Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et relativt nytt, men seriøst forhold (9 måneder). Han vet at jeg ønsker meg barn, da dette ble snakket om tidlig i forholdet. Han har et barn fra tidligere forhold. Vi er begge i midten av 30-årene.

Var prøver i 2 år med eks-samboer, men det viste seg at han hadde dårlig sædkvalitet. Har ikke gått på prevensjon på 5 år, og å "hoppe av i svingen" har fungert for meg. Jeg har også full kontroll over eggløsningen min, og informerer kjæresten om det. Denne måneden så kom han inni meg, vel vitende om at det var midt i eggløsningen. Jeg ble veldig overrasket, men samtidig litt spent siden jeg jo ønsker meg barn (og den biologiske klokka mi tikker.)

Jeg vet jo at sjansen er liten for at det skal ha klaffet på den ene gangen, og at alderen jobber imot meg, men har allikevel et håp om at jeg kan ha vært så heldig at jeg er gravid uten å vite det ennå.

Den siste uken har kjæresten kommet med kommentarer som "Håper inderlig du får mensen neste uke", og jeg kjenner jeg blir såret over disse kommentarene, da han vet hvor stort barneønske jeg har.

Jeg vurderer å ta en tidlig graviditetstest bare for å sjekke, men at jeg gjør det uten å informere han om det. Jeg ser for meg at uansett resultat, så kommer hans reaksjon til å forverre det jeg føler:

Jeg er jo vant til å få negative svar på graviditetstester, så forventer ikke noe annet, men tror at å se lettelsen i ansiktet hans vil få meg til å føle meg verre enn å se et negativt svar alene. 

Om det skulle være et positivt svar, så kommer det til å bli en fantastisk opplevelse for meg, men å eventuelt se at han blir skuffet kommer til å ødelegge mye av opplevelsen. 

Det er jo bare så trist, fordi jeg har alltid sett for meg å ta en test sammen, og bli glade for det sammen, men etter de kommentarene hans, så skjønner jeg jo at det ikke er mulig i min situasjon.

Jeg skriver i dette forumet siden jeg på en måte føler meg som en ubevisst prøver. Har som nevnt erfaring med å være prøver i to år tidligere, men nå "prøver" jeg jo på nytt, med en ny mann som har barn fra før. Så det er jo i utgangspunktet litt spennende å se om vi er en bedre match, og om jeg endelig kan få det etterlengtede barnet.

Bør jeg bare ta en test uten å si noe til han? 

Noen som har vært i samme situasjon (som fant ut at de var gravide, men han ikke var klar), hvor ting løste seg, og alt gikk bra?

Anonymkode: 4516a...932

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt test uten å informere han I forkant, men informert han ganske raskt/  med en gang om den er positiv. Han fortjener å vite om han har et nytt barn på vei, men slik du forklarer situasjonen kan du med god samvittighet ta en test uten å fortelle ham det i forkant 💕 lykke til uansett hvordan dette går 💕

Anonymkode: a21c3...cd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, ikke helt samme situasjon. Samboeren ville ikke at jeg skulle bli gravid i en syklus fordi det ville gitt termin sent på året, og han ville vente en runde. Jeg respekterte det, men han mistenkte at jeg lurte han når det kom til eggløsning, osv. 

Men selv da jeg ble gravid i syklusen etterpå, så tok jeg test alene. Viste han resultatet og sånn selvfølgelig, men jeg kunne liksom ikke hatt han med inn på toalettet tidlig om morgenen, ingen av oss har et så romantisk syn på det. Dessuten fikk jeg de første par dagene såpass svak positiv at jeg ikke ville vise fordi han neppe hadde klart å se det. Men som sagt; han ville jo ha barn, han bare hadde et veldig på bestilling-aktig syn på hvordan. Verre hvis partner ikke er sikker. 

Anonymkode: f7349...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vanligvis testen alene uansett😅
Men ikke stress eller tenk så mye på situasjonen før du har en positiv test. Er den positiv så tar dere det derifra.

Når hadde du eventuelt eggløsning og samleie? Sånn at du vet når du kan ta testen. 

Anonymkode: 9d416...44c

AnonymBruker
Skrevet

Altså, kunne ikke falt meg inn å ta testen sammen faktisk. Og jeg vet han ville blitt glad, men det involverer tiss, og det er absolutt mulig å teste for tidlig, så testen ikke sier noe. Så test i vei!

Anonymkode: f57eb...fcc

Skrevet

Ja klart du kan ta en test alene, det er helt normalt. Jeg prøver på fjerde barnet nå og det var kun første gang at jeg og mannen 'trodde' dette var en normal og fin ting å gjøre sammen. Men ble fort litt rart, og har i mange år nå testet alene.

Det du ikke må gjøre er å holde et evnt. positivt resultat skjult for han lenge. Noen dager er innafor, for å prosessere resultatet og finne det riktige tidspunktet å si det. Selv tester jeg alltid med strimler noen dager ved positiv test for å se at de øker og tar en digital etter 3-4 dager for å få det med bokstaver, for først da har jeg fortalt det til mannen og vist han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...