Mistyen Skrevet 3. oktober 2002 #41 Del Skrevet 3. oktober 2002 Kosejente; Jeg synes det blir feil når du skal bruke mot meg at jeg er "nygift og lykkelig". Jeg er nemlig ikke 18 år for det, og har opplevd mitt av dritt i div forhold, før jeg kom dit jeg er i dag. Her er vi bare ueninge, sånn er det med den saken. Jeg har bastante holdninger til utroskap fordi jeg har opplevd å bli bedratt - værre er det ikke. Kom ikke her å si at jeg vil se annerledes på det når jeg ikke er så lykkelig lenger!!!!*snøft* Han som bedro meg kunne gjerne komme med forklaringer, han gjorde det også, men det spilte ingen rolle. Han er ikke verdt min kjærlighet om han er utro mot meg. Så derfor kan man spare seg for forklaringer for min del"Det bare skjedde, men det er jo deg jeg elsker" Bullshit!! Du elsker meg ikke om du er utro mot meg. Det som er viktig er at man i gjennom HELE forholdet har god kommunikasjon.Dersom det skulle oppstå problemer, så må man ta det der og da, og ikke vente til de blir som fjell, og veien til en annen manns/kvinnes seng blir kort....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. oktober 2002 #42 Del Skrevet 3. oktober 2002 Den dagen jeg har samvittighet til å bedra kjæresten min, bare fordi jeg "har sjansen" til det uten at han noen gang får vite, da tror jeg jeg sterkt vil revurdere mitt forhold!!! Jeg har vært utro en gang før, i ett annet forhold, og skjønner ikke at dere klarer å leve med samvittigheten, og vitenen om at dere narrer og bedrar den dere liksom elsker! Men nå har ikke jeg vært sammen med noen i 4 år da, så jeg kommer vel til å miste samvittigheten jeg også etterhvert... når jeg blir voksen... (håper aldri jeg blir voksen og mister samvittigheten min!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 3. oktober 2002 #43 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg har vært sammen med mon kjære i 4 år og det har aldri falt meg inn å være utro!! Det handler om selvkontroll! Er du i et bra forhold hvor begge elsker hverandre, er man ikke på utkikk (bevisst/ubevisst) etter andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spying Skrevet 4. oktober 2002 #44 Del Skrevet 4. oktober 2002 Nå er det ingen menn eller kvinner som kan si "jeg skal aldri være utro" For ingen vet hvilke situasjoner og forhold en i framtiden kommer utfor. Men man kan jo si "jeg tror ikke"- eller "jeg skal prøve å ikke være utro". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. oktober 2002 #45 Del Skrevet 4. oktober 2002 Det er sant Spying, men det er på en måte sunnere for ett forhold å si "jeg kommer aldri til å være utro" selv om man er bevisst at fortiden kjenner ingen, enn å si "hadde jeg hatt sjansen, og h*n aldri hadde visst, så hadde vel de fleste av oss gjort det!" (blir som for å rettferdiggjøre en bevisst dårlig handling, som barna "men alle de andre får lov.....") Samvittighet, moral og følelser burde vel i utgangspunktet gjøre slik at vi egentlig ikke kommer til å være utro? eller? Har man innstillingen at "jeg kan godt svike min kjære, så lenge h*n aldri får vite om det." viser ikke det til mye elsk og samvittighet! Og dersom det er normalt å få den instillingen etter å ha vært sammen med partner i fire elller flere år, så vet jeg ikke om jeg ønsker lange forhold jeg! For i mine øyne blir det respektløst, kynisk og svakt! Og de holdningene vil jeg gjerne få tvi holde på så lenge som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 4. oktober 2002 #46 Del Skrevet 4. oktober 2002 Man kan heller aldri si; jeg skal aldri prøve narkotika... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 5. oktober 2002 #47 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg må si jeg er så glad for den likevekten som finnes i verden. Her kommer et innlegg som Tormod sitt og setter nesten hele KG på styr, men heldigvis legger man også merke til motvekten. Det er ikke noe standardsvar på utroskap. Noen er det, andre er det ikke. Klart utroskap ikke er moralsk godtatt. Det er en gjerning man praktiserer bak en annens rygg, en person man formodligen elsker og bryr seg om. Utroskap fører med seg sorg, usikkerhet og holdningsendringer. Det man ikke vet, har man ikke vondt av, men dersom det kommer fram i lyset, vil ingenting bli det samme..... Jeg er av de patetiske, håpefulle og drømmende sullikene som hittil har respektert min kjære og ikke latt meg lede inn i alle disse fristelsene som dere kvinner er og kan være. Jeg er muligens en ryggløs dott som ikke sprer mine frø over hele dette vakre land, fordelt på alle disse vakre kvinnene. Jeg jubler den dag i dag hver gang jeg får sex, det er ikke ofte, og det er en vanskelig situasjon. Allikevel kunne jeg aldri tenke meg å såre den jeg elsker mest av alt. Enten er man i et forhold, eller så er man det ikke, sier nå jeg.... og tar på meg tøflene og labber etter min kjære bort til senga, og til enda en natt uten spilte dråper.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2002 #48 Del Skrevet 6. oktober 2002 Marloc. Du skriver: Man kan heller aldri si: jeg skal aldri prøve narkotika. : Har aldri falt meg inn å være utro, det handler om selvkontroll. : Så er det de som holder seg til grensene da, det kalles selvdisiplin. Du prøver å virke bastant, men allerede fra første setning så slår den ihjel det siste du skriver. Du vet ikke hva du mener selv. Selvkontroll og selvdisiplin, hvordan da? så du har gått på grensen da? siden du vet at det kom inn. Fristelsen var stor, men selvdisiplinen var sterk? Kansje du er noe ung enda og vært gift for kort tid til å ha så bastante meninger om andre.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tormod Skrevet 6. oktober 2002 #49 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det som faktisk er litt komisk her, er at de fleste av de kvinnene som skriver "håper jeg aldri kommer borti en sånn mann", eller "hadde jeg hatt en slik mann, så hadde jeg slengt'n ut"...... HAR en slik mann under de riktige forutsetninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 6. oktober 2002 #50 Del Skrevet 6. oktober 2002 Dum-di-dei... Jeg tror det ikke før jeg får se det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 6. oktober 2002 #51 Del Skrevet 6. oktober 2002 Gjest::::::::.. Jeg mener at det går an å være tro mot sin kjære. Og hvis man snakker om gitte situasjoner, så er det mye som kan skje. Det virker som om man vil værr utro uansett før eller siden, bare man kommer i en passelig situasjon. Som sagt tidligere så har jeg vært sammen med min forlovede i fire år, og kan bare snakke ut fra min egen erfaring, men jeg har ikke hatt et ønske om å være utro. Selv om mulighetene har vært til stede, hadde jeg aldri klart å såre min kjære. Da er det vel bedre å snakke om det før man gjør noe drastisk. Men det forutsetter jo at man har et forhold hvor man komuniserer godt. Hvis min kjære og jeg vokser fra hverandre med årene, håper jeg begge er straite nok til å ta opp eventuelle problemer med hverandre. Virker nesten som noen ikke tror det går an å være trofast? Det er greit at det kan høres vansklig ut, men det er mulig. Og nå snakker jeg bare om meg selv og hvordan jeg ser på det. Jeg har ikke sagt at det alltid kommer til å være sånn, men det er greie prinsipper å ha. Ihvertfall for min del. Skal ikke nekte for at det kan være vansklig for noen å være tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 6. oktober 2002 #52 Del Skrevet 6. oktober 2002 Og kan man ikke komme med argumenter og meninger om emnet hvis man ikke har vært gift i ti år og er mins 35? Man kan ha erfaringer i alle aldre. Tror ikke noen er mer kompetente en andre. Det handler vel om personlighet og hvilke syn man har på ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 6. oktober 2002 #53 Del Skrevet 6. oktober 2002 Tror det lettest blir utroskap i forhold der det er dårlig kommunikasjon eller mye sjalusi. I mitt forhold har vi aldri vært utro (ja, det vil jeg faktisk påstå at jeg vet det), og det tror jeg har mye å gjøre med at vi kan snakke om alt og at det ikke finnes noe sjalusi. Sjalusi kan ofte føre til at man blir redd for å fortelle ting til partneren fordi det blir hel... av det, og det gjør igjen at man ikke kan snakke om alt. Tidlig i forholdet vårt kunne vi begge være litt sjalu, men nå vet vi så godt hvor vi har hverandre at det finnes ikke noe sjalusi lengre. At han har dametekke synes jeg er bare morsomt, og om jeg hadde sittet hele natta i en mørk krok med en lekker kar, hadde mannen min tatt det helt med ro. Vi er såklart mennesker, og det er naivt å tro at man aldri skal bli fristet, men slike ting kan vi snakke om helt uten problemer, for vi kjemper sammen mot alt som kan ødelegge forholdet vårt. Som Morlock sier, det finnes noe som heter selvkontroll. Det bruker vi hver dag i andre områder av livet og det er slett ikke umulig å stå imot utroskap. Ser at mange av de som synes utroskap er greit sier de gjør det fordi da får de noe som de ikke får hjemme. Da synes jeg at de burde snakke med partneren sin om det og fortelle hvor viktig det er for dem. Kanskje det er en del ting partneren er missfornøyd med også? Man må tørre å snakke med hverandre om at man føler at forholdet er dårlig slik at man kan få muligheten til å fikse det. Hvis de later som ingenting hjemme og så har sex med andre - hva hjelper vel det? Det blir like dumt som å "fake" orgasme. De får fremdeles ikke noe hjemme! Synes det er direkte råttent å dra et annent menneske inn i livet sitt og så drive med løgn og bedrag bak ryggen på de. Viss man synes det er så forferdelig å ha sex med samme person resten av livet, bør man vel holde seg singel. Nå høres jeg sikkert forferdelig irriterende og bedrevitende ut, og sorry for det. Jeg blir bare så irritert når folk ser så lettvint på utroskap. Det er mer en å få seg noe "fremmendt" i ny og ne. Det kan ødelegge familier, spre sykdommer, og såre mennesker slik at de får problemer med å stole på andre noen gang. Hilsen trofaste Jen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 6. oktober 2002 #54 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg kunne ikke vært mer enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå