AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Bor på Vestlandet, og det er ikke meldt minusgrader fremover, men allikevel litt kaldt (ned mot 2-3 grader på nettene). Jeg har så lyst å kjøpe meg noen hortensia før 17-mai å pynte med Anonymkode: 3a486...f32
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Tja, sannelig om jeg er vet. Om du skal ha de i krukker så kan du kanskje bære de ut og inn, eller dekke de til på natta? Vet ikke hvor varmt/kaldt det er på Vestlandet nå. De er ikke så superglade i kulde, så 2-3 grader er nok i det kaldeste laget, kanskje. Anonymkode: cdf09...425
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 De blir fort stygge i 2-3 grader. Anonymkode: 36fed...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Her på Vestlandet hos meg er det meldt -1 om nettene så jeg tar inn blomstene om natt og setter de ut oå dagen når det er mildere. Anonymkode: b290d...e61 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Kona kjøpte 1 uke siden og planta i en stor potte ute. Nå har alle blomstene tørka inn og blader ble brunne. Oslo. 0-2c om natten. Så vent litt du .... Leste at uskreven regel sier etter 17 mai kan en plante ute. Jeg klippa blomster og brunne blader ,få se hvis jeg klarer å redde den. Anonymkode: 79bd6...9cb 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 En god tommelfingerregel er å bruke 17 mai, eller rett før. Da er temperaturene som regel greie. Men som noen sa, om det er krukker det er snakk om så kan man fint akkurat ta dem inn om natten. Jeg planter en masse solsikker ut i mai (har laget plantene inne) det pleier alltid å gå greit rundt 17 mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå