Gå til innhold

Hvilke salgstakst kan man forvente på eiendom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med arveoppgjør har jeg tenkt å kjøpe ut min søster. Før korona var inntekten fra eiendommen ca kr 450.000,-. Dette er en eiendom som ikke har bebyggelse og blir utleid til parkering. Er det noen eksperter her som kan anslå salgstakst?

På forhånd takk!

Anonymkode: 2ded0...ad6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg vil tro du får flere svar hvis du kommer med flere opplysninger.

En plass utleid til parkering i nærheten av Gardermoen vil være mye mer verdt enn en parkeringsplass i ei veglaus grend på Vestlandet.

AnonymBruker
Skrevet
Føsleguri skrev (7 minutter siden):

Jeg vil tro du får flere svar hvis du kommer med flere opplysninger.

En plass utleid til parkering i nærheten av Gardermoen vil være mye mer verdt enn en parkeringsplass i ei veglaus grend på Vestlandet.

Er faktisk på Gardermoen, og nå er det vel liten grunn for meg å være anonym🙂

AnonymBruker
Skrevet

Taksten kommer an på hva man vurderer som en fornuftig avkastning på eiendommen. Hvis man mener at 10% årlig avkastning er OK vil 4,5 mill. være en fornuftig pris. Men dette forutsetter også at leieinntektene er stabile, og at man ikke har utgifter til leieinntekter, vedlikehold, eiendomsskatt, kommunale avgifter etc. Og at det ikke er alternative bruksmuligheter for tomta.

Min anbefaling er å få en takst på eiendommen, da blir dere tar hensyn til. 

Anonymkode: 3c9e5...275

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Taksten kommer an på hva man vurderer som en fornuftig avkastning på eiendommen. Hvis man mener at 10% årlig avkastning er OK vil 4,5 mill. være en fornuftig pris. Men dette forutsetter også at leieinntektene er stabile, og at man ikke har utgifter til leieinntekter, vedlikehold, eiendomsskatt, kommunale avgifter etc. Og at det ikke er alternative bruksmuligheter for tomta.

Min anbefaling er å få en takst på eiendommen, da blir dere tar hensyn til. 

Anonymkode: 3c9e5...275

Takk for svar!  Det blir dyrt forstår jeg 🙂 - Med samme prinsipp ville en utleid leilighet med salgsverdi  5 millioner "kreve" kr 500.000,- i inntekt pr år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...