Gå til innhold

Sub møter Dom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har visst i mange år at jeg har en sub i meg, men har aldri tort å finne ut av det. Før nå. Jeg hoppet i det og sa ja til å møte en som presenterte seg som dom. Trenger ikke gå i detalj på det, men å gi fra seg makten til den andre på den måtem var fantastisk og sexen helt hinsides. Det er klart jeg må finne ut mer av dette :)

Men, jeg er helt fersk, kan lite og vet ikke egentlig hvor grensene mine går innser jeg. Jeg er ikke tiltrukket av S/M, selv om jeg nok er med på mer enn jeg tror. Det er også alt for avansert og får evt komme etterhvert om i det hele tatt. Så er det sagt.

Det jeg lurer på som fersking er imidlertid dette: Jeg er en mentalt veldig sterk person. Å miste/overgi kontrollen og få klare og tydelige beskjeder gjør at jeg slipper meg langt mer løs og føler meg langt tryggere seksuelt enn ellers. Elsker at den andre har makten. Men jeg er usikker på, før man er godt kjent, hva tenker/forventer dere Doms av en urutinert Sub i starten? Jeg regner med at det vil være ulikt avhengig av hvem jeg møter, men forventer dere total overgivelse med en gang? Vi kjenner jo ikke hverandre. Dom må jo vite hva jeg liker og ikke, eller hva som får meg til å komme for å kunne kontrollere som han vil? For så velge å gjøre det eller ikke? Så, er det innafor å spørre for eksempel? Kan jeg få den i munnen eller sånn eller sånn? Det jeg kjenner på er at jeg vil ikke bestemme. Jeg føler ubehag om jeg uttrykker noe og så blir det sånn, det kjennes som jeg får overtaket. Da blir rollene plutselig snudd, og så er det jo jeg som bestemmer. Det er jo ikke det jeg vil.

Hva tenker dere Doms sånn i starten, før man er godt kjent? Hvordan skal jeg finne ut hva min framtidige Dom? Føles ikke alltid riktig å spørre heller, da kan det bli litt det samme problemet. Det er et dilemma synes jeg..

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg er usikker på, før man er godt kjent, hva tenker/forventer dere Doms av en urutinert Sub i starten? Jeg regner med at det vil være ulikt avhengig av hvem jeg møter, men forventer dere total overgivelse med en gang?

Jeg er totalt uinteressert i mennesker som utgir seg for å være submissive.

For at jeg skal bli interessert, så behøver jeg noen som tør utfordre meg og ikke overgir seg uten kamp. 

Tror dessverre de fleste «dominante» som interesserer seg for en som overgir seg av seg selv, ikke er ekte dominante - og at du bør være skikkelig på vakt!

Anbefaler deg å ikke gi etter på noen måneder. La det være en test for å se om han er dominant eller «dominant». 

Anonymkode: c7264...da3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er totalt uinteressert i mennesker som utgir seg for å være submissive.

For at jeg skal bli interessert, så behøver jeg noen som tør utfordre meg og ikke overgir seg uten kamp. 

Tror dessverre de fleste «dominante» som interesserer seg for en som overgir seg av seg selv, ikke er ekte dominante - og at du bør være skikkelig på vakt!

Anbefaler deg å ikke gi etter på noen måneder. La det være en test for å se om han er dominant eller «dominant». 

Anonymkode: c7264...da3

Men etter det da? Forventer du fortsatt kamp? Jeg vil ikke være i en evig maktkamp, da er poenget borte føler jeg 😄 Jeg kan sette skapet godt på plass ute i verden, men hvis jeg skal underkaste meg noen seksuelt eller mer vil jeg ikke fighte om makten for å si det sånn..

Anonymkode: 3f6b2...97a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke noe om sub og dom og hele hopprennet. Du kommer sikkert til å få mange gode, proffe og nyttige svar.

Bare lurer på hvorfor du ikke bare snakker med ham om grenser og preferanser mellom sexøktene?

Han må jo vite hva du ikke er med på. Han bør også vite dine preferanser så han kan legge det inn i repertoaret. 

Endret av Hippogriff
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men etter det da? Forventer du fortsatt kamp? Jeg vil ikke være i en evig maktkamp, da er poenget borte føler jeg 😄 Jeg kan sette skapet godt på plass ute i verden, men hvis jeg skal underkaste meg noen seksuelt eller mer vil jeg ikke fighte om makten for å si det sånn..

Anonymkode: 3f6b2...97a

Det kommer jo helt an på kjemien.

Noen ville jeg ikke hatt, andre ville jeg kjempet resten av livet for å beholde, og da er det mulig jeg måtte ha satt de på plass for å beholde de. Det kommer jo helt an på hvor dyktige de er og hvor mye jeg er villig til å investere.

