Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å klø så veldig på benet. Spesielt rett under kneet. men også andre plasser. Det er konstant under kneet. Og jeg blir snart gæren. Jeg har prøvd å smøre meg med fuktighetskrem og jeg har skiftet sengetøy.Når jeg er hjemme, så går jeg med kort short og tskjorte, sånn at lite kommer borti huden. 

Kan det være en allergisk reaksjon mot noe? Eller kanskje eksem? 

Jeg klør til jeg blir helt sår. Jeg vet man skal la vær, men jeg klarer ikke. Og terskelen min for å gå til legen er ganske høy. 

Anonymkode: 45bee...563

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du utslett? Min urticaria begynte med intens kløe i om lag en måneds tid før jeg også fikk utslett. Google det, men ikke se på bildene.

Anonymkode: 0a37b...c7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du utslett? Min urticaria begynte med intens kløe i om lag en måneds tid før jeg også fikk utslett. Google det, men ikke se på bildene.

Anonymkode: 0a37b...c7c

Har litt utslett, men ikke så mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må gå til legen. Det er kun legen som kan vurdere om det er allergi eller eksem. I mellomtiden kan du kjøpe Eurax og en tube hydrokortison, men sistnevnte kan skjule symptomene (kløe og utslett) uten at du har funnet årsaken, så egentlig bør du snakke med legen før du begynner med kortisonkrem (evt ta bilde av utslettene nå om du føler du ikke kan vente med å prøve), men Eurax kan du trygt bruke 

Anonymkode: 3219c...e73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har begynt å klø så veldig på benet. Spesielt rett under kneet. men også andre plasser. Det er konstant under kneet. Og jeg blir snart gæren. Jeg har prøvd å smøre meg med fuktighetskrem og jeg har skiftet sengetøy.Når jeg er hjemme, så går jeg med kort short og tskjorte, sånn at lite kommer borti huden. 

Kan det være en allergisk reaksjon mot noe? Eller kanskje eksem? 

Jeg klør til jeg blir helt sår. Jeg vet man skal la vær, men jeg klarer ikke. Og terskelen min for å gå til legen er ganske høy. 

Kan du poset et bilde?

Anonymkode: fedfd...111

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kan du poset et bilde?

Anonymkode: fedfd...111

35BAE227-92C2-4495-88D2-D831263C27ED.jpeg

129A9069-652B-4CDA-B2AB-3E39792AE05C.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

35BAE227-92C2-4495-88D2-D831263C27ED.jpeg

129A9069-652B-4CDA-B2AB-3E39792AE05C.jpeg

Det siste er nok bare fordi jeg har klødd at det blør

Skrevet

Har du sjekket om du har jernmangel? Det kan utløse puritus.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg vil anbefale deg å gå til legen. Jeg startet med kløe på legg og lår. Dette varte i noen måneder. Nå har jeg nettopp fått diagnosen lymfekreft. 

Dette var det første tegnet som dukket opp hos meg. Deretter kom en hoste som ikke ga seg. Nå har jeg starter på cellegift. 

Mest sannsynleg har du ikke dette, men kunne ikke dy meg fra å skrive dette, siden jeg gjerne skulle ha oppdaget kreften på dette stadiumet. 

Anonymkode: 5ecd6...88e

AnonymBruker
Skrevet

Det kan også være at du bør bruke to ulike høvler til under armen og til bena. (Hvis du ikke gjør det). Ulike bakterier her, tror jeg, som kan irritere hverandre. Verdt et forsøk i allefall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke for å skremme deg, men jeg vil anbefale deg å gå til legen. Jeg startet med kløe på legg og lår. Dette varte i noen måneder. Nå har jeg nettopp fått diagnosen lymfekreft. 

Dette var det første tegnet som dukket opp hos meg. Deretter kom en hoste som ikke ga seg. Nå har jeg starter på cellegift. 

Mest sannsynleg har du ikke dette, men kunne ikke dy meg fra å skrive dette, siden jeg gjerne skulle ha oppdaget kreften på dette stadiumet. 

Jeg har faktisk hørt om dette før. Det var en som hadde magekløe veldig lenge og det var kreft. 

Anonymkode: 25029...510

• 1 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det ts? Fant du ut hva det var? 

Anonymkode: 183f5...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...