AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 I forbindelse med arveoppgjør har jeg tenkt å kjøpe ut min søster. Før korona var inntekten fra eiendommen ca kr 450.000,-. Dette er en eiendom som ikke har bebyggelse og blir utleid til parkering. Er det noen eksperter her som kan anslå salgstakst? På forhånd takk! Anonymkode: 2ded0...ad6
Gjest Føsleguri Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Jeg vil tro du får flere svar hvis du kommer med flere opplysninger. En plass utleid til parkering i nærheten av Gardermoen vil være mye mer verdt enn en parkeringsplass i ei veglaus grend på Vestlandet.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Føsleguri skrev (7 minutter siden): Jeg vil tro du får flere svar hvis du kommer med flere opplysninger. En plass utleid til parkering i nærheten av Gardermoen vil være mye mer verdt enn en parkeringsplass i ei veglaus grend på Vestlandet. Er faktisk på Gardermoen, og nå er det vel liten grunn for meg å være anonym🙂 Anonymkode: 2ded0...ad6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 Taksten kommer an på hva man vurderer som en fornuftig avkastning på eiendommen. Hvis man mener at 10% årlig avkastning er OK vil 4,5 mill. være en fornuftig pris. Men dette forutsetter også at leieinntektene er stabile, og at man ikke har utgifter til leieinntekter, vedlikehold, eiendomsskatt, kommunale avgifter etc. Og at det ikke er alternative bruksmuligheter for tomta. Min anbefaling er å få en takst på eiendommen, da blir dere tar hensyn til. Anonymkode: 3c9e5...275
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Taksten kommer an på hva man vurderer som en fornuftig avkastning på eiendommen. Hvis man mener at 10% årlig avkastning er OK vil 4,5 mill. være en fornuftig pris. Men dette forutsetter også at leieinntektene er stabile, og at man ikke har utgifter til leieinntekter, vedlikehold, eiendomsskatt, kommunale avgifter etc. Og at det ikke er alternative bruksmuligheter for tomta. Min anbefaling er å få en takst på eiendommen, da blir dere tar hensyn til. Anonymkode: 3c9e5...275 Takk for svar! Det blir dyrt forstår jeg 🙂 - Med samme prinsipp ville en utleid leilighet med salgsverdi 5 millioner "kreve" kr 500.000,- i inntekt pr år. Anonymkode: 2ded0...ad6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå