Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min vil si opp jobben innen finans og starte restaurant i 2022 eller 2023. Venninna mi sier det er en dårlig idé. Han har hatt denne drømmen lenge og har 1 million kroner satt av til dette. Vi har heller ikke mye boliglån. Men som venninna mi sier så kan en restaurant like gjerne gå i minus som i pluss. Og vi har nå i nesten fem år hatt en samlet inntekt på omtrent 1,5 millioner i året. 

Hva skal jeg velge?

Anonymkode: e9579...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke velge noe som helst når det gjelder hva mannen din vil jobbe med, om det er spørsmålet ditt. Det er hans valg. 

Men dere burde nok snakke sammen. Ikke om hva han skal velge, men hvordan få det til å fungere og tanker og forventinger dere begge har.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du kan trolig velge mellom å bli med ham på reisen eller å la ham dra alene...

Endret av ABM
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ditt valg.

Anonymkode: 14b38...42c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener, hvis de har felles økonomi og han planlegger å slutte på jobben sin og bruke de pengene på restauranten så, har TS definitivt noe å si på det ja. Det er ikke bare hans valg deres det gjelder deres felles penger og inntekt. 

Anonymkode: 7f115...060

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mann og kvinne er da ikke to ulike enheter. Man er et felleskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 20.00):

Mannen min vil si opp jobben innen finans og starte restaurant i 2022 eller 2023. Venninna mi sier det er en dårlig idé. Han har hatt denne drømmen lenge og har 1 million kroner satt av til dette. Vi har heller ikke mye boliglån. Men som venninna mi sier så kan en restaurant like gjerne gå i minus som i pluss. Og vi har nå i nesten fem år hatt en samlet inntekt på omtrent 1,5 millioner i året. 

Hva skal jeg velge?

Jeg ville heller funnet fakta enn å høre på en venninne "som sier at.." Det sier seg selv at en restaurant ikke nødvendigvis overlever. Derfor bør du sjekke med mannen din nøyaktig hvilke planer han har, hvordan han tenker dere løser det økonomiske osv. Er han i det hele tatt realistisk? Og hva tenker han om hvordan planene hans påvirker familien? 

Vil du heller ha pengene enn en lykkelig mann? 

Anonymkode: 29f64...ab0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er drømmen hans burde han gå for den og holde på så lenge det går. Sånn generelt er det å drive restaurant og evt. bar et tapsprosjekt, men det er en investering i en drøm, og det kan jo plutselig gå godt også. 

Anonymkode: ee40a...334

Skrevet

Du skal velge å ta ansvar over egen inntekt og forbruk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å herre gud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...