Gå til innhold

Moss vs Tønsberg, hvilken by er hyggeligst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moss er kanskje litt nærmere Oslo, mens Tønsberg er litt mer by?

Anonymkode: df862...a9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tønsberg. Definitivt. 

Anonymkode: e4e14...468

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

begge er like bonde

Anonymkode: 8c3c6...30b

AnonymBruker
Skrevet

Tønsberg, soleklart.

Moss lukter dritt - men det er ikke eneste grunnen. Tønsberg er en flott by i forhold til Moss. Penere, mer historie, bedre uteliv, finere sentrum, "på rette sia" og mye mer.

Anonymkode: 00c88...0f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

begge er like bonde

Anonymkode: 8c3c6...30b

Jeg kjenner ikke til Moss, men er Tønsberg "bonde"? Hvorfor det?

Anonymkode: 3d923...60d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tønsberg er en av Norges hyggeligste byer. Moss har potensial, men er ikke helt der enda. Utrolig fint på Jeløya da!

Anonymkode: e8af3...56f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til Moss, men er Tønsberg "bonde"? Hvorfor det?

Anonymkode: 3d923...60d

Jeg skjønte heller ikke den.

Det er ikke mange byer som har jordbruksareal nesten helt inn til sentrum, så på det viset er det kanskje "bonde"?  

Anonymkode: 540f2...6e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tønsberg, soleklart.

Moss lukter dritt - men det er ikke eneste grunnen. Tønsberg er en flott by i forhold til Moss. Penere, mer historie, bedre uteliv, finere sentrum, "på rette sia" og mye mer.

Om du mener søppelfyllingen som ligger ved E6, har du rett. Men folk flest drar ikke opp dit for å lukte.
Den gamle "mosselukta" kom fra papirfabrikken og denne kunne man av og til kjenne om vinden blåste "feil". Men fabrikken er jo borte og lukta likeså.

Dessverre har politikere og utbyggere ødelagt store deler av Moss, så mye gammel bebyggelse er borte til fordel for boligblokker og annet drit. Det har dessverre ikke vært noe tradisjon å ta vare på det gamle i Moss - og det er jo synd.

Anonymkode: 2cc6e...d47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønte heller ikke den.

Det er ikke mange byer som har jordbruksareal nesten helt inn til sentrum, så på det viset er det kanskje "bonde"?  

Det var antageligvis bare et troll basert i hovedstaden som mener at alt utenfor Oslos grenser er "bonde"....

Anonymkode: 2cc6e...d47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Moss er så kjedelig sted..... herregud det er så kjedelig 

Anonymkode: 3a11d...b76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Moss er kanskje litt nærmere Oslo, mens Tønsberg er litt mer by?

Anonymkode: df862...a9e

Tønsberg. Er ikke noe å tenke på en gang!

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tønsberg. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Den gamle "mosselukta" kom fra papirfabrikken og denne kunne man av og til kjenne om vinden blåste "feil". Men fabrikken er jo borte og lukta likeså.

Hehe, det er nok psyken, jeg kjenner den fremdeles! 😂 Hører dere sier den er borte, men jeg veit ikke jeg ;) 

Neida, Moss er sikkert ok sånn sett, men estetisk sett synes jeg Tønsberg er langt bedre. Vet ikke helt hvordan Moss er som by når det kommer til sentrum nå, tror aldri jeg har funnet det (?!), men der også føler jeg Tønsberg ligger bedre an enn mange andre både Vestfold og Østfold-byer.

AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld, jeg bor ikke i Tønsberg, men har bodd i samtlige av de gamle Vestfoldbyene, og må si jeg synes Tønsberg er mest "by". Spørs helt hva man setter pris på, om det er uteliv og shopping, eller om det er stort og rolig sentrum. Tønsberg har helt klart sine bakdeler, som støy og trafikale utfordringer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tønsberg, soleklart.

Hvilket århundre lever du i da? Det finnes da ingen fabrikk i Moss lengre!

Anonymkode: d5bd0...600

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Tønsberg ganske snobbete, da? Det kan jo være negativt eller positivt alt ettersom. 

Anonymkode: eb783...564

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tønsberg :) 

Liker ikke Moss. Har vært i Moss en gang og det luktet helt forferdelig der, også synes jeg ikke folka der er like imøtekommende og hyggelige som i Tønsberg.  Mitt inntrykk av folk i moss er at de er overlegene (hvertfall de jeg møtte og så).

Synes også at Tønsberg er en finere by enn Moss :) 

Anonymkode: 9675d...131

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket århundre lever du i da? Det finnes da ingen fabrikk i Moss lengre!

Anonymkode: d5bd0...600

Er nok alt for preget av å vokse opp på et møkkasted som tidvis ble enda verre av "mosselukta". Delvis tull, delvis psykisk - som sagt. Beklager om jeg tråkket på noen østfållingtær.

Gjest Maxwell
Skrevet

Jeg synes Moss er en hyggelig by ☺️ flere år siden jeg var der sist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er ikke Tønsberg ganske snobbete, da? Det kan jo være negativt eller positivt alt ettersom. 

Anonymkode: eb783...564

Noen områder i Tønsberg er litt snobbete, men slik er det vel over alt, både på bygda og i byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...