AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Foreldregruppa skal arrangere 17.mai-feiring for 1.klassen. Koronavennlig osv, alt der er ivaretatt. Hva tenker man om forventning om å betale på denne dagen? Hva hadde man tenkt om man fikk beskjed om at ungene kunne kjøpe aktivitetskort, der man får en premie når man har gjort alle aktivitetene? Det er snakk om et kort til 50 kr, med en godtepose og en 17.mai-fløyte. Eller burde man droppe dette med premie og betaling? Jeg husker hvor stas det var å få en premie når man kastet på blikkbokser, kjøpte billett til tombola osv, men hadde sikkert ikke reagert om det ikke var noe slikt heller. Det er jo salg av is og kaker, så betalingspress blir det jo uansett. Man kan liksom ikke la være å kjøpe noe, når "alle" de andre ungene får. Anonymkode: 5c0fd...7b0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 17.mai feiring burde blitt holdt utenfor skolen synes jeg. Hverfall så bør frivillighet bli mer akseptert. Blir for mye mas og press i alle kanter. Det er en nasjonal fridag hvor man må kunne feire som man vil, men skolen legger opp til jobbing for foreldrene. Og 17.mai er ikke barnas dag, det er nasjonens dag og dets innbyggere. Anonymkode: 67231...9c8 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Og nei, betalingspress er uakseptabelt. Anonymkode: 67231...9c8
Gjest laPistola Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Hvis det kan bli sånn at alle da ikke kan delta synes jeg det er feil. Det er mange som sliter økonomisk nå. Det er som du skriver nok kjøpepress uansett.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Ikke greit med betalingspress så lenge alle skal være med. I FAU i barnehagen her løste vi det med at betaling er frivillig og oppgi et Vipps nummer. Så blei det laget et skriv der en skrev vi blei glad for alle bidrag. Da kan de som har god råd betale og de som ikke har en 50-lapp å avse la være. Også helt anonymt for andre foreldre hvem som bidrar. Anonymkode: 7285e...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Jeg vet ikke jeg. Det blir ganske dyrt hvus alle skal ha kaker og de priemiene. Bare tenk hvis man har flere barn med slikt opplegg... Blir fort et par hundre kroner per barn.... Kan dere heller ikke samle 50 kr pr familie og ha gratis kaker og mat.? Anonymkode: 690df...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke jeg. Det blir ganske dyrt hvus alle skal ha kaker og de priemiene. Bare tenk hvis man har flere barn med slikt opplegg... Blir fort et par hundre kroner per barn.... Kan dere heller ikke samle 50 kr pr familie og ha gratis kaker og mat.? Anonymkode: 690df...bd8 Gratis kake og mat? Hvem tenker du skal stå for betaling av det? Anonymkode: a5b55...340 2
miaw Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Synes det er en uting å pålegge folk til å betale. En 17 mai feiring bør være gratis og noe som inkluderer alle. Veldig lurt det som noen andre hadde gjort over her, med frivillig betaling til vipps.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratis kake og mat? Hvem tenker du skal stå for betaling av det? Anonymkode: a5b55...340 Jeg mente å samle 50 kr per familie og bruke det til gratis kaker og mat (pølser). Da er det jo ikke gratis egentlig. For å være helt ærlig så hadde jeg med glede tatt med en kake til 17 mai feiring for å slippe den der pengeinnsamling også.... Anonymkode: 690df...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå