AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Er det noen som vet om man kan spise dette uten å varmebehandle det først? Ønsker å bruke hakkede tomater i papp-boks i en juice og skivet champignon i hermetikkboks i en salat, så det hadde vært fint om man bare kan helle det oppi uten å måtte koke det først. Anonymkode: 09535...155
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Slik info står gjerne utenpå pakningen. Spesielt champignongen ville jeg varmebehandlet pga evt giftstoffer. Mulig det er varmebehandlet fra før. Anonymkode: dd607...0bf
Gjest Føsleguri Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 (endret) Å hermetisere er en metode for å konservere mat ved å varme opp den til bakterier og sopp dør og så legge den i tett emballasje for at ikke nye bakterier og sopp skal komme til. Det fleste spiser hermetisert frukt uten å varmebehandlet den, så hvorfor skulle det være farlig å spise hermetiserte grønnsaker uten å varmebehandle dem. Endret 6. mai 2021 av Føsleguri
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noen som vet om man kan spise dette uten å varmebehandle det først? Ønsker å bruke hakkede tomater i papp-boks i en juice og skivet champignon i hermetikkboks i en salat, så det hadde vært fint om man bare kan helle det oppi uten å måtte koke det først. Anonymkode: 09535...155 Vær så snill, ikke gjør det. Den eneste måten å få hermetisk champignon halvveis spiselig på er å steke den hardt i store mengder smør. Rett fra boksen er den bare nasty, både i konsistens og smak. Anonymkode: 58108...505 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Har spist hermetiske sjampinjonger og tomater rett fra boksen i 15 år av mitt liv. Aldri blitt syk. Hva med hermetisk ananas, makrell i tomat, tunfisk, leverpostei - skal dette også varmes da... Anonymkode: 97c5b...4df 1
Taluno Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Ja, det er trygt, hermetisering er varmebehandling. Om det smaker noe særlig bra med hermetisk sopp i en salat derimot har jeg mine tvil om. Jeg hadde nok plukket dem ut om jeg hadde fått det servert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå