Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner i ny jobb i juni. Tar over for en person som da slutter. Denne personen skal lære meg opp et par dager i uken denne måneden. 

Har vært der 2 ganger nå på opplæring, men det har ikke blitt sagt noe om lønn på opplæring? De har ikke spurt om kontonr eller skrevet opp timer eller noe? Skal ta det opp neste gang, bare lurer på hva som er vanlig. 

Om jeg ikke får betalt så dropper jeg opplæring denne måneden så får de heller lære meg opp i Juni når jeg faktisk får betalt. 

Anonymkode: 1071a...4c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du begynner ALDRI på en jobb uten å signere kontrakt først. Ja, opplæring SKAL være betalt. Krev kontrakt nå, ikke møt opp på jobb før du har denne i hånda og signert. Utrolig dumt og arbeidsgiver gjør faktisk noe ulovlig. Du har ikke lov å arbeide uten kontrakt.... Noe mer som skurrer på denne arbeidsplassen?

Anonymkode: 151a9...f5c

• Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig skal du ha betalt for opplæring. Ta kontakt med fagforeninga og om du ikke er organisert, bli det før du starter i jobben!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplæring skal alltid være betalt. Du skriver bare timeliste for når du har vært der. 

Anonymkode: 7650f...0e0

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg jobbet hos posten. Kjørte post på lørdager. Trivdes ikke i det hele tatt og sa ifra til sjefen at jeg slutter. Fikk beskjed om at jeg bare måtte komme på jobb. 

Hvorfor skal jeg det? Har jo ikke kontrakt engang. Ble meget stille da. 

TS, kontrakt er super viktig. Skaff deg det. 

Anonymkode: da968...436

AnonymBruker
Skrevet

Kontrakt i hånda er regel nr 1 før man starter å jobbe, å opplæring SKAL være lønnet. 

Anonymkode: 8e730...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Har jo kontrakt? Står jeg begynner 1 juni, men at jeg kan ha opplæring i mai

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har jo kontrakt? Står jeg begynner 1 juni, men at jeg kan ha opplæring i mai

Har du kontrakt har du jo skrevet opp kontonr lønn skal gå til. Er det timesbetalt skriver du timer. Det jeg gjør uansett spesielt overtidstimer så jeg har kontroll da lønnsslippen kommer. Pass på så du får betalt ut opplæringstimene på første lønning. Det sjekker du på lønnsslippen som skal komme minst 7 dager før utbetaling. Er det ikke korrekt må du varsle lønningskontoret asap

Anonymkode: 151a9...f5c

Skrevet

Kontrakt skal være underskrevet senest en måned etter oppstart, i henhold til loven.
Opplæring skal være betalt, i henhold til loven.

Skriv ned timene du har vært på opplæring nå, og sjekk ut timeliste/lønnslipp når du får første lønn.
Mest sannsynlig fører de opplæringsatimene nå i mai inn på junilønningen som en etterbetaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...