AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Hei. Jeg vet ikke hvordan jeg bør svare på spørsmål fra en studievenninne som alltid må vite hva jeg fikk på eksamen. Det handler hovedsakelig om hvordan hun reagerer på mine karakterer. Dersom jeg får A eller B så sier hun alltid "ja, du får jo alltid A du!" Hun blir veldig lei seg. Dersom jeg f.eks. får C og hun får bedre så sier hun alltid "jeg kan ikke tro jeg fikk bedre enn DEG" Hun gjør en stor sak ut av det og jeg føler meg veldig ukomfortabel. Jeg er ikke en A-student. Har to A og resten B og C. Er fornøyd med mine karakterer, men hun gjør meg veldig ukomfortabel. Føler hun sammenligner våre karakterer og det synes jeg ikke er greit. Har prøvd å ignorere hennes spørsmål på chat, men hun fortsetter å masse. Anonymkode: 45bd5...5ca
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Det er privat La henne mase og gjenta deg selv om nødvendig. Hun ahr åpenbart mindreverdighetskomplekser Anonymkode: 07c53...30f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Spør henne direkte hvorfor det er så viktig for henne. Anonymkode: e5400...720 1
Zooey Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Bare si at du ikke ønsker å dele det. Si at du ikke fokuserer på karakterer, men kunnskapen du tilegner deg. 2
powerpuffen Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Jeg husker jeg opplevde mye av det samme som deg da jeg var bachelorstudent. Jeg begynte tilslutt bare å svare at jeg ikke var interessert i å snakke om det, fordi skole for meg handler ikke om karakterer, men om læring. 2
powerpuffen Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 @Zooey wow, dette var nesten tankeoverføring gitt!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Jeg syns stort sett det var greit å bli spurt om karakterer, men ei jeg studerte med spurte alltid åsso ble hun alltid sur viss jeg hadde bedre. Jeg lå stort sett på B (fikk aldri A) noen ganger C. Hun lå jamnt på D, men mente at vi var like gode og at dette var urettferdig og at de som satte karakterene var ute etter henne. Anonymkode: 6f798...66c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Jeg var den venninnen. Jeg spurte alle jeg studerte med om hva de fikk på eksamen. Har et helt sykt konkurranseinstinkt. Anonymkode: 28294...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Hun høres slitsom ut... du må i hvert fall ikke finne deg i dette. Anonymkode: 87a37...205
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 For noen er karakterer en sterk motivator for å bli en bra student. Men hun trenger da noen å sammenligne seg med. Jeg tror at det i alle fag/emner offentliggjøres hvor mange som fikk A, B, C osv. Kanskje hun kan sjekke ut og bruke dette isteden for å mase på enkeltpersoner? Anonymkode: 74aac...2bd
Svartfugl Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei. Jeg vet ikke hvordan jeg bør svare på spørsmål fra en studievenninne som alltid må vite hva jeg fikk på eksamen. Det handler hovedsakelig om hvordan hun reagerer på mine karakterer. Dersom jeg får A eller B så sier hun alltid "ja, du får jo alltid A du!" Hun blir veldig lei seg. Dersom jeg f.eks. får C og hun får bedre så sier hun alltid "jeg kan ikke tro jeg fikk bedre enn DEG" Hun gjør en stor sak ut av det og jeg føler meg veldig ukomfortabel. Jeg er ikke en A-student. Har to A og resten B og C. Er fornøyd med mine karakterer, men hun gjør meg veldig ukomfortabel. Føler hun sammenligner våre karakterer og det synes jeg ikke er greit. Har prøvd å ignorere hennes spørsmål på chat, men hun fortsetter å masse. Anonymkode: 45bd5...5ca Si bare "Jeg fikk en karakter jeg ble fornøyd med, og mer vil jeg ikke si om det. Synes ikke vi skal sammenligne oss med hverandre på den måten."
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 Vi snakket mye om karakterer, men merket at det var helst de med A-C som diskuterte det. Ofte for å finne tips til hva som ga en A på en oppgave man fikk B eller C på. De som ikke la noe særlig arbeid i studiet og som lå på C-D var gjerne med på å finne ut av karakterene, men brydde seg ikke så mye om innhold og hva som kunne trekke opp. Jeg fikk C på en eksamen jeg trodde gikk veldig bra, men etter å ha diskutert med de som fikk A så jeg at jeg hadde bommet på en del, tok den på nytt og fikk en B uten å lese noe mer - så det kan være ganske nyttig. Om folk spør om karakterer for å hovere eller sutre hadde jeg ikke giddet diskutere med de. Anonymkode: a9485...77e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå