Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, ja? Det står litt forskjellig på nett, alt fra at det skal lukte som mensen til at det skal lukte litt .. Dritt. Men så står det at om man har illeluktende renselse så er det ikke bra? Jeg blir litt forvirret - noen med erfaringer som kan dele her? :) Føler meg plutselig skikkelig dårlig, lett feber, vondt i kroppen - og renselse som ikke lukter godteri akkurat. 3 uker siden fødsel, hvis det har noen betydning .. 

Anonymkode: ffe42...832

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feber kombinert med mye lukt er ikke et godt tegn - ta en telefon til lege eller barsel. Det kan være tegn på en infeksjon! 

Anonymkode: d8b80...7a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du bør kontakte lege når du har feber og følger deg dårlig. Vet ikke helt hva du mener med dritt, jeg syntes det lukta som en blanding av mensen og spekemat. Var ganske forstyrrende.

Anonymkode: 684dc...099

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, ja? Det står litt forskjellig på nett, alt fra at det skal lukte som mensen til at det skal lukte litt .. Dritt. Men så står det at om man har illeluktende renselse så er det ikke bra? Jeg blir litt forvirret - noen med erfaringer som kan dele her? :) Føler meg plutselig skikkelig dårlig, lett feber, vondt i kroppen - og renselse som ikke lukter godteri akkurat. 3 uker siden fødsel, hvis det har noen betydning .. 

Hallo. Jeg spurte faktisk jordmor om dette, da jeg var i tvil både første og andre svangerskap. 

Jordmor sa at renselse lukter død og kloakk, det er helt vanlig, får man feber og smerter i magen, kontakter du legen for å være på sikre siden.  

Jeg har vært dårlig med feber tre ganger siden fødsel, men ingen smerter i magen. Har ikke kontaktet lege, og renselsen har gått over. Så du kan fint ha feber osv uten at det er infeksjon. Det kan være begynnende brystbetennelse, eller været. Jeg har nettop hatt halskatarr med lett feber og hele familien har hatt det samme, så kanskje det er noe som går nå utenom korona.. Eller kanskje d var korona, jeg bør ta en test kanskje. De andre tok, og de hadde ikke korona. 

Anonymkode: d8b36...148

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i at du bør kontakte lege når du har feber og følger deg dårlig. Vet ikke helt hva du mener med dritt, jeg syntes det lukta som en blanding av mensen og spekemat. Var ganske forstyrrende.

Det er avfall som skal ut, og det lukter jævlig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe ja «dritt» er jo litt fra person til person, men litt .. Promp? Kanskje? Usikker på hvordan jeg skal definere det. 

Ja jeg får ringe legen, det kom skikkelig kastet over meg i dag med litt lett feber, men sånn skikkelig verkende kropp. Har omtrent ikke vært ute med den nyfødte, men kan jo så klart ha blitt forkjølet også. Ble bare litt sånn betenksom her. 

Takk for svar ❤️ Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hallo. Jeg spurte faktisk jordmor om dette, da jeg var i tvil både første og andre svangerskap. 

Jordmor sa at renselse lukter død og kloakk, det er helt vanlig, får man feber og smerter i magen, kontakter du legen for å være på sikre siden.  

Jeg har vært dårlig med feber tre ganger siden fødsel, men ingen smerter i magen. Har ikke kontaktet lege, og renselsen har gått over. Så du kan fint ha feber osv uten at det er infeksjon. Det kan være begynnende brystbetennelse, eller været. Jeg har nettop hatt halskatarr med lett feber og hele familien har hatt det samme, så kanskje det er noe som går nå utenom korona.. Eller kanskje d var korona, jeg bør ta en test kanskje. De andre tok, og de hadde ikke korona. 

Haha det var faktisk godt å lese! 😂 Takk! 

Ja det kan forsåvidt være corona her å, men har liksom ikke vært noe særlig ute etter at vi kom hjem. Var en tøff fødsel + fullamming så det har ikke vært så mye turer eller på butikken for den saks skyld. 

Men trøster meg veldig med svaret ditt 🙌🏼  

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det lukter stramt, mye mer stinkende enn mensen. Nesten litt som navlestrengen, bare ikke like.. råttent. 

Det er jo 9 mnd gammelt dødt vev og andre godsaker som kommer. 

Anonymkode: 3148c...601

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk infeksjon en uke etter fødsel fordi en hinne-rest av morkaken ikke kom ut av seg selv. Da hadde jeg også litt feber og var veldig trykkøm nederst i magen. Klarte ikke å trykke på magen min med knyttneven uten at det var veldig vondt. Det står «illeluktende renselse» notert i journalen. Så tror ikke det skal lukte utpreget dårlig til vanlig. Det gikk veldig fint med infeksjonen min, måtte operere ut det som ikke var kommet ut enda. Hele perioden fra jeg ble trillet ut fra rommet på sykehuset til jeg hadde babyen min tilbake på brystet på oppvåkningen tok 60 min og hun sov hele tiden. Har du feber og føler deg syk, ta kontakt med sykehuset du fødte på, så får du sjekket at det ikke er problemer. 

Anonymkode: 3aa4e...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med jordmor eller sykehus. Jeg husker ikke noe spes ang lukt fra renselen, derfor antar jeg at det ikke var spes ille. Men vondt i magen og feber i tillegg, da kontakter man de for å være på den sikre siden 

Anonymkode: a8169...b66

AnonymBruker
Skrevet

Min lukta ikkje noko særlig faktisk, lukta blod liksom.. Ville tatt ein tur til legen faktisk.

Anonymkode: 1d67c...a85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...