Gå til innhold

Sub møter Dom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SlemUlv skrev (8 minutter siden):

Det er heldigvis ikke ditt syn heller. 

Ellers blander jeg ikke fb og kink. Men i de gruppene jeg er i, på fl, både norske og engelske, er svært mange enige i at brats er en kategori av submissive. 

Og takk for komplimenter. :)

Det er svært mange på FL som mener at brats er dominante, du har ikke fasiten her.

Anonymkode: 36bee...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er svært mange på FL som mener at brats er dominante, du har ikke fasiten her.

Igjen, det er ikke du heller. 

Og svært mange på fl mener Brats er submissive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har visst i mange år at jeg har en sub i meg, men har aldri tort å finne ut av det. Før nå. Jeg hoppet i det og sa ja til å møte en som presenterte seg som dom. Trenger ikke gå i detalj på det, men å gi fra seg makten til den andre på den måtem var fantastisk og sexen helt hinsides. Det er klart jeg må finne ut mer av dette :)

Men, jeg er helt fersk, kan lite og vet ikke egentlig hvor grensene mine går innser jeg. Jeg er ikke tiltrukket av S/M, selv om jeg nok er med på mer enn jeg tror. Det er også alt for avansert og får evt komme etterhvert om i det hele tatt. Så er det sagt.

Det jeg lurer på som fersking er imidlertid dette: Jeg er en mentalt veldig sterk person. Å miste/overgi kontrollen og få klare og tydelige beskjeder gjør at jeg slipper meg langt mer løs og føler meg langt tryggere seksuelt enn ellers. Elsker at den andre har makten. Men jeg er usikker på, før man er godt kjent, hva tenker/forventer dere Doms av en urutinert Sub i starten? Jeg regner med at det vil være ulikt avhengig av hvem jeg møter, men forventer dere total overgivelse med en gang? Vi kjenner jo ikke hverandre. Dom må jo vite hva jeg liker og ikke, eller hva som får meg til å komme for å kunne kontrollere som han vil? For så velge å gjøre det eller ikke? Så, er det innafor å spørre for eksempel? Kan jeg få den i munnen eller sånn eller sånn? Det jeg kjenner på er at jeg vil ikke bestemme. Jeg føler ubehag om jeg uttrykker noe og så blir det sånn, det kjennes som jeg får overtaket. Da blir rollene plutselig snudd, og så er det jo jeg som bestemmer. Det er jo ikke det jeg vil.

Hva tenker dere Doms sånn i starten, før man er godt kjent? Hvordan skal jeg finne ut hva min framtidige Dom? Føles ikke alltid riktig å spørre heller, da kan det bli litt det samme problemet. Det er et dilemma synes jeg..

Anonymkode: 3f6b2...97a

Ser det anbefales fetlife her. Det vil jeg fraråde på det sterkeste. Det lille du får av informasjon mellom perverse henvendelser og avsindig annonsering av bizzarre nettsteder kan du fint hente andre og mer nøytrale steder. Det er IKKE stedet for en ny uerfaren som søker informasjon.

Når det gjelder det du spør om; altså hva en dom forventer av en uerfaren sub, så får du mange forskjellige svar. Som dominant så har jeg selv møtt mange uerfarne sub'er. Forut for dette har det vært masse kommunikasjon. Det er dønn viktig for en god opplevelse. Når jeg møter en uerfaren sub så forventer jeg ikke så mye. Jeg tar utgangspunkt i dialogen vi har hatt og føler meg frem. Det som er viktig for meg er at hun føler seg trygg og ivaretatt i situasjonen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetting skrev (3 minutter siden):

Ser det anbefales fetlife her. Det vil jeg fraråde på det sterkeste. Det lille du får av informasjon mellom perverse henvendelser og avsindig annonsering av bizzarre nettsteder kan du fint hente andre og mer nøytrale steder. Det er IKKE stedet for en ny uerfaren som søker informasjon.

Støttes. 

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (27 minutter siden):

Igjen, det er ikke du heller. 

Og svært mange på fl mener Brats er submissive. 

Nå bare gjentar du deg selv. Jada, har fått med meg at du mener svært mange mener det samme, men det gjelder for andre synet også. Det må du bare akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man oppfatter en brat som dominant, er man kanskje ikke særlig dominant selv.. 

Anonymkode: 6840d...d97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om man oppfatter en brat som dominant, er man kanskje ikke særlig dominant selv.. 

Anonymkode: 6840d...d97

Jo, er vel bare at ekte dominante menn foretrekker en ekte submissiv, dynamikken mellom en sub og en dominant er noe helt eget. En brat er bare uhøflig og vil bestemme alt mulig, derfor passer de perfekt til en sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, er vel bare at ekte dominante menn foretrekker en ekte submissiv, dynamikken mellom en sub og en dominant er noe helt eget. En brat er bare uhøflig og vil bestemme alt mulig, derfor passer de perfekt til en sub.

Hva med å bare ikke hevde en absolutt definisjonsmakt over alt og alle?

Folk som prater i 'ekte ditt og ekte datt' er ikke det en nybegynner trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (14 minutter siden):

Støtter også denne uttalelsen. Var én time registrert på Fetlife - det holdt 😄😝

Funnet masse god info på fl, og info om events jeg går på blir annonsert der. 

Så har jeg begrenset innboksen min, så slipper masse idioter 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (3 timer siden):

Funnet masse god info på fl, og info om events jeg går på blir annonsert der. 

Så har jeg begrenset innboksen min, så slipper masse idioter 😄

Event? Hvem sier at det skal være interessant å gå på eventer selv om man har en kink eller fetish? Hvor mange vaniljefolk tror du driver og  går på seminarer og dyrker sex og samliv sammen med andre mennesker? Det er omtrent ingen. De stakkarene som forvirrer seg inn på fl kan jo tro at for å drive med D/s så må de møte en haug andre og delta på det ene og det andre. Det er solid feil. Jeg vil tro at de aller fleste som driver med bdsm gjør det innenfor et parforhold hvor det kun er to til stede. Det er viktig at nybegynnere blir klar over at bdsm slik det tar form på fetlife er forbeholdt en liten minoritet. 

Anonymkode: 08888...be0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Event? Hvem sier at det skal være interessant å gå på eventer selv om man har en kink eller fetish?

Som du ser, så skriver jeg i "jeg" setninger. Altså, jeg prater kun for megselv. 

Om andre ikke liker events, så er det opp til dem. Jeg, og ganske mange med meg, liker å ha likesinnede å prate med, og lære fra. 

Og det er 10mill brukere på fl, som alle driver sin Kink på sin måte. Det er ikke en rett måte å drive Kink på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er "sub møter dom". Ikke "dom og dommere".

Anonymkode: 6b0e4...1eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg startet denne tråden. Takk til alle som kommer med innspill, tips og egne erfaringer, og som er støttende i å ikke føle at ting må være sånn eller sånn fordi noen sier det er sånn. Føler meg tryggere på å ta riktige valg for meg da, og er litt mer klar for neste runde :)

TS

Anonymkode: 3f6b2...97a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som i alle andre forhold er det 2 ting som er vesentlig: kommunikasjon og kjemi. 

En god løsning kan kanskje være at når du treffer en så sett dere ned og snakk sammen på nøytralt grunnlag og snakk sammen om forventninger og hvilket nivå dere vil dette skal foregå på. Da har dere på en måte lagt et greit utgangspunkt når dere møtes for mer  action ☺️

Høres jo egentlig ut som du fikk en ltt sånn start med den første opplevelsen din med tanke på det du skrev om du fikk en grei intro i forkant.

Når det gjelder FL så kan det være et greit sted å finne litt inspirasjon, er mye fine grupper/forum der som faktisk er av relativ seriøs karakter. Men som mange andre har vært inne på, det finnes fryktelig mye rare og ikke minst useriøse folk der også.  Som SlemUlv var inne på lenger opp her, begrens gjerne innboksen din så blr det ikke så mye "mas" fra innpåslitne individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (På 8.5.2021 den 4.41):

Som du ser, så skriver jeg i "jeg" setninger. Altså, jeg prater kun for megselv. 

Om andre ikke liker events, så er det opp til dem. Jeg, og ganske mange med meg, liker å ha likesinnede å prate med, og lære fra. 

Og det er 10mill brukere på fl, som alle driver sin Kink på sin måte. Det er ikke en rett måte å drive Kink på. 

At du skriver for deg selv spiller ingen rolle siden det uansett er et forsvar for fetlife. Dessuten skriver du i neste setning at du har mange med deg i dette. Det vet du strengt tatt nok ikke så mye om. Siden du er i et miljø hvor hvor det er stas å møtes og treffes og hva det måtte være så betyr ikke det at det er slik det er for folk flest. Nykomlinger på fetlife kan jo få inntrykk av at det nærmest er forventet at man skal møte andre for både informasjon og sex. Altså.... det er ikke noe spesielt med bdsm'ere som gjør at man må delta i det ene og det andre. Det er jo ikke slik blant vaniljefolket. Hvorfor skulle det da være det for folk med div fetisher og kinks? (Om da det ikke er kinket da)

Jeg mener at fetlife er med å å ødelegge for folk som ikke har en A4-seksualitet. Det er ikke rart det er fordommer ute og går når bdsm fremstilles på den måten det gjør der.

Anonymkode: 08888...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (På 6.5.2021 den 20.12):

Til Ts og andre ny: Om dere ser noen påstå at "dette MÅ man gjøre" eller "Sånn SKAL det være", løp i andre retningen. Det finnes ingen en rett måte å drive med bdsm på. 

Finn din egen vei, vel de delene DU liker, og velg vekk de delene du ikke liker! 😃

Viktigst av alt: Samtykke til det du gjør, og kos deg 😃

Men skjønner ikke greia med dette med å sette alle reglene først. Mister man ikke tenninga hvis man vet hva partner kan gjøre og ikke?

Anonymkode: 0b924...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...