Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en terrasse med to vegger på, alt er i klar beis, så vel mye «treverk-farge.» Tenkte vi skulle ha masse krukker stående og blomsterkasser hengende, men hvilke farger passer? Terakotta er visst veldig inn for tiden, men det vil vel knapt være noen kontrast til treverket? Utemøblene vi har er grå og med grå puter i. Så fargespillet foreløpig er lyst treverk og grått. 

noen som vil hjelpe meg? 

Anonymkode: 00648...6cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan grønt være fint til, eller sementgrått eller hvitt? Evt blått?

Anonymkode: 24fb6...85a

Skrevet

Ville hatt varme, klare farger for å få temperaturen litt opp fargeskalaen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan grønt være fint til, eller sementgrått eller hvitt? Evt blått?

tusen takk for svar. Har tenkt på grønt, liker den fargen godt, men da blir det også litt grønt på grønt med grønne krukker og grønne planter. Sementgrå er fargen på utemøblene, det passer definitivt godt, men bryter ikke opp.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Eeemil skrev (9 timer siden):

Ville hatt varme, klare farger for å få temperaturen litt opp fargeskalaen. 

Takk for svar! Har tenkt litt på lilla, for å skape kontrast til grønne planter. Er lilla en «varm» farge?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar! Har tenkt litt på lilla, for å skape kontrast til grønne planter. Er lilla en «varm» farge?

ts

Lilla er en nydelig farge. Vil sikkert passe bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fermob har fine møbler i ganske sterke farger, sikkert enklest å få tak i fra nett, men de har god kvalitet. Jeg har valgt et rødt bord som kontrast til brune møbler og de grønne plantene. Bordet er i stål, så det tåler fint regn. Har hvite/beige puter til møblene.

Og i tillegg har jeg lyse terakottakrukker fra Plantasjen, som er frostsikre og drenert. De er jeg veldig fornøyde med! 

Anonymkode: 77518...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du googler Moseplassen og male krukker, så ser du varianter i både grønt og lilla. Lilla kan være fint om du vil ha farge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du googler Moseplassen og male krukker, så ser du varianter i både grønt og lilla. Lilla kan være fint om du vil ha farge.

Tusen takk! Var veldig inspirerende!

ts

AnonymBruker
Skrevet

Lilla regnes som en kald farge, men tar du lys lilla så er ikke den så kald som mørkere lilla. Lilla er veldig fint til grått. Men vil du ha varme farger så er det alt innen rødt, gult og oransje. Og alle nyansene innen de igjen som er varme farger.

Jeg har pleid å ha f.eks en krukke med bare hvite, en med bare røde/eller rosa, og en med bare blå eller lilla. Sammen med noe som bare er grønt. Hva det blir i år, har jeg ikke bestemt meg for.

Anonymkode: 19818...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...