Gå til innhold

P- ring

Ellisiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den er lettvint å sette inn og ta ut. Du kjenner ikke at den er inne. Merker mindre hormonforandringer. Du slipper å tenke på å ta pillen hver eneste dag. Bare sette alarm på mobilen for når den skal tas ut og settes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte p-ring for noen år siden. den var praktisk og lettvint, men jeg ble veldig sår.... så jeg droppa den. men det er jo ikke sikkert at det var selve p-ringen som var årsaken, for jeg var veldig nyforelska da, og vel.. sårheten kom kanskje av hyppig friksjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempedeprimert av P-ringen, selv om den skal inneholde mindre hormoner enn pillene. Jeg satt bare og gråt helt til jeg tok den ut, og den har gitt meg fullstendig skrekken for alt som heter hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde p-ring i to mnd og kjennte mye mer bi-virkninger enn jeg gjør med p-piller (Jasmin). Jeg hadde hodepine hver eneste dag i to mnd, noe jeg aldri har ellers. Jeg fikk også ekstreme blødningsforstyrrelser, blødde i to uker, mistet mye blod og ble innlagt på sykehuset.

Tror ikke mitt tilfelle er så vanlig, men jeg skal aldri bruke p-ring igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har p-ringen vært et supergodt alternativ til p-pillene! Kunne ikke lengre bruke piller fordi jeg ble for sensitiv for de store mengder hormoner, men p-ringen fungerer utmerket. Lett å sette inn, må bare huske når slik at man kan ta den ut igjen:) Mye mindre blødninger og andre bivirkninger. Har aldri opplevd at den har falt ut, eller kjent at den er på plass. Tar den ut når jeg har sex da, synes det er greiest (den kan være ute av kroppen i opptil 3 timer uten at effekten svekkes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Enkelt og greit å sette den inn. Merket ikke spesielt til bivirkninger, bare litt ømme pupper. Hadde nesten ikke mens.

Kjente den ikke når den lå der inne. Men følte ofte på at den ville skli ut, når jeg satt på do feks. bare psykisk, for den datt aldri ut.

Men det som gjorde at jeg sluttet var at den var så vanvittig i veien ved sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det eneste negative med den, var at den var for stor! Ofte kjentes det ut som om den var på vei ut, den var i veien under sex og jeg fikk problemer med luft i skjeden. Og selv om jeg ikke er direkte stor, er jeg ikke av de minste, heller :forvirret:

*er imot å lage p-ringer og spiraler etter one-size-fits-all-prinsippet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Jeg kan ikke bruke p-pillen pga. vanvittige humørsvingninger.

Jeg får prøve å se om p-ringen er bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den veldig god, merket den aldri, men skapte litt latter i sengekosen av og til... :sjarmor:

Jeg sluttet fordi jeg ble så trøtt, sov gjerne 12 timer eller mer i døgnet plutselig, og den dempet heller ikke menssmerter.. :sur:

Synes det er like greit at mannen kler på seg i stedet jeg, så slipper jeg alt som heter hormonforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, LilleMy... nå ble jeg ganske usikker her jeg sitter.

Veldig leit det som skjedde med deg.

Nei nå vet jeg søren ikke hvilket prevensjonsmiddel jeg skal bruke..

Situasjonen er den at jeg ble gravid med p-piller i sommer, og jeg hadde blødninger når mensen skulle være så jeg visste ikke at jeg var gravid før kroppen "ropte" det til meg i form av masse symptomer..

jeg spontanaborterte da(heldigvis) så jeg slapp å ta noen valg. Jeg kan ikke bruke p-piller.

Kanskje p-plaster da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg har hatt tre perioder med bruk av p-ring i etterkant av svangerskapet, og jeg har ike vært i nærheten av å "miste" ringen på noe som helst måte. Ei heller finner jeg den plagsom under sex, det samme gjelder min partner. Men jeg er jo veldig påpasselig med å kjenne etter at den er der, da...... - noe som jo er litt slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...