diddi Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 Fikk brev om innskriving av eldstemann i skolen. (huff så fort tiden går!) Og der står det at Oslo innfører "fleksibel skolestart", dvs. at barnet kan begynne måneden etter fylte 6 år. Det vil fremdeles være et hovedopptak i august, men nå kan barna begynne før dersom de er født på våren, og etter dersom de er født på høsten. Jeg hadde aldri hørt om dette før. Og det må da bli enormt tungvindt med innkjøringer hele tiden? Må jo være slitsomt for lærerne å ta inn nye gjennom hele året, og barna selv som etablerer seg, så skal det hele veien komme inn nye. Og for de nye kan det ikke være ok å komme inn i etablerte grupper. Dette må vel kun være for de foreldre som ikke orker høre på at barnet "kjeder seg" i barnehagen og vil begynne på skolen fordi de kjenner noen som går der, ellerde som synes det er så trist at lillegutt skal begynne nå, siden han ikke bir 6 før om to måneder. (Er han allerede så stor!!)
tobo Skrevet 3. september 2005 #2 Skrevet 3. september 2005 Jepp - dette har jeg også hørt om. En venninne av meg jobber i småskolen. Snakket med henne i sommer. Hun var litt fortvilet fordi hun rett og slett ikke visste hvordan dette skulle gjennomføres. Alle begynner når de vil, og sånn jeg forsto det - så skulle det også være blandet fra 1 til 3.klasse??? Kanskje det er jeg som har misforstått, men jeg synes hun sa at det heller ikke var skolebøker? Ingen kursing hadde de fått heller. Synes det virker som om det forventes VELDIG mye av lærere?
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #3 Skrevet 3. september 2005 Det er to tre år siden dette kom første gang. Motstanderne av ordningen hevder det var nok et krampetak for å frigjøre barnehageplasser. Barnehagefolk og småskolelærere er stort sett motstandere. Hva tilhengerne sier aner jeg ikke. Jeg har ikke hørt et eneste godt argument fra den kanten.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #4 Skrevet 3. september 2005 hva??? har ikke hørt om dette? lurer veldig så dersom det er noen der ute som kan fortelle mer så er jeg lutter øre (eller hva det heter )
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #5 Skrevet 3. september 2005 Det er egentlig veldig enkelt. Om barnet ditt er født i år 2000 skal h*n begynne på skolen neste år. Om barnet ditt er født juli-des 2000 er skolestart medio august 2006. Om barnet ditt er født jan 2000 kan du som forelder velge at h*n skal starte på skolen i februar 2006. Om barnet ditt er født feb 2000 kan du som forelder velge skolestart mars 2006.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå