂 Anonymkode: bb535...afb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har en baby som også er 6 mnd, pleier å unngå at babyen sover etter kl. 16, da er det vanskeligere å legge henne. Anonymkode: 7c225...1c8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en baby som også er 6 mnd, pleier å unngå at babyen sover etter kl. 16, da er det vanskeligere å legge henne. Anonymkode: 7c225...1c8 Ja det var lurt, men mi pleier å ta andre nappen sin 12-13 en gang og da kan jeg jo ikke la henne være oppe til kvelden og å få henne til å sove tidligst mulig etter det prøver jeg hver dag, men hun er ekstreeemt våken og vanskelig å få til å sove så uansett hvor mye jeg prøver så får jeg det ikke til 😩 Anonymkode: bb535...afb
Bellaaa Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Min har som regel siste blunden sin mellom 15-18 og sover da i 30 min-1 time og da sovner han for natten rundt kl 20 og sover til alt mellom kl 6-9😅 våkner ikke for mat om natten.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Åååh, kjenner meg så igjen! Baby her er snart 7 mnd, og hadde en fin døgnrytme der han sovnet mellom 19/20 til 06 uten oppvåkning. Etter vi stilte klokka har han blitt mye vanskeligere å legge, er sjeldent han sovner før 21. Ofte blir det senere også. Han sover ikke lenger om morgenen likevel. Siste dupp har han plutselig begynt å sove 1,5(!!) time, før var duppen på ca 30 min. Våkner ofte ikke før rundt kl 17:30-18🙈 Har prøvd mange ganger å droppe siste dupp i håp om at han tar natt, men da våkner han etter en stund og er lys våken noen timer. De gangene jeg har testet dette har han ikke sovnet før rundt 23🥴 så gidder nesten ikke å prøve det lenger. Legger meg heller tidlig og får lite egentid på kveldene, på dagen også forsåvidt da baby kun sover i trillende vogn eller på en av oss. Anonymkode: b80b4...bc6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Bellaaa skrev (10 timer siden): Min har som regel siste blunden sin mellom 15-18 og sover da i 30 min-1 time og da sovner han for natten rundt kl 20 og sover til alt mellom kl 6-9😅 våkner ikke for mat om natten. Så deilig! Kan jeg spørre hva din spiser på dagen? Kan jo hende mi får for lite mat på dagen til å sove godt gjennom natten, for hun drikker fks ikke nok for anbefalingen på melke-boksen, men går opp i vekt som hun skal og sliter med å få i henne mer😬 Anonymkode: bb535...afb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Åååh, kjenner meg så igjen! Baby her er snart 7 mnd, og hadde en fin døgnrytme der han sovnet mellom 19/20 til 06 uten oppvåkning. Etter vi stilte klokka har han blitt mye vanskeligere å legge, er sjeldent han sovner før 21. Ofte blir det senere også. Han sover ikke lenger om morgenen likevel. Siste dupp har han plutselig begynt å sove 1,5(!!) time, før var duppen på ca 30 min. Våkner ofte ikke før rundt kl 17:30-18🙈 Har prøvd mange ganger å droppe siste dupp i håp om at han tar natt, men da våkner han etter en stund og er lys våken noen timer. De gangene jeg har testet dette har han ikke sovnet før rundt 23🥴 så gidder nesten ikke å prøve det lenger. Legger meg heller tidlig og får lite egentid på kveldene, på dagen også forsåvidt da baby kun sover i trillende vogn eller på en av oss. Anonymkode: b80b4...bc6 Forbaska klokke-stilling altså!! Ødelegger jo hele opplegget vårt😅 Off, føler virkelig med deg, jeg legger meg også samtidig som babyen (når jeg er sikker på hun sover), og står opp i 4-5 tiden å bruker den «egentiden» på å passe på at hun sover nok😒 Og samme med meg på dagen, det lille hun sover er på meg - hater vogn - og hvis jeg klarer å legge henne ned i sengen så kan jeg ikke rydde/vaske for da våkner hun😞 Slit!! Vi får trøste oss med at det tar slutt en gang og da kommer vi nok til å savne det🤷♀️ Samme her og med å prøve å droppe den siste nappen - da sovner hun på leggetid og våkner opp for en time eller to så det er utelukket😩 - ts Anonymkode: bb535...afb
Bellaaa Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så deilig! Kan jeg spørre hva din spiser på dagen? Kan jo hende mi får for lite mat på dagen til å sove godt gjennom natten, for hun drikker fks ikke nok for anbefalingen på melke-boksen, men går opp i vekt som hun skal og sliter med å få i henne mer😬 Anonymkode: bb535...afb Min får mme. Får 3 flasker med på 210 og en skål med grøt iløpet av dagen/kvelden ( noen ganger 4 flasker, hvis han våkner veldig tidlig). Så 4 måltider og da spiser han hver 3 time. Noen ganger får han feks mos av grønnsaker eller smoothie som mellommåltid også. Men mini er ett matmonster😂 han har fått flaske på 210 ml siden han var 3 mnd ca. Veide 8620 på 5 mnd kontrollen og ble 6 mnd for ett par dager siden så sikkert nærmer 9 nå🙈 Men så lenge hun går opp i vekt som hun skal, så virker det ikke som om hun får i seg for lite mat hvertfall😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå