Gå til innhold

Hund med hjerteproblemer

Icebliss

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk nylig beskjed om at hunden min har Endokardiose .  Hun må få medisin "Vetmedin" daglig resten av livet for hjertet. Er det noen her som har erfaring med denne? Jeg ble satt ut, så jeg fikk ikke spurt veterinæren om forventet levetid, slik jeg fikk høre det virket det som om medisinen kan hjelpe med å holde ting i sjakk, men at hun vil leve kortere enn normalt.

Noen her som har hund på "Vetmedin" og vet hva jeg kan forvente meg?

Takker for alle svar.

Endret av Icebliss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Hei, sent svar men. Min hund gikk på Vetmedin i et år ca og merket ikke noe annerledes på han, han var som vanlig😊 Men pga manglende effekt har vi byttet til Fortekor som er en kombinasjonstablett mot hjertesvikt. Men merker som sagt lite til ingenting ellers på han at han går på medisiner ift bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på selv om tråden er gammel. Min hund fikk påvist hjertefeil som 7-åring, begynte på vetmedin som 9-åring. Blir 14 i oktober.

Han får ultralyd av hjertet regelmessig men ellers er han som alle andre hunder vil jeg si.

Vi merker ingen bivirkninger eller problemer av noe slag ut over at han går saktere i de tunge oppoverbakkene nå på sommeren. 

Forsikringa vår i Agria dekker både medisiner og ultralyder selv om han ikke ble forsikra før han var nesten to, omplasseringshund. Hjertefeilen er regna som ikke medfødt, tipper det ville vert anneledes der om den var medfødt men vi hadde heldigvis en vetrinær som var nøye på å dokumentere at hjertet og alt var friskt før feilen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12-åringen min begynte på Vetmedin nå i vinter. Merker absolutt ingenting på henne så langt. Får også medisinen dekket av Agria.

Anonymkode: abf39...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hvor lenge levde deres hunder fra de begynte å hoste? Min har hatt noen få host den siste uken å det beskymret meg.. føler ting går fortere med han en andre. Ble oppdaget i høst og alt nå er han på vetmedin , fortekor og spirix. Han har ikke hostet før men han hadde utvider noen kar i lyngene som gjorde at vi satte han på vanndrivende 

Anonymkode: 11848...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge levde deres hunder fra de begynte å hoste? Min har hatt noen få host den siste uken å det beskymret meg.. føler ting går fortere med han en andre. Ble oppdaget i høst og alt nå er han på vetmedin , fortekor og spirix. Han har ikke hostet før men han hadde utvider noen kar i lyngene som gjorde at vi satte han på vanndrivende 

Anonymkode: 11848...de4

Har hatt hund med hjertefeil i mange år, tror han hadde det i 7 år før han døde, 16 år gammel. Han døde heller ikke av hjertefeilen.

Hente han også kom med ett host av og til. Har du telt hvor mange innpust han har i minuttet når han hviler? Det skal vel ikke være mer enn 20-30 innpust om jeg husker rett. Spørr veterinæren din.

Ellers husker jeg at vi justerte dosen på medisinene mange ganger for å finne riktig dosering. Økte også sakte men sikkert, og vi var inne å fikk litt hurtigvirkende vanndrivende noen ganger. 

Bestill en time til veterinær til uka, så kan dere sikkert justere litt😊

Anonymkode: 40459...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...