Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg blir irritert på min svigerinne. Hun ringte i stad og spurte om barna kunne overnatte hos oss fra Lørdag til søndag. Hun skal på fest. Min bror er på jobb på Nordsjøen. Jeg svarte at jeg må tenke på det. Jeg har en kronisk sykdom så noen dager ligger jeg mye. Jeg sa at jeg svarer etter jobb i morgen. Er jeg i form da, så er det greit. 

Men nå hagler meldinger inn fra henne. Hvis jeg sier ja så kan hun kjøre barna til oss og sette igjen bila?

Jeg svarte ikke. Ny melding: Eller så kan hun komme med barna litt tidligere og kjøre hjem før festen. Jeg svarte at jeg kan ikke svare no. 

Ny melding: Hvis du sier ja så bestemmer du når du vil at barna skal komme. 

Betyr ikke at jeg må tenke på det at jeg ikke kan svare akkurat nå?

Anonymkode: c6d72...421

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo. 

Så hun prøver å overkjøre deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Skal tenke på" det tar jeg som et nei, men at vedkommende ikke vil si det.

I ditt sted burde du svart litt tydligere slik at svigerinnen din vet og kan planlegge for sin egen del også. Svar enten nei, eller si at du ikke føler deg tipp topp men kan si ifra hvis det forandrer seg.

Anonymkode: f7736...fa5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I ditt sted burde du svart litt tydligere slik at svigerinnen din vet og kan planlegge for sin egen del også. Svar enten nei, eller si at du ikke føler deg tipp topp men kan si ifra hvis det forandrer seg.

Hun tar det tydeligvis ikke som ett nei..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp.
Hvis man er ærlig og oppriktig spør den andre alltid: HVORFOR DET??????????????????!!!!!!!!???????? 

Anonymkode: f2c69...feb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nettopp.
Hvis man er ærlig og oppriktig spør den andre alltid: HVORFOR DET??????????????????!!!!!!!!???????? 

Anonymkode: f2c69...feb

Jeg føler at jeg var ærlig. Jeg kunne ikke si ja akkurat da. Kunne selvsagt ha sagt nei.. men ville tenke på det 

AnonymBruker
Skrevet

I sånne tilfeller kan det være praktisk å svare at hvis du må ha svar nå er svaret nei.

Anonymkode: 9904d...f0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I sånne tilfeller kan det være praktisk å svare at hvis du må ha svar nå er svaret nei.

Skal gjøre det neste gang ja

Gjest O.G.
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Godt poeng.

Gjest TheCatLady
Skrevet

Om noen sier at de skal tenke på det så antar jeg at de er usikker og ikke vet helt enda. Svigerinnen din respekterer ikke det og prøver å mase seg til pass. 

Jeg har for eksempel skrevet at jeg må tenke på det når jeg er usikker og ikke helt vet og det har ingenting med at jeg egentlig ikke tør å si nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt nei. Hadde ikke orket sånt mas.

Anonymkode: 3acbd...f42

Skrevet

Jeg skal tenke på det...betyr for min del at jeg starter treneringsmotoren...det kommer ikke til å skje..😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...