AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Nå er terminen like rundt hjørnet. Vi har en gutt fra før som er 11 år. Han er en ordentlig mammadalt og vi har det utrolig fint sammen, verdens beste gutt. Han har allerede uttrykt noen ganger at han tror vi blir å glemme han når babyen kommer og det gjør meg så lei meg at han sitter med slike tanker. Jeg vil prøve å inkludere han i alt som har med babyen å gjøre fremover, og det skremmer med litt at jeg nå skal ha to barn og det knuser hjertet mitt at min første sønn sitter med slike tanker og jeg vil gjøre mitt aller beste for at han ikke skal kjenne på disss følelsene når babyen har kommet. Har dere noen gode tips? Anonymkode: 18c37...c7a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå er terminen like rundt hjørnet. Vi har en gutt fra før som er 11 år. Han er en ordentlig mammadalt og vi har det utrolig fint sammen, verdens beste gutt. Han har allerede uttrykt noen ganger at han tror vi blir å glemme han når babyen kommer og det gjør meg så lei meg at han sitter med slike tanker. Jeg vil prøve å inkludere han i alt som har med babyen å gjøre fremover, og det skremmer med litt at jeg nå skal ha to barn og det knuser hjertet mitt at min første sønn sitter med slike tanker og jeg vil gjøre mitt aller beste for at han ikke skal kjenne på disss følelsene når babyen har kommet. Har dere noen gode tips? Anonymkode: 18c37...c7a Hei, nå har jeg ei på fire som nettop har blitt storesøster, og jeg forberedte meg på å inkludere henne, bruke tid med henne, osv.. Første natten sa hun at vi ikke var glade i henne lenger. Hun så at vi brukte tid på babyen også. Nå vet jeg ikke hvordan 11 åringer er, men vær forberedt på alle type følelser. Men forbered deg også på at du ikke er mer enn en person som gjør så godt du kan. Pass på å få litt tid med din eldste jevnlig. Når babyen sover, når pappaen eller noen andre passer babyen. Møt han etter fødsel med frie armer (at noen andre holder babyen om mulig). Be folk som skal besøke, å huske på å gi storebror oppmerksomhet eller forsøk å snu fokuset litt mer på den som er blitt storebror også. Skryt av ham, fokuser på de positive tingene han gjør for babyen (gaver, klær han velger, fine ord han sier til babyen osv..). Vær et team. Dere skal takle dagen sammen 😊 Om du kommer til å bli irritert/frustrert over storebrors sinne eller tristhet, er dine følelser, og ikke bli sint på ham for dette. Følelsene han kommer til å få er helt naturlige, og møt dem ved å være trygg større og sterkere. Men korriger uønsket atferd. Her gjelder det å tenke klart. Kanskje lettere med en som er stor som din 😊 Kan hende jeg bommer fælt her, for som sagt aner jeg ikke hvordan 11 åringer er, men dette fungerer greit med min fireåring. Anonymkode: aca74...eb7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå