Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker ikke enkelte rike mennesker mer penger på klær og sko, slik de ser litt mer ordentlige ut? 

Har en rik venninne som jeg har kjent siden videregående, både hun og mannen ligger blant inntektstoppen i kommunen. Man forventer at de kanskje unner seg litt ekstra på å se flott ut, men nei. Slitte sko, arveklær til ungene, bruker samme klær i årevis. Helt alminnelige billigklær. Bryr seg heller ikke om å sende ungene på skolen i hullete klær. 

Har aldri sagt noe til henne, men kan ikke fatte hvorfor hun ikke bruker litt mer penger på å se ordentlig ut. Kunne forstått det dersom de hadde dårlig økonomi, men de er altså blant de best stilte i kommunen. 

Bør jeg si noe til henne? Hinte frempå at hun kanskje bør unne seg noen nye joggesko eller noe i den duren? 

Anonymkode: a6268...205

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 6ddab...ee4

• Liker 21
Skrevet

Fordi det du snakker om ikke egentlig betyr noe, og når man er rik så har noen vel kanskje ikke det samme behovet for å vise at man har penger, det holder at man har det. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med arvet klær? 

Anonymkode: 8cb1b...9e8

• Liker 21
Gjest Føsleguri
Skrevet

Kanskje de tenker på miljøet og ikke ønsker å være en del av bruk og kast-samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet

Alle som ser ut som slasker har råd til å ikke se ut som slasker. Så det har ikke noe med økonomi å gjøre, men motivasjon og interesse. 

Anonymkode: 9ee87...244

• Liker 8
Gjest Smeltemann
Skrevet (endret)

Det er jo helt idiotisk å bruke mere penger eller høyst nødvendig på klær og andre høyst unødvendige ting.

Det blir ikke penger av å sløse de på tøys å tull.

Endret av Smeltemann
Gjest byråkrati
Skrevet

Noen har bare ikke så høy kropps- og utseendebevissthet. Kanskje enkelte rike er redd for at andre skal tro de tror de er bedre enn mannen i gata? Bor på landet, og jeg må si det er sjeldent jeg ser mennesker som er kledd veldig pent. Selv de som tjener bra klarer seg gjerne med en normal bukse og ok t skjorte. 

Skal sies at enkelte mennesker  er sykelig gjerrige uavhengig av inntekt og klarer ikke bruke penger på for eks klær.

At barna går med hullete klær er spesielt, men jeg hadde ikke lagt meg opp i andre sine liv med mindre noen stod i fare for å dø eller bli alvorlig skadet. 

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er de ikke så overfladiske, dømmende og ego som deg ts

Anonymkode: 26085...47f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke har noe behov for å vise seg frem. Vi er ikke rike, men vi har nok bedre økonomi enn de fleste. Verken mann, barn eller jeg går rundt i dyre klær. Selv om vi har råd til det.

Anonymkode: 5a11c...4c4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Både fattige og rike snusker.

Anonymkode: 07627...477

AnonymBruker
Skrevet

Befriende ... hehe! 

Er litt turn off at den vanlige mannen i gata har bil som en mangemillionær. 

Anonymkode: 14ac7...93e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fordi en del ting er sjuskete/Harry/dårlig stil kun hvis du er fattig. Hvis du er rik er det plutselig «kult».

- Få barn ung ref. Kylie Jenner er bare greit om du har penger, hvis ikke er det trashy.

- bobil, kult hvis du er middelklasse og kjøper en gammel varebil som du bygger om, campingbil er Harry.

-å spørre etter penger, taper hvis du er fattig, hvis du er rik kalles det «pengeinnsamling».

-at andre folk oppdrar barna dine. 

-å ha ett sparsomt innredet hjem. Er du rik kalles det minimalisme

Endret av cattleya
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje derfor de er rike?

Anonymkode: ecce8...596

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring, så er det ofte de med dårligere råd som føler behov for å vise seg frem i forhold til rike. Eks. "fattige" folk som går med klær som skriker merkenavnet over hele varen vs rike folk som går med en dyr genser av god kvalitet som man ikke kan se hvilke merke det er. 

Anonymkode: df0d8...ddd

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

643B11AB-4732-4192-9FF7-1BC35907E473.jpeg

Anonymkode: e1c75...429

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

643B11AB-4732-4192-9FF7-1BC35907E473.jpeg

Anonymkode: e1c75...429

De gutta der begynner å få større behov for å bruke kronasjene på kamuflasje enn fasjonable klær.

AnonymBruker
Skrevet

Slike mennesker som venninna di har jeg stor respekt for. 

Anonymkode: ba8ff...4a4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

både hun og mannen ligger blant inntektstoppen i kommunen. Kunne forstått det dersom de hadde dårlig økonomi, men de er altså blant de best stilte i kommunen. 

Anonymkode: a6268...205

De kan ha høy gjeldsgrad selv om de ligger på inntektstoppen. Bor de i flott hus og kjører dyrt belånte biler?  Elller de bruker mye penger på f.eks ferie og prioriterer det fremofor klær? 

Jeg hadde jeg kjøpt "helt alminnelige billigklær"  selv om jeg var rik. Å bruke 2000kr på en genser av "riktig" merke hadde vært lik dustete om jeg tjente dårlig eller sinnsykt bra. Synes det er bra de fronter gjenbruk selv om de har råd til mye shopping. Ikke alle som vil svi av penger på dyre klær. De er tydeligvis fornøyd med klær til en rimelig pris, flott!

Anonymkode: 37646...987

AnonymBruker
Skrevet
cattleya skrev (2 timer siden):

Få barn ung ref. Kylie Jenner er bare greit om du har penger, hvis ikke er det trashy.

Hun er jo trashy 😄 Med innsprøyta lepper, masse operasjoner og instagrammen hennes der hun deler bilder av seg selv i utfordrende stillinger. Hele jenta er definisjonen på trash. 

Anonymkode: 37646...987

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...