Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei Fine damer. 

Jeg er nå inne i 6 mnd i svangerskapet, valgte å avslutte med barnefar da det var turbulent og umulig å komme noen vei. 
Vi har hatt sporadisk kontakt, men lite kontakt i svangerskapet.
Han vil ha enten alt eler ingenting for å ta kortversjonen. Truer og er psykisk voldelig.

Har selvfølgelig tatt vare på dette og prøver å kun forholde meg til at vi skal ha et barn sammen.
Han har villet ha oss to, men ikke vært i stand til å kommunisere på en måte som har gjort at følelsene mine har blitt borte.
Vi har delt på vognkjøp ellers intet, kommunikasjonen per i dag er hvor han sender med vips krav om tilbakebetaling for sin del av vogn. 
Bestilte for noen uker siden time på fvk for å kunne kommunisere ser via en tredjepart. 
Nå har han ikke tid til å møte og jeg drar alene. 
Hva er det viktig å få frem på fvk og gode spm man bør stille der? 
Det har vært en følelsesmessig berg og dalbane gjennom hele svangerskapet, der jeg har vært på alt av kontroller alene. så vil bare få frem hva gjør jeg videre, hva søker jeg om og hvordan kan jeg klare å slappe av litt mer. Venter på neste stikk hver eneste dag og kjenner dette er utmattende.
Siste stikk er at han oppretter tinder, der jeg ved en tilfeldighet får høre at han tviler på at han er far. 
Noe som er direkte mulig at det ikke er, men sikkert en måte på å distansere seg.
Skal jeg gå dit alene, forklare hele situasjonen? 

Takk for svar 

Endret av Emilie1988
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angående møte du skal på har jeg ingen tips å komme med.

Men keg vil anbefale deg å IKKE skrive kødden opp som farnpå papiret, for da vil han automatisk få foreldreansvar og han får sine rettigheter til barnet uansett for dust han er.

Anonymkode: eb851...76a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men keg vil anbefale deg å IKKE skrive kødden opp som farnpå papiret, for da vil han automatisk få foreldreansvar og han får sine rettigheter til barnet uansett for dust han er.

Hei, takk for svar. 

Det er ikke så lett å ikke skrive han opp dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke lov unngå føre opp far om man vet hvem far er. 

TS- hva står FMK for? Google sier forskerforbundet, tror ikke det er der du skal på møte? Litt lettere å hjelpe om man vet hva møte skal handle om. 

Anonymkode: daba0...8f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS- hva står FMK for? Google sier forskerforbundet, tror ikke det er der du skal på møte? Litt lettere å hjelpe om man vet hva møte skal handle om. 

FVK, regner jeg med 😅

Anonymkode: 8ebc5...183

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

FVK, regner jeg med 😅

Anonymkode: 8ebc5...183

Ja, jeg tenkte at familievernkontoret var det logiske, men det er jo ikke slik man forkorter det 🤔

AnonymBruker
Skrevet
Emilie1988 skrev (3 timer siden):

Siste stikk er at han oppretter tinder, der jeg ved en tilfeldighet får høre at han tviler på at han er far. 
Noe som er direkte mulig at det ikke er, men sikkert en måte på å distansere seg.
Skal jeg gå dit alene, forklare hele situasjonen? 

Takk for svar 

Mener du at det ikke er sikkert han er far?

Anonymkode: d98de...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du at det ikke er sikkert han er far?

Anonymkode: d98de...372

Det er 100% sikkert at han er far.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Familievern kontoret:) 

Skrevet

En mentalt stabil fyr som gjør deg såpass opprørt er det kanskje sunt å holde så lang avstand til som mulig, både for den i magen og deg selv? Du har vel sikkert blandede følelser overfor han, selv om han høres ut som et giftig bekjentskap. 

Skrevet
Emilie1988 skrev (4 timer siden):

Hei, takk for svar. 

Det er ikke så lett å ikke skrive han opp dessverre.

Heldigvis, vil jeg heller si😊Det kan komme en dag....

Forklar alt su selv føler er viktig til fvk. Det er din tid til å få terapi og støtte.

Jo mer du selv klarer å holde deg i ro ift ham, jo bedre blir det på sikt.

Ikke la deg provosere og true. Ikke svar ham. Ikke diskuter noe...

Ta vare på deg selv og tenk at han kanskje en dag blir voksen og en god far.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at skal ihvertfall passe på at du har alt ditt på det rene. Møt på familievernkontoret, legg frem din sak saklig og ærlig. Ikke synk til hans nivå eller bli provosert. Tråkkes det over grenser, si i fra til noen og dokumenter alt. Og før opp som far, han må stå til ansvar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...