Gå til innhold

Sub møter Dom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men det tar vel litt tid å bli kjent, også i et sånt forhold? Hvordan har du funnet ut av hvordan han tenner, og han hvordan du tenner mest - kommuniserer dere om det i senga? Eller foregår all sånn avklaring utenfor soverommet? Sorry elendig spørsmål, og jeg kan nok underkaste meg helt med en gang, men jo mer sikker på at han kjenner grensene mine og hva jeg tenner mest på jo tryggere blir jeg i underkastelsen tenker jeg.

TS

Anonymkode: 3f6b2...97a

Vi er faste sexpartnere og har vært det noen år, vårt forhold har utviklet seg ved at vi skriver mye om fantasier og hva vi ønsker/liker (bor et stykke unna hverandre), og prøvd det ut når vi møtes. Men jo det tok tid før vi begge var helt åpne om hva vi ønsket, spesielt han siden han syntes det å være sub var flaut og lite mandig, han var redd jeg ikke skulle tenne på han lenger osv.

Anonymkode: 219cb...950

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig at ekte domina "vinner maktkampen" mellom kvinne og mann. Da jeg var 19 ble sammen med en eldre fyr følte jeg måtte sette han på plass, både i dagliglivet og i senga. Etter en stund med kraft og kvinnelist hadde jeg han i min hule hånd. Jeg visste ikke på det tidspunktet noe om bdsm, men jeg hadde god følelsen i meg når jeg dominerte han mot hans vilje. -ja, jeg var fysisk også, men måtte til. Idag vet jeg at det var domina i meg som våknet til liv. Idag praktiserer jeg bdsm i mer kontrollerte former.

Anonymkode: aab87...d08

Hahaha!

Veldig gjenkjennelig, bare at jeg ligger noen gode år etter deg i utviklingen.

Det høres sikkert fælt ut å si, men det var først da jeg møtte ordentlig motstand at det ble gøy å dominere. Da lekte jeg med de voksne, og ikke med ungene.

(vi snakker selvfølgelig hele veien om samtykke her altså)

Anonymkode: c7264...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er faste sexpartnere og har vært det noen år, vårt forhold har utviklet seg ved at vi skriver mye om fantasier og hva vi ønsker/liker (bor et stykke unna hverandre), og prøvd det ut når vi møtes. Men jo det tok tid før vi begge var helt åpne om hva vi ønsket, spesielt han siden han syntes det å være sub var flaut og lite mandig, han var redd jeg ikke skulle tenne på han lenger osv.

Anonymkode: 219cb...950

Ja, ikke sant. Det er vel tid som er nøkkelen..

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ny relasjon hvor man vil utforske BDSM er alltid kommunikasjon det viktigste. Spesielt siden du er ny i gamet.

Noen gjemmer seg bak at de er 'dominante' hvor de ikke tar noe hensyn til sin submissive. For uerfarne kan det være lett å bli manipulert til å tro at det er slik det er. De sier ting som 'en ekte sub gjør ditt, og en ekte dom kan datt'. Uansett relasjon skal man alltid respektere hverandres grenser, og faktisk komme fram til dem. Dessuten er jo det viktigste for deg din relasjon til den parten - ikke hva andre anser som korrekt.

Jeg har vært en introduksjon til røff sex for svært mange jenter. Selv om jeg kan gjøre ganske ekstreme ting med mine langtidspartnere, har jeg naturligvis full forståelse for at man gjerne begynner med noe betraktelig roligere. Det er heller ikke slik at det er mindre moro eller mindre tennende kun fordi det er noe jeg har gjort før. Jeg elsker å skape intens nytelse i mine partnere, og om det er med hele pakken eller lett dominering er meg likegyldig. Min tenning ligger i å se nytelsen og kåtheten jeg skaper.

Derfor er jeg veldig nøye på å kommunisere med nye før jeg møter dem. Både angående deres grenser og hva de tenner på. Jeg liker å vite på hvilke områder jeg kan slå meg løs, og hvor jeg må være forsiktig. Hadde en partner som likte det særdeles røft, men ikke taklet å få hendene holdt fast på ryggen. Med tanke på hvordan sexen var ellers, ville jeg ikke visst at dét var noe som skapte svært negative reaksjoner i henne hadde hun ikke fortalt det på forhånd.

Det er ikke flaut eller kjipt å være en nybegynner, og det er heller ikke tamt å utforske en annens seksualitet. Jeg anser det som en stor ære, og utrolig tennende å være den man opplever denne verdenen med.

 

Håper du finner deg en person du kan være trygg på, som respekterer deg, og hvor dere kan utforske din seksualitet i lag. I en trygg relasjon finner man ofte ut at man kan pushe grensene utrolig langt uten at det er ukomfortabelt.

Lykke til!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenner på å underkaste deg, så trenger du ikke høre på andre som sier at du ikke er en "ordentlig sub". 
Det er helt frivillig å bli med på de lekene og det er ingen ferdige nisjer du trenger å passe inn i. Hvis noen påstår at du trenger å gjøre XYZ for å  "bevise" noe for en innbilt autoritet/identitet/definisjon, så er det i mine øyne mennesker som ikke klarer å uttrykke sine ønsker ovenfor en partner og som trenger noe å dekke seg bak. 

De som synes god og åpen kommunikasjon ødelegger opplevelsen bør du være obs på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 18.21):

 

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (16 minutter siden):

I en ny relasjon hvor man vil utforske BDSM er alltid kommunikasjon det viktigste. Spesielt siden du er ny i gamet.

Noen gjemmer seg bak at de er 'dominante' hvor de ikke tar noe hensyn til sin submissive. For uerfarne kan det være lett å bli manipulert til å tro at det er slik det er. De sier ting som 'en ekte sub gjør ditt, og en ekte dom kan datt'. Uansett relasjon skal man alltid respektere hverandres grenser, og faktisk komme fram til dem. Dessuten er jo det viktigste for deg din relasjon til den parten - ikke hva andre anser som korrekt.

Jeg har vært en introduksjon til røff sex for svært mange jenter. Selv om jeg kan gjøre ganske ekstreme ting med mine langtidspartnere, har jeg naturligvis full forståelse for at man gjerne begynner med noe betraktelig roligere. Det er heller ikke slik at det er mindre moro eller mindre tennende kun fordi det er noe jeg har gjort før. Jeg elsker å skape intens nytelse i mine partnere, og om det er med hele pakken eller lett dominering er meg likegyldig. Min tenning ligger i å se nytelsen og kåtheten jeg skaper.

Derfor er jeg veldig nøye på å kommunisere med nye før jeg møter dem. Både angående deres grenser og hva de tenner på. Jeg liker å vite på hvilke områder jeg kan slå meg løs, og hvor jeg må være forsiktig. Hadde en partner som likte det særdeles røft, men ikke taklet å få hendene holdt fast på ryggen. Med tanke på hvordan sexen var ellers, ville jeg ikke visst at dét var noe som skapte svært negative reaksjoner i henne hadde hun ikke fortalt det på forhånd.

Det er ikke flaut eller kjipt å være en nybegynner, og det er heller ikke tamt å utforske en annens seksualitet. Jeg anser det som en stor ære, og utrolig tennende å være den man opplever denne verdenen med.

 

Håper du finner deg en person du kan være trygg på, som respekterer deg, og hvor dere kan utforske din seksualitet i lag. I en trygg relasjon finner man ofte ut at man kan pushe grensene utrolig langt uten at det er ukomfortabelt.

Lykke til!

 

MuffinStud skrev (12 minutter siden):

Hvis du tenner på å underkaste deg, så trenger du ikke høre på andre som sier at du ikke er en "ordentlig sub". 
Det er helt frivillig å bli med på de lekene og det er ingen ferdige nisjer du trenger å passe inn i. Hvis noen påstår at du trenger å gjøre XYZ for å  "bevise" noe for en innbilt autoritet/identitet/definisjon, så er det i mine øyne mennesker som ikke klarer å uttrykke sine ønsker ovenfor en partner og som trenger noe å dekke seg bak. 

De som synes god og åpen kommunikasjon ødelegger opplevelsen bør du være obs på.

Takk for gode svar, det hjelper veldig mye :) Har lest dem flere ganger allerede :)

Anonymkode: 3f6b2...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (6 minutter siden):

Hvis du er helt uninteressert i folk som utgir seg som submissive, så er du kanskje ikke rette menneske til å uttale seg her? Er du samme person som mente at det å være submissiv er det samme som å være passiv og lat? Fake-subs kaller jeg det, akkurat som det også finnes fake- og dumdoms. 

Vente noen måneder på å gi fra seg makten? Hallo? Og kun med motstand? Ikke alle subs er brats og ikke alle doms er interessert i å temme en 😄😝 Klart en må ha avklare grenser og først ta det langsomt, avtale safeord etc. Men kjemien vil jo raskt fortelle både dom og sub om de glir naturlig inn i rollene og ønsker utvikle forholdet videre eller ikke. 

Så fint at du tror du har funnet ut av hva du vil, ts :) Samtidig... Du vil være sub men er IKKE interessert i S/M? 😄 Tenker du da på sadomasochisme? Det trenger ikke være del av spillet men da bør begge parter kanskje være klare på det i forkant. Litt kjipt om dom viser seg være sadistisk anlagt og dere ikke passer sammen?

Har ikke haugevis med praktisk erfaring selv men en del teoretisk kunnskap og årelang interesse/noe erfaring. Jeg tror du vil vite det om det passer eller ikke - som i alle andre forhold. Helt sikkert enda viktigere å snakke godt sammen siden man trolig vil strekke seg og krysse noen grenser etterhvert 😄😉

Vel, at noen tar kontrollen og jeg underkaster meg og røff sex er overveldende nok akkurat nå, er ikke klar for å bli kasta ned i en dungeon sånn med det første. Skriver at jeg ikke egentlig vet hvor grensene mine går, og vil veldig gjerne finne ut av det. Er ikke tiltrukket av smerte i utgangspunktet, men hva vet vel jeg.. :)

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny og uerfaren på dette selv, men det som er viktig for meg i starten er god kommunikasjon om preferanser og grenser (før jeg en gang vurderer sex), at mine grenser respekteres og ikke pushes (ihvertfall før vi kjenner hverandre godt) og at man starter rolig. Selv om jeg tenner på x og y betyr ikke det at jeg vil gjøre det med en ny partner. Det tar tid å bli kjent med og trygg på hverandre. 

Noen ting jeg har møtt på som jeg ser på som red flags i starten:

- Vil møtes for sex før vi har snakket om grenser, preferanser, osv. 

- «Jeg bestemmer» eller gjør ditt og datt «fordi jeg er Dom-en». Nei, det er du ikke før vi har møttes, blitt kjent og vurdert om vi begge er interessert i en slik relasjon med hverandre. 

- Kinky sex fra starten. Nei, hog-tie er ikke første møte-materiale (takket pent nei til den daten). 

- Generelt mas og pushing fordi mitt tempo er for sakte. 

Disse er iallefall red flags for meg. Jeg vet ikke hva som stemmer for andre, men jeg stoler på mine egne reaksjoner: hvis han sier eller gjør noe som gjør meg usikker eller ukomfortabel, blir jeg skeptisk. Spesielt som ny tenker jeg at det er viktig å være trygg og komfortabel, og ta ting i mitt (eller ditt, TS) tempo. Hvis det ikke er interessant for en potensiell partner å vente på, får han finne seg noen andre. Jeg er ikke villig til å risikere at mine første møter med denne nyoppdagede delen av min seksualitet skal være negative. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NysgjerrigPiken skrev (5 minutter siden):

Jeg er ny og uerfaren på dette selv, men det som er viktig for meg i starten er god kommunikasjon om preferanser og grenser (før jeg en gang vurderer sex), at mine grenser respekteres og ikke pushes (ihvertfall før vi kjenner hverandre godt) og at man starter rolig. Selv om jeg tenner på x og y betyr ikke det at jeg vil gjøre det med en ny partner. Det tar tid å bli kjent med og trygg på hverandre. 

Noen ting jeg har møtt på som jeg ser på som red flags i starten:

- Vil møtes for sex før vi har snakket om grenser, preferanser, osv. 

- «Jeg bestemmer» eller gjør ditt og datt «fordi jeg er Dom-en». Nei, det er du ikke før vi har møttes, blitt kjent og vurdert om vi begge er interessert i en slik relasjon med hverandre. 

- Kinky sex fra starten. Nei, hog-tie er ikke første møte-materiale (takket pent nei til den daten). 

- Generelt mas og pushing fordi mitt tempo er for sakte. 

Disse er iallefall red flags for meg. Jeg vet ikke hva som stemmer for andre, men jeg stoler på mine egne reaksjoner: hvis han sier eller gjør noe som gjør meg usikker eller ukomfortabel, blir jeg skeptisk. Spesielt som ny tenker jeg at det er viktig å være trygg og komfortabel, og ta ting i mitt (eller ditt, TS) tempo. Hvis det ikke er interessant for en potensiell partner å vente på, får han finne seg noen andre. Jeg er ikke villig til å risikere at mine første møter med denne nyoppdagede delen av min seksualitet skal være negative. 

Jeg har én ubrytelig grense i dette, om jeg ikke helt kjenner hvor de andre går enda. Det skal være en god opplevelse. Og da trenger jeg slike råd og tips for å redusere faren for at det skal bli dårlig. Veldig gode innspill, takk :) Tror nok jeg er litt ivrig selv også, og trenger å lage meg noen retningslinjer..

 

*googler hog-tie... :)

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har én ubrytelig grense i dette, om jeg ikke helt kjenner hvor de andre går enda. Det skal være en god opplevelse. Og da trenger jeg slike råd og tips for å redusere faren for at det skal bli dårlig. Veldig gode innspill, takk :) Tror nok jeg er litt ivrig selv også, og trenger å lage meg noen retningslinjer..

 

*googler hog-tie... :)

Anonymkode: 3f6b2...97a

Haha, det var et ukjent begrep for meg også. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror det er lurt å ta seg litt tid. Det krever en god del mer «forarbeid» i en slik relasjon enn «vanlig» sex med ny partner. Og det tar tid. Da kan man bli litt utålmodig, men heller vente litt for lenge enn ryke på en negativ opplevelse, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MuffinStud skrev (43 minutter siden):

Hvis du tenner på å underkaste deg, så trenger du ikke høre på andre som sier at du ikke er en "ordentlig sub". 
Det er helt frivillig å bli med på de lekene og det er ingen ferdige nisjer du trenger å passe inn i. Hvis noen påstår at du trenger å gjøre XYZ for å  "bevise" noe for en innbilt autoritet/identitet/definisjon, så er det i mine øyne mennesker som ikke klarer å uttrykke sine ønsker ovenfor en partner og som trenger noe å dekke seg bak. 

De som synes god og åpen kommunikasjon ødelegger opplevelsen bør du være obs på.

Jeg tenkte; For et bra innlegg!

Men så tenkte jeg; Kanskje det er mine referanser til dominante og «dominante» han sikter til.

Så for ordens skyld;

Det er KUN de som bruker begrepene for å lure og utnytte andre, som jeg mener er fake og falsk og farlig. Man skal være obs på at mange utgir seg for å være gode dominante, på samme måte som mange utgir seg for å være bra andre steder i livet. 

Utover det, så finnes det få ting som gleder meg mer enn at mennesker leker seg med begreper. Det er et sunnhetstegn. Det kan gå opp mange lys når man tør å ta en tur utenfor stien, ikke bare gå i opptråkka spor.

Ikke minst er det nyttig for en dominant å ha prøvd ut underkastelse og for en underdanig å ha prøvd ut dominans. Det er som en lege som har vært hjelpeløs pasient - det gir en spesiell kunnskap man ikke kan oppnå på annet vis.

(Kom av noen grunn til å tenke på Boris Johnson sin tale ved utskriving fra sykehuset nå :fnise: )

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NysgjerrigPiken skrev (29 minutter siden):

Jeg er ny og uerfaren på dette selv, men det som er viktig for meg i starten er god kommunikasjon om preferanser og grenser (før jeg en gang vurderer sex), at mine grenser respekteres og ikke pushes (ihvertfall før vi kjenner hverandre godt) og at man starter rolig. Selv om jeg tenner på x og y betyr ikke det at jeg vil gjøre det med en ny partner. Det tar tid å bli kjent med og trygg på hverandre. 

Noen ting jeg har møtt på som jeg ser på som red flags i starten:

- Vil møtes for sex før vi har snakket om grenser, preferanser, osv. 

- «Jeg bestemmer» eller gjør ditt og datt «fordi jeg er Dom-en». Nei, det er du ikke før vi har møttes, blitt kjent og vurdert om vi begge er interessert i en slik relasjon med hverandre. 

- Kinky sex fra starten. Nei, hog-tie er ikke første møte-materiale (takket pent nei til den daten). 

- Generelt mas og pushing fordi mitt tempo er for sakte. 

Disse er iallefall red flags for meg. Jeg vet ikke hva som stemmer for andre, men jeg stoler på mine egne reaksjoner: hvis han sier eller gjør noe som gjør meg usikker eller ukomfortabel, blir jeg skeptisk. Spesielt som ny tenker jeg at det er viktig å være trygg og komfortabel, og ta ting i mitt (eller ditt, TS) tempo. Hvis det ikke er interessant for en potensiell partner å vente på, får han finne seg noen andre. Jeg er ikke villig til å risikere at mine første møter med denne nyoppdagede delen av min seksualitet skal være negative. 

