Gå til innhold

Kan man fryse ned kålrotstappe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og har dere en god oppskrift, samt tips til opptining/varming?

Anonymkode: 57555...ab1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, O.G. said:

Google er din venn.

Det er det beste svaret jeg har lest idag altså. Men hva skal man egentlig med forum, når man har google?

Anonymkode: 45fad...228

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jada, det går helt fint! (Hjemmelaget i alle fall, er usikker på pose-stappe.) Hvis vi koker opp igjen rett fra frossen tilstand bruker jeg litt melk eller smør i tillegg for at det ikke skal svi seg mens det tiner. Hvis den får tine selv helt først er det bare å koke opp igjen og røre litt av og til, og servere. (Sistnevnte er egentlig det letteste, man må bare ta frem fra fryseren dagen før/om morgenen. Men vi er både dårlige planleggere og utålmodige, så vi prøver snarveier av og til. 🙈

Anonymkode: 10be6...cb6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også god erfaring med å fryse kålrabistappe.

Jeg lager min ved å koke terninger av kålrabi og gulrøtter møre, dampe godt, tilsette smør, fløteskvett, salt, pepper og muskat, og så smake til og justere til man er fornøyd. Noen ganger trengs det litt sukker også hvis grønnsakene mangler sødme.

Fryser rester ned i plastboks, og tiner fra frossen tilstand rett i gryte med en skvett vann, og lokk på.

Dersom man lager stappen med smør- og meljevning er jeg mer usikker på hvordan den oppfører seg etter opptining.

Anonymkode: 21b5c...403

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem! Gjør det hele tiden på jobb, har fryseren full av stappe etter jul 😊 tar den bare ut til tining, og varmer det i en panne på svak temprarur, ha evt litt smør/melk/vann i pannen 😊 

Anonymkode: 08498...92e

Skrevet

Jeg lager alltid større porsjon, når jeg ikke har mer i fryså. Tiner i kjøleskapet, men funker fint på benken også. Varmer ofte bare i mikroen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen. Har en kålrot som må brukes opp og har også fløte og gulrot i huset, så tenkte bare jeg skulle redde den til noe fornuftig 👍 Takk. Hilsen Ts

Anonymkode: 57555...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...