AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jeg er pasient og vil gjerne vite hva jeg ikke skal si og gjøre for å ikke ødelegge dagen din🌸 Kom med eksempler på dumme ting pårørende eller pasienter sier eller krever. Anonymkode: 58668...132
Gjest byråkrati Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Dersom hele dagen blir ødelagt av en pasient som sier noe feil av nervøsitet, stress, lav selvtillit, manglende kunnskap eller lignende, så må man finne ny jobb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Min erfaring er at de aller fleste er hyggelige. Men det er alltid noen som mener at de er viktigere enn andre, og forventer at de skal få hjelp først. Det synes jeg er vanskelig. Hilsen sykepleier Anonymkode: c7bcb...b49 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Skal svært mye til for å ødelegge dagen min. Er borti så mye rart. Både dritt, ufine folk, vold, tiss, kjønnsorganer etc Men det morsomste er folk som klager på røntgenBENKEN er for hard. Ja, det er en BENK. Det er faktisk ikke en seng. Du skal ligge på den i maks 5 min. Det går bra! Anonymkode: 45301...43d 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Det at pårørende kjefter på meg fordi jeg var den første pleieren pårørende så, kan gjøre at jeg blir irritert, eller pårørende snakker ned til meg fordi de tror de kan snakke hvordan de vil fordi jeg jobber der. Anonymkode: 11373...c3f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Pasient som står og ser på at vi behandler en annen pasient for noe akutt, og som beklager seg for at h*n da kanskje blir nødt til å legge seg et kvarter seinere enn vanlig. Anonymkode: 13f97...571 2
Gjest Tamsi Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Ikke kom tre kvarter for sent til timen, for så å være grinete for at du ikke får slippe inn umiddelbart. Og ikke ta av munnbindet! Jeg møter fort 30 pasienter på en dag. Det blir lett over hundre nærkontakter i uka. Det var vel det.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Bare vær høflig, hyggelig og vis hensyn til andre pasienter og personalet. Det kommer du langt med 😊 Anonymkode: deec4...72e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 Ingen pasienter som direkte ødelegger dagen min. Men pasienter som klager høylytt når de får timelisten sin og blir forbannet for at vi ikke får endret time pga fullt program og div de irriterer meg ganske mye. Så ikke klag om du ikke får endret timen din 😝 Anonymkode: f56e1...b6b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 Ikke klag på safta Anonymkode: d6d72...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #11 Skrevet 6. mai 2021 Det største irritasjonsmomenter nå, er alle de som klager på besøksforbudet, og det er alltid pårørende som klager. Og det er alltid noen pårørende som mener at akkurat de må da få komme på besøk. Beklager, men mitt svar er alltid det samme, jeg bestemmer ikke. Jeg har ikke laget reglene, og nei jeg kan ikke gjøre unntak. Anonymkode: 20bc0...26e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #12 Skrevet 6. mai 2021 Jeg jobber på intensiv avdeling. Klart det er litt spesielt ift sengepost. Absolutt ingenting kan ødelegge dagen min når det gjelder pårørende. Og da mener jeg at det er ikke sjeldent at vi har både prest, politi,vektere, psykiater og en hel masse annen personale involvert. På min avdeling spesielt, så er vi veldig klar over at dette er mennesker i krise. Skulle bare mangle at det koker innimellom. Jeg har blitt både rørt og imponert av pårørende som har fått livet snudd opp ned veldig fort. Anonymkode: 44275...071 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #13 Skrevet 6. mai 2021 Vel, to ting; ikke bli sur, grinete og hissig på helsepersonellet som er forsinket - eller må komme før tiden. Det skyldes sprengt kapasitet, og nødvendige prioriteringer (mange pasienter på samme tid, medikamenter). Vi skulle gjerne kommet «til tiden» men rammene gjør det ikke mulig. Og en ting til pårørende; er du på besøk? Ikke krev at helsepersonellet lager kaffe og setter frem kake til hele storfamilien. Gjør det selv. Nei - det er ikke vår jobb, det er din. Anonymkode: 2d3d5...4fa 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 Pasienter som er utakknemlige eller har urealistiske forventninger til vha vi skal gjøre for dem. Anonymkode: 14782...57f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 Pårørende som kommer inn og venter jeg slippe alt jeg har i hendene for å oppdatere dem om sin slektning. Selv om jeg for eksempel er på vei til stell med en annen bruker. Hvis pårørende ønsker å prate med personalet er det best å ringe eller å avtale et passende tidspunkt på forhånd. Anonymkode: ae140...ff3 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 Jeg liker ikke når pasienter kommenterer kroppen min eller slår meg på rumpa. Jeg liker heller ikke pasienter som forlanger at jeg skal stå på pinne for dem. Som når en pasient som er fullstendig i stand til å ordne ting selv, ringer på meg for å få meg til å helle saft i glasset når begge deler står på bordet foran dem. Eller pårørende som ringer på meg for å be meg glatte ut dynen 🙄 Jeg tolererer deg meste og er høflig og immøtekommende, men jeg liker ikke når folk forventer urimelige ting. Jeg har full forståelse for folk som spør fordi de er usikker eller redd, men noen er bare drittsekker som bruker meg som en personlig slave. Anonymkode: 242b0...689 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 Det verste er middelaldrende eller eldre menn som tror de er så festlige og kommer med seksuelt ladede spøker eller flørting. Det er ikke morsomt, og grenser til seksuell trakassering. Selv om de synes det er uskyldig er det slitsomt å jobbe under sånne forhold.. Anonymkode: f77b7...783 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg liker ikke når pasienter kommenterer kroppen min eller slår meg på rumpa. Jeg liker heller ikke pasienter som forlanger at jeg skal stå på pinne for dem. Som når en pasient som er fullstendig i stand til å ordne ting selv, ringer på meg for å få meg til å helle saft i glasset når begge deler står på bordet foran dem. Eller pårørende som ringer på meg for å be meg glatte ut dynen 🙄 Jeg tolererer deg meste og er høflig og immøtekommende, men jeg liker ikke når folk forventer urimelige ting. Jeg har full forståelse for folk som spør fordi de er usikker eller redd, men noen er bare drittsekker som bruker meg som en personlig slave. Anonymkode: 242b0...689 Hvem i alle dager slår en sykepleier på rumpa? Dem kan jo ikke være helt friske oppi toppen. Anonymkode: 85f9a...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå