Gå til innhold

UTRO????

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Morlock: Du skal få slite litt med å stille meg til veggs.... med det du tror er "vanskelige" spørsmål...

Jeg og min kjære har hatt trekanter vi, med en mann som tredjeperson, en herlig opplevelse, mest for henne, men også for meg som tilskuer, og litt passiv deltager.

Hennes "utroskap" forøvrig, mener jeg bestemt begrenser seg til noen ganger færre enn meg.

Var det noe mer du ville vite? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tormod

Hva mener du med vansklige spørsmål?

Jeg bare prøver å si at det kan skjære i hjertet når man får vite at den man elsker pleier å ha sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit Tormod, så er du utro og din samboer/kone er utro og dere kan leve med dette, men en ting skjønner jeg ikke. Hvorfor må du påstå at alle "nesten alle andre" gjør det samme som deg?

I likhet med Kristian kjenner jeg meg heller ikke igjen i din beskrivelse, hverken når det gjelder meg selv, kamerater eller kollegaer. Jeg jobber i en eksport bedrift og ja vi har mange turer i løpet av et år. Fatter heller ikke hvilke fotballturer til england du er på, for på de 12 turene jeg har hatt til england har vi ikke flydd på horehus, men stort sett tilbragt tiden utenom kampene på pub hvor vi sitter å diskuterer fotball.

Og du, jeg har vært gift i 15 år så du kan glemme snakket om tidlig fase i et forhold.

Tror det er samvittigheten din som får deg til å forsøke å trekke de fleste menn ned på ditt nivå, for å rettferdiggjøre dine handlinger, men det kommer du vel aldri til å innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny Bunny

Ser at det er mye om at menn er utro, men jeg tror det er en like stor del kvinner som er utro mot sine menn.

Når sjangsen byr seg for både kvinner og menn, og mulighet for at den andre ikke får vite om det så er det lett å ta ett sidesprang.

Så jeg tror ikke den en eller den andre er noe bedre enn den andre når det gjelder utoskap.

Utroskap er kommer og forblir det er bare å konstater det, for det er ingen ting man kan gjøre med det, enn å feie før egne dør.

For man kan aldri styre over den andre partnern uansett hvor mye man vill.

Man kan bare håpe på at sin egen kjære ikke er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tror nok at det gjelder både jenter og gutter. Forsettene kan være gode ,men under de rette forhold. Som jeg skrev tidligere så skjer det ikke i beg. av et forrhold, men da hverdagen kommer.

Dette gjelder også meg selv. Har lyst, men det mangler det rette tidsp.

Jeg må være sikker på at ingen får vite osv.

Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig i denne diskusjonen at vår venn Tormod nok hører til den prosenten som har mer, og muligens annerledes holdninger/erfaringer enn hva vi vanligvis refererer til som det store flertall.

Som mann kan jeg være enig at jo, menn er av natur jegere.

Den store majoriteten av oss er nok større i kjeften enn vi er i gjerninger, og derfor har vi uttrykk som ; skjerpe appetitten ute, men spise hjemme!

Jeg var gift i nesten 30 år, hele tiden som handelsreisende, og jeg ble "kastet" ut hjemmefra ved at min eks mente at vi hadde vokst fra hverandre. I mitt liv har det vært nokk av muligheter, men jeg har (kors på halsen) aldri vært utro.

Da jeg ble singel var mitt problem at jeg måtte jobbe noe j*vlig med det.

Jeg vet at det høres dumt ut, men var vel blitt preget av å være en one women`s man (ler av meg selv) :hoho::hoho:

Så, Tormod, trøst deg med det vi menn finnes i alle varianter og utgaver.

Ali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det kom godt nok frem i forrige innlegg men det gjorde det tydeligvis ikke.

Persiserer at jeg ikke tror ALLE menn er utro så snart de får sjansen, men at alle, BÅDE kvinner og menn lett kan komme til å være utro under de rett omstendighetene

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså .. saken er den at min kjæreste nå befinner seg i Equador (kommer hjem til jul heldigvis) hun dro i august .. det er ganske lenge synes jeg da.. når du tenker på at temptation island varer i hva.. to uker eller no HAH... pyser er de.. svake mennesker som er utro!

jeg har verdens vakreste og morsomste, søteste, og elskverdige jente som jeg har det helt utrolig deilig sammen med...

det er klart jeg merker det i underlivet en gang iblant.. og at jeg kaster noen "blikk" etter andre jenter... men jeg hadde aldrig gitt opp det fantastiske jeg har nå for EN kveld med ei annen... uansett hvem det måtte være som hadde kasta seg naken etter meg...

Vi har vært sammen i to år nå.. og det blir bare bedre synes jeg...

folk som er utro UANSETT HVA... de skader seg mest selv... jeg hadde ALDRI klart og tilgi meg selv hvis jeg hadde vært utro.

.. og ja.. jeg har blitt satt på prøve når det kommer til stykke... men den besto jeg med glans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tormod dah...

Måler du integriteten din på bakgrunn av hva andre menn gjør og ikke gjør?

Jeg er ikke overrasket over noe av det du har å berette her, men synes nok at uttalelsen din om at alt preller av på deg så lenge du vet at andre er lik deg selv var litt sånn...umoden kanskje?

Synes det er rart å lese om alle disse hemmelighetene også. Det er fint at du og andre har et rikt seksualliv, men det er slående å konstatere hvor mye seksuell latskap som finnes. For det er seksuell latskap altså, det å måtte kjøpe seg en trekant med to horer for å skape en runkefantasi. Ikke handlingen, men det å måtte luske rundt i en bakgate og gjøre slikt, samtidig som du hevder at du har et kjempeforhold til kona di som ikke vet om dette.

Er du så sikker på at forholdet er så sterkt, egentlig? Slik jeg har oppfattet verden rundt meg, så ville mangt et forhold sporenstreks ha smuldret opp hvis en slik handling kom for dagen. Og da er jo ikke forholdet sterkt, er det vel? Da er forholdet sterkt fordi du serverer henne en image av hvem du er. Mens den du egentlig er, er en person som lever flere liv, og du forsvarer sågar ett av disse med at sånn er også alle andre rundt deg...

Rart. Og litt trist, fordi at enkelte faktisk lever som et image hele sitt voksne liv.

Ikke bli skremt, dere jenter som blir skremt av slikt. Ta heller affære, og sørg for å inngå en åpen dialog med den mannen dere velger å leve sammen med. Ikke lag tabuer, vær åpne for at vi mennesker har mange avlukker og er sammensatte. Ikke gå i vranglås hvis det i et intimt øyeblikk kommer for en dag at han kanskje har en fantasi alla Tormod's hore-variant. Selv om det smeller i maveregionen når ordene blir sagt.

Tror fordømmelser av den andres fantasier kan fungere som et lokk på en trykk-koker. Veldig mye kan ufarliggjøres bare ved å kunne ha muligheten til å dele slike tanker. Plutselig er det ikke så farlig lengre, og kanskje kan slik sniking som han beskriver unngås. Kanskje. Det er ihvertfall verd et forsøk.

Når det gjelder de som ikke VIL vite, så snakk om dette også. Lag retningslinjer. Ikke blås av ting som kan få betydning en dag. Dette ER viktige elementer i et forhold, viktig for de som ikke ønsker å bli løyet for.

Har erfart dette selv, og vet med sikkerhet at menn av Kristians kaliber finnes. Han predikerer ikke skinnhellighet.

Han predikerer ærlighet.

Ære være ham for det. Så får menn som Tormod leve i sin verden. Mens andre kan se den andre i øynene og ikke være redde for at ting skal komme for en dag som du ikke kan stå for :wink:

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til gutt19....Har en følelse av at 19 representerer alderen din (unnskyld hvis jeg tar feil!!).

Det er selvsagt flott at du ikke kan tenke deg tanken på å være utro, d er som d skal være!!!

Siden kjæresten din er i Equador tar jeg d som en selvfølge at dere ikke har barn etc...

Mange opplever at når man får barn, hus, bil etc...og hverdagen blir travel og grå....stilner de heftige følelelsene man en gang hadde for hverandre (gjelder for all del ikke alle!!). Ikke d at d da er berettiget å være utro!! Det er faktisk over 50 % av alle ekteskap som går i oppløsning!! Trist....

Det er veldig fint å være idealistisk...vi skal ha idealer å leve opp til!!!

Jeg var også en av de som nærmest fordømte utroskap og så på utro mennesker som svake og nærmest "onde" da jeg var yngre!! Ikke d at jeg nå forsvarer utroskap...ikke missforstå!!

MEN....du vet aldri hva livet bringer....dette kan skje de sterkeste og snilleste....Jeg har opplevd at venner, som jeg setter høyt og ser på som sympatiske, har vært utro til de grader!!

Jeg selv har i noen tilfeller gått "over streken" og forsvarer ikke d på noen måte.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si meg enig i Lillys to innlegg!

En fristelse er vanskelig å stå imot, og jeg beundrer de som klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere klarer å se kjæresten/ektefellen deres i øynene etter å ha vært utro. Eier dere ikke samvittighet eller? Hadde jeg hatt en mann som Tormod, hadde jeg kasta han på dør for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kansje feil av meg fordømme hva andre gjør... det har du rett i... men hva har det med saken og gjøre at et ekteskap kansje blir trist og grått... hva gjør man da? jo man snakker jo selfølgelig om det! så fort man merker en oppoverbakke i livet så skygger man ikke banen fordet..

HVIS man da begår en feil og er utro så sårer du den du var/er glad i så mye at du antaglighvis ikke forstår det selv (iogmed at en er utro)

og det vil etterhvert når det går opp for deg, slå så jævla hardt tilbake på deg selv.

Livet er så jævla kult nå det gjelder sånne ting.. at man høster det man sår... så det er bare og lene seg tilbake og se på slike mennesker som Tormod gå under... når man er heldig nok til og faktisk se det på kloss hold... da VET man at en selv har valgt riktig.

det er mulig dere tenker at jeg er en veslevoksen dritt som ikke har peiling på hva jeg snakker om siden jeg bare er 19 år.... men jeg har hatt en familiesituasjon hvor jeg har sett med egne øyne at det jeg skriver er fullstendig sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg jeg gutt19, man skal ikke løpe av sted fordi man møter litt motbakke. Det er nå en gang slik at om man gifter seg, så lover man hverandre troskap, i gode og onde dager. Det gir deg ingen rett til å stikke av med halen mellom beina, så fort en dag er litt gråere enn de andre. Det er alt for mange som bruker et "kjedelig" ekteskap/forhold som unnskyldning for utroskap. Det finnes INGEN unnskyldninger!! Om man er i et forhold, så skylder man den andre parten å være ærlig, på godt og vondt. Og det betyr også at man skal kunne ha selvdisiplin nok til å bryte ut av et forhold før man inngår noe nytt. Det må da gå an å forvente det???

Mennesker som er utro, ja som praktisererutroskap, jeg vil gå så langt som å karakterisere dem som feige. Fordi de ikke har guts nok til å ta opp et problem i forholdet som nødvendigvis må være der - ellers hadde man vel ikke vært utro?

Og vi skal liksom være voksne? Hva er voksent med å gå bak ryggen til sin partner og kn**** andre???

Nei, kommunikasjon er vesentlig og at man kan tørre å være ærlige mot hverandre.Jobbe litt med problemer istedet for å skyve dem foran seg, og unngå å såre din partner ved å være utro. Det er nesten det værste man kan gjøre mot en man tilsynelatende skal elske..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at d ikke finnes unnskyldninger for å være utro!! Men d finnes "forklaringer".....

Jeg forsvarer definitivt ikke utroskap (selv om jeg har gått for langt selv), men kan forstå at d skjer!

Og ja, selvsagt sårer man den andre og ødelegger tilliten eller forholdet...alle vet dette...alikevel skjer d!!

Det ideelle ville vært hvis utroskap ikke eksisterte...men istedetfor øker d tydeligvis bare...vi kvinner er jo kommet mer "på banen" enn før!!

Jeg er bare realistisk!!

Jeg hadde også bastante meninger/standpunkt om utroskap da jeg var "nygift og lykkelig".....men ser nå at d er lett å bli fristet når sjansen byr seg (når du ikke er så lykkelig lenger)...

MEN IGJEN......JEG FORSVARER D IKKE!

Og gutt19...jeg tror ikke du er en "veslevoksen dritt"!! :) Alle går inn i et forhold i den tro at de skal være trofaste.....jeg og gjorde d....men ikke alle klarer d... Får håpe dine idealer står!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Randabergmann21

Eg må sei meg enige me thormod, hvis eg e i ett forhold så skal eg ærligt innrømme at det ikke kosteg fem flate øre å vær utro hvis du er sikker på at det aldri blir oppdaga.. Og at folk klare å ligga me samma damå år itte år syns eg nesten e godt gjort. eg hadde aldri klart det, men derfor trekke eg meg ut av forholde hvis hu begynne å få litt høye tanker om at me skal flytte sammen o.l

Så at folk er utro kan eg i grunnen godt forstå, både menn og kvinner.

FOR Å SI SOM ONKELEN MIN SA TE MEG FOR ET PAR ÅR SIDEN, HVORFOR NØYE SEG MED EN HÅNDFULL, NÅR DET ER ETT HELT LAND FULLT.. :P

Hilsen randabergmann21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må du såre noen med sex en annen plass? Du springer daikke hjem å sier i fra?

Det er det nypet du vet en trenger, det en ikke får hjemme lengre.

Det er de som lever ut fantasiene sine, men det er jamen det mange som nekter for at de i det heke tatt har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...