Gå til innhold

Sovemedisiner uten bivirkninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen gode erfaringer med reseptfri, plantebaserte eller naturlige sovemedisiner? 

Samboeren min sliter med mye uro på kvelden, og at han ikke blir trøtt, og det blir en ond sirkel. Han går allerede på 2 psykofarmaka med ganske mye bivirkninger, bl.a. vektøkning som han sliter mye med. Nå fikk han resept på quetiapine for å dempe uro og å få sove, men etter hva jeg har lest så er det omstridt å bruke det som sovemedisin. Og har mye bivirkninger, og han ønsket i utgangspuntket noe som ikke ga vektøkning. Han går allerede på ett antipsykotika, som fungerer bra. 

Melatonin er prøvd, og det fungerer ikke helt topp, så jeg lurer på om noen har gode erfaringer med noen andre legemidler som ikke har mye bivirkninger? Gjerne noe som også virker beroligende. 

Anonymkode: b753f...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil gjerne anbefale noen av fjern-healerne på Alternativ-forumet til KG. De ordner 😂

Anonymkode: 79203...693

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han går allerede på 2 psykofarmaka

Antar at han allerede har forsøkt de gamle anti-histaminene? Hva har han ellers forsøkt av både medikamentell behandling og avspenning o.l.?

Anonymkode: 7b25c...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Quetiapine som sovemedisin er tvilsomme greier, jeg ville ikke anbefalt antipsykotisk medisin for søvn - og mange er med meg der, også de lærde. Da ville jeg heller faktisk forsøkt meg på "ordentlig" sovemedisin i samråd med lege for en periode.

Vallergan er vel ute/på vei ut, men finnes vel noen alternativer til det? Har han forsøkt ulike melatonindoser, ev. på resept? 

Anonymkode: 3966d...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har noen gode erfaringer med reseptfri, plantebaserte eller naturlige sovemedisiner? 

Samboeren min sliter med mye uro på kvelden, og at han ikke blir trøtt, og det blir en ond sirkel. Han går allerede på 2 psykofarmaka med ganske mye bivirkninger, bl.a. vektøkning som han sliter mye med. Nå fikk han resept på quetiapine for å dempe uro og å få sove, men etter hva jeg har lest så er det omstridt å bruke det som sovemedisin. Og har mye bivirkninger, og han ønsket i utgangspuntket noe som ikke ga vektøkning. Han går allerede på ett antipsykotika, som fungerer bra. 

Melatonin er prøvd, og det fungerer ikke helt topp, så jeg lurer på om noen har gode erfaringer med noen andre legemidler som ikke har mye bivirkninger? Gjerne noe som også virker beroligende. 

Anonymkode: b753f...aa1

Det er ikke pila i seg selv som gir vektøkning,men økt matinntak. Selv bruker jeg quetiapine for å roe tankekjør på kvelden og vekta har ikke rikket seg.

Men skal ha piller uten bivirknger blir det vel helsekost da. Typ vallerian forte  

Anonymkode: 85930...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Melatonin? Naturlig søvnhormon og uten bivirkning

Anonymkode: 6dc1d...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

i krisetilfeller tar jeg imovane. men prøver å roe ned om kveldene, ha ganske like rutiner. spise et lett måltid, skru av tlf. ikke ha for «sterke» inntrykk. bruker ofte meditasjonsapp der jeg lytter og aktivt jobber ned spenninger i kroppen.

Anonymkode: 21657...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir veldig søvnig av Cetirizin. Ikke så mange som blir det, ca. 10%. Det er jo reseptfritt i det minste. Kanskje verdt å prøve?

Anonymkode: b1a4b...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...