Gode råd!

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ts og andre ny: Om dere ser noen påstå at "dette MÅ man gjøre" eller "Sånn SKAL det være", løp i andre retningen. Det finnes ingen en rett måte å drive med bdsm på. 

Finn din egen vei, vel de delene DU liker, og velg vekk de delene du ikke liker! 😃

Viktigst av alt: Samtykke til det du gjør, og kos deg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cleo88 skrev (14 minutter siden):

Joda. Helt enig med deg! Man vet ikke. Poenget var vel bare at det er viktig med kommunikasjon - og noen åpenbare mismatches finnes jo og bør ikke kastes bort tid på :) Hvorfor skal du ikke treffe han du traff igjen mer? Ikke god nok kjemi? Tenker at ds lek ikke er helt optimalt for ONS nettopp fordi forholdet hele tiden utvikler seg videre - men må jo passe da. God reise 🍀👍

 

Jeg grep en sjanse som ikke var ment til å bli noen ting. Enig med deg om at det passer dårlig med ONS og ds. Men jeg fikk en veldig god intro, så veldig glad jeg tok sjansen :) Trodde ikke det kunne være så hinsides bra ☺️

Anonymkode: 3f6b2...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (13 minutter siden):

Til Ts og andre ny: Om dere ser noen påstå at "dette MÅ man gjøre" eller "Sånn SKAL det være", løp i andre retningen. Det finnes ingen en rett måte å drive med bdsm på. 

Finn din egen vei, vel de delene DU liker, og velg vekk de delene du ikke liker! 😃

Viktigst av alt: Samtykke til det du gjør, og kos deg 😃

Takk ☺️

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂 ordna seg da i alle fall

TS

Anonymkode: 3f6b2...97a

Oh yes ;) 

 

Det er lett å si at kommunikasjon er viktig.

Det er ikke like lett å kommunisere :P 

Det jeg vel forsøker å si at du må passe på å ha fokus på rett sted, så vil alt falle på plass. Rett sted er på DEG SELV.

Det betyr at du fremfor alt må være deg selv fullt og helt, uten frykt for å være feil.

- bruk den tiden DU behøver (og gjerne litt til)

- sett de grensene DU er komfortabel med (og heller for strenge i starten, med mindre du er 90 år+ har du tid til å slippe opp mer etter hvert)

- le på de stedene DU føler det passer å le

- og ikke vær redd for å ta styring hvis DU synes det er naturlig

Det er så lett å tenke at man må være sånn og slik og hvis man er seg selv så vil man havne utenfor skopet til de man ønsker seg. Men min erfaring er at det er stikk motsatt. Hvis man bare tør å være seg selv 100%, så vil det vekke interesse hos de beste.

Og hvis de da ikke prøver å ta kontrollen fra deg, nei, da er de nok ikke interessert i det. Så da er det bare å gå videre. Men er de konkurransedrevne så er det veldig sannsynlig vil de prøve å ta over, og da har du de der du vil.

Man snakker ellers i datinglivet om å vekke instinkter. Jaktinstinktet, konkurranseinstinktet, omsorgsinstinktet, osv. Men innen BDSM er det liksom forventet at man skal være enten jeger eller bytte, med forhåndsinnstilte instinkter, og at man ikke behøver å trigge noe utover dette.

Jeg mener det er feil.

Man kan avtale grenser, men man kan ikke avtale de følelsene som tar oss ut mot grensene. De må man skape, vekke, dyrke. 

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men etter det da? Forventer du fortsatt kamp? Jeg vil ikke være i en evig maktkamp, da er poenget borte føler jeg 😄 Jeg kan sette skapet godt på plass ute i verden, men hvis jeg skal underkaste meg noen seksuelt eller mer vil jeg ikke fighte om makten for å si det sånn..

Anonymkode: 3f6b2...97a

Å skulle kjempe om makten, er det vel en brat som gjør En brat er en kvinnelig dominant, og passer overhodet ikke sammen med en dominant mann.

Synes det virker som om du har en tankegang som passer mer til en submissiv, og jeg, som er slik selv, har ingen interesse av å kjempe om makten. Friheten og lykken ligger jo nettopp i å underkaste seg, kjenne seg begjært, elsket og ønsket.

Anonymkode: 36bee...ceb

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...