Det er som med alt annet, dette er dynamikk og kjemi. Noe vil du ønske å gjøre sammen med én, men ikke sammen med en annen. 

Anonymkode: c7264...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (22 minutter siden):

Jeg aner ikke noe om sub og dom og hele hopprennet. Du kommer sikkert til å få mange gode, proffe og nyttige svar.

Bare lurer på hvorfor du ikke bare snakker med ham om grenser og preferanser mellom sexøktene?

Han må jo vite hva du ikke er med på. Han bør også vite dine preferanser så han kan legge det inn i repertoaret. 

Kommer ikke til å møte ham igjen. Dette var spørsmål jeg sitter igjen med etter å ha møtt ham. Snakke skal man vel, og det kommer nok an på hvem jeg møter i framtiden hvordan det foregår. Men når man har så lite erfaring er det fint å høre hva andre, mer erfarne tenker, så kan jeg lettere gjøre meg opp en mening om hva som høres bra ut og kjennes riktig for meg. Nå lurer jeg bare på hva den andre parten tenker om hvilket rom de gir Sub'en i starten under akten.

Anonymkode: 3f6b2...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer ikke til å møte ham igjen. Dette var spørsmål jeg sitter igjen med etter å ha møtt ham. Snakke skal man vel, og det kommer nok an på hvem jeg møter i framtiden hvordan det foregår. Men når man har så lite erfaring er det fint å høre hva andre, mer erfarne tenker, så kan jeg lettere gjøre meg opp en mening om hva som høres bra ut og kjennes riktig for meg. Nå lurer jeg bare på hva den andre parten tenker om hvilket rom de gir Sub'en i starten under akten.

Anonymkode: 3f6b2...97a

..en fersk sub i starten av et forhold mener jeg altså :)

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er totalt uinteressert i mennesker som utgir seg for å være submissive.

For at jeg skal bli interessert, så behøver jeg noen som tør utfordre meg og ikke overgir seg uten kamp. 

Tror dessverre de fleste «dominante» som interesserer seg for en som overgir seg av seg selv, ikke er ekte dominante - og at du bør være skikkelig på vakt!

Anbefaler deg å ikke gi etter på noen måneder. La det være en test for å se om han er dominant eller «dominant». 

Anonymkode: c7264...da3

Det er din oppfattning. Det du vil ha da er en Brat du kan bryte ned. En fighter du kan knekke.

På den andre siden av spekteret kan en dom være en som liker å sjefe og ha lydig kvinnfolk som digger å følge sjefen. Det vil si ta føringen uten motstand og som ser en glede i å lystre og følge kommandoer, i seng og i dagligliv. Noen vil kun være sub i seng, andre 24/7, Folk er forskjellige. Trådstarter må finne ut hvem hun er, og hvem hun vil ha som dom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artigmedsex skrev (Akkurat nå):

Det er din oppfattning. Det du vil ha da er en Brat du kan bryte ned. En fighter du kan knekke.

På den andre siden av spekteret kan en dom være en som liker å sjefe og ha lydig kvinnfolk som digger å følge sjefen. Det vil si ta føringen uten motstand og som ser en glede i å lystre og følge kommandoer, i seng og i dagligliv. Noen vil kun være sub i seng, andre 24/7, Folk er forskjellige. Trådstarter må finne ut hvem hun er, og hvem hun vil ha som dom.

Enig. Jeg (dame) er domina iforhold til min partner, men kun i senga, jeg liker at han underkaster seg helt, og gjør sitt ytterste for å please meg. Samtidig som det tenner meg veldig å se hans nytelse når han blir brukt og kommandert. Så ja man må finne sin greie, og ingen andre kan bestemme hva som er en "riktig" dom eller sub.

Anonymkode: 219cb...950

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid snakk sammen, og fortell at du er ny. Om personen likevel vil hoppe rett i det, uten å snakke mer sammen først, ville jeg unngått vedkommende. 

Om du personlig er nysgjerrig på hva som er der ute, og hva du kunne tenke deg å se nærmere på, vil jeg anbefale en sjekkliste. Jeg, personlig, vil også anbefale fetlife.com 
Det er et sosialt nettverk for kinksters, med mye god informasjon. Velkomstkomite gruppen, har prøvd å samle noe av informasjonen på et sted. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artigmedsex skrev (7 minutter siden):

Det er din oppfattning. Det du vil ha da er en Brat du kan bryte ned. En fighter du kan knekke.

Nei, det stemmer aldeles ikke. Hold deg til å uttale deg om deg selv, ikke om andre.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Jeg (dame) er domina iforhold til min partner, men kun i senga, jeg liker at han underkaster seg helt, og gjør sitt ytterste for å please meg. Samtidig som det tenner meg veldig å se hans nytelse når han blir brukt og kommandert. Så ja man må finne sin greie, og ingen andre kan bestemme hva som er en "riktig" dom eller sub.

Anonymkode: 219cb...950

Ja, det er sånn for meg.

Men om noen oppfører seg underdanig i starten, eller visner og mister sin egen vilje, så hadde vi neppe kommet så langt!

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Jeg (dame) er domina iforhold til min partner, men kun i senga, jeg liker at han underkaster seg helt, og gjør sitt ytterste for å please meg. Samtidig som det tenner meg veldig å se hans nytelse når han blir brukt og kommandert. Så ja man må finne sin greie, og ingen andre kan bestemme hva som er en "riktig" dom eller sub.

Anonymkode: 219cb...950

Men det tar vel litt tid å bli kjent, også i et sånt forhold? Hvordan har du funnet ut av hvordan han tenner, og han hvordan du tenner mest - kommuniserer dere om det i senga? Eller foregår all sånn avklaring utenfor soverommet? Sorry elendig spørsmål, og jeg kan nok underkaste meg helt med en gang, men jo mer sikker på at han kjenner grensene mine og hva jeg tenner mest på jo tryggere blir jeg i underkastelsen tenker jeg.

TS

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (4 minutter siden):

Alltid snakk sammen, og fortell at du er ny. Om personen likevel vil hoppe rett i det, uten å snakke mer sammen først, ville jeg unngått vedkommende. 

Om du personlig er nysgjerrig på hva som er der ute, og hva du kunne tenke deg å se nærmere på, vil jeg anbefale en sjekkliste. Jeg, personlig, vil også anbefale fetlife.com 
Det er et sosialt nettverk for kinksters, med mye god informasjon. Velkomstkomite gruppen, har prøvd å samle noe av informasjonen på et sted. 

Takk for tips og info :) Det er nok en god regel.

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kommer ikke til å møte ham igjen. Dette var spørsmål jeg sitter igjen med etter å ha møtt ham. Snakke skal man vel, og det kommer nok an på hvem jeg møter i framtiden hvordan det foregår. Men når man har så lite erfaring er det fint å høre hva andre, mer erfarne tenker, så kan jeg lettere gjøre meg opp en mening om hva som høres bra ut og kjennes riktig for meg. Nå lurer jeg bare på hva den andre parten tenker om hvilket rom de gir Sub'en i starten under akten.

Anonymkode: 3f6b2...97a

Mitt inntrykk er at dominans vekker dominans, og at underdanighet vekker underdanighet.

Den eneste grunnen til at jeg gidder å dominere er fordi det får de bra mannfolkene til å blomstre, og får de dårlige til å visne.

Dette i motsetning til det å være underdanig, som fikk de dårlige mennene til å blomstre og de bra mennene til å visne.

Jeg har rett og slett ingen tro på rene og sunne dom/sub-forhold. Det eneste jeg ser for meg at fungerer godt, er en dynamikk hvor begge beveger seg rett rundt hverandres nivå, men hvor den ene er akkurat litt sterkere. 

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt inntrykk er at dominans vekker dominans, og at underdanighet vekker underdanighet.

Den eneste grunnen til at jeg gidder å dominere er fordi det får de bra mannfolkene til å blomstre, og får de dårlige til å visne.

Dette i motsetning til det å være underdanig, som fikk de dårlige mennene til å blomstre og de bra mennene til å visne.

Jeg har rett og slett ingen tro på rene og sunne dom/sub-forhold. Det eneste jeg ser for meg at fungerer godt, er en dynamikk hvor begge beveger seg rett rundt hverandres nivå, men hvor den ene er akkurat litt sterkere. 

Anonymkode: c7264...da3

Jeg er usikker på denne. Det høres ut som du har en bestemt definisjon av dominans og underdanighet som ikke stemmer overens med det jeg tenker. Jeg er svært trygg på meg selv, og jeg kan lett få overtaket på folk og vippe dem av pinnen. Noen mistar meg for å være dominant, men det er så feil som det kan bli. Jeg føler ubehag om jeg får overtaket seksuelt. Det må minst være likt eller aller helst overgi meg til en annen. Jeg ønsker ikke å ta med det overtaket inn i soverommet, det er turn off..

Anonymkode: 3f6b2...97a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men det tar vel litt tid å bli kjent, også i et sånt forhold? Hvordan har du funnet ut av hvordan han tenner, og han hvordan du tenner mest - kommuniserer dere om det i senga? Eller foregår all sånn avklaring utenfor soverommet? Sorry elendig spørsmål, og jeg kan nok underkaste meg helt med en gang, men jo mer sikker på at han kjenner grensene mine og hva jeg tenner mest på jo tryggere blir jeg i underkastelsen tenker jeg.

TS

Anonymkode: 3f6b2...97a

Men du?

Har du ingen bestemt mann i kikkerten?

Eller, i det minste en type mann du liker?

Jeg tenker at særlig hvis det er for et forhold, så er personen viktigere enn rollen. Har man først funnet personen, så må man finne ut hvordan man får han eller henne til å gjøre det man vil de skal. Man kan selvfølgelig ikke tvinge...men man kan komme ganske langt ved å trykke på knapper. 

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er usikker på denne. Det høres ut som du har en bestemt definisjon av dominans og underdanighet som ikke stemmer overens med det jeg tenker. Jeg er svært trygg på meg selv, og jeg kan lett få overtaket på folk og vippe dem av pinnen. Noen mistar meg for å være dominant, men det er så feil som det kan bli. Jeg føler ubehag om jeg får overtaket seksuelt. Det må minst være likt eller aller helst overgi meg til en annen. Jeg ønsker ikke å ta med det overtaket inn i soverommet, det er turn off..

Anonymkode: 3f6b2...97a

Ja, akkurat sånn hadde jeg det også.

Så jeg falt for sterke menn.

Og så ble jeg skikkelig redd for å utfordre de, fordi jeg visste at det skulle ingenting til for at jeg satt med makten.

Så jeg holdt tilbake, og de ble spake. 

Men så fant jeg ved et lykketreff ut at hvis jeg ikke var redd, ikke holdt tilbake, men i stedet spilte ut alle tøffe-kortene mine, da vekket jeg tøffingen igjen.

Og da kunne de lett ha tatt makten fra meg.

(Men innen det skjedde, så hadde jeg fått teften for å få makten selv...men det behøver jo ikke du å gjøre.)

Anonymkode: c7264...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er totalt uinteressert i mennesker som utgir seg for å være submissive.

For at jeg skal bli interessert, så behøver jeg noen som tør utfordre meg og ikke overgir seg uten kamp. 

Tror dessverre de fleste «dominante» som interesserer seg for en som overgir seg av seg selv, ikke er ekte dominante - og at du bør være skikkelig på vakt!

Anbefaler deg å ikke gi etter på noen måneder. La det være en test for å se om han er dominant eller «dominant». 

Anonymkode: c7264...da3

Jeg er enig at ekte domina "vinner maktkampen" mellom kvinne og mann. Da jeg var 19 ble sammen med en eldre fyr følte jeg måtte sette han på plass, både i dagliglivet og i senga. Etter en stund med kraft og kvinnelist hadde jeg han i min hule hånd. Jeg visste ikke på det tidspunktet noe om bdsm, men jeg hadde god følelsen i meg når jeg dominerte han mot hans vilje. -ja, jeg var fysisk også, men måtte til. Idag vet jeg at det var domina i meg som våknet til liv. Idag praktiserer jeg bdsm i mer kontrollerte former.

Anonymkode: aab87...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du?

Har du ingen bestemt mann i kikkerten?

Eller, i det minste en type mann du liker?

Jeg tenker at særlig hvis det er for et forhold, så er personen viktigere enn rollen. Har man først funnet personen, så må man finne ut hvordan man får han eller henne til å gjøre det man vil de skal. Man kan selvfølgelig ikke tvinge...men man kan komme ganske langt ved å trykke på knapper. 

Anonymkode: c7264...da3

Ingen bestemt akkurat nå. Og har tatt en liten pause i letingen. Lærer veldig mye om meg selv akkurat nå og det vil nok påvirke den videre letingen :) Innser at jeg liker flere typer menn enn jeg trodde 😄 Og vet at den jeg finner ikke sikkert er en som ser på seg selv om dominant. Men at jeg finner ut av meg selv øker vel sjansen for å møte noen som er åpen i alle fall tenker jeg.

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, akkurat sånn hadde jeg det også.

Så jeg falt for sterke menn.

Og så ble jeg skikkelig redd for å utfordre de, fordi jeg visste at det skulle ingenting til for at jeg satt med makten.

Så jeg holdt tilbake, og de ble spake. 

Men så fant jeg ved et lykketreff ut at hvis jeg ikke var redd, ikke holdt tilbake, men i stedet spilte ut alle tøffe-kortene mine, da vekket jeg tøffingen igjen.

Og da kunne de lett ha tatt makten fra meg.

(Men innen det skjedde, så hadde jeg fått teften for å få makten selv...men det behøver jo ikke du å gjøre.)

Anonymkode: c7264...da3

😂 ordna seg da i alle fall

TS

Anonymkode: 3f6b2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...