Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort innledning:

Gift i 15 år, to barn som vi begge forguder. Gode jobber, alt er stabilt, men bi lever som venner og ikke kjærester og sånn har det vært i snart tre år.. 

For tre år siden fant jeg ut at mannen min hadde vært utro. Han påstår at han ikke husker noe av det men at «det må ha skjedd» ettersom han smittet meg med kjønnssykdom. Han uttalte også at han aldri hadde fortalt det med mindre han måtte. (altså pga sykdommen). 
Jeg ble knust, vurderte å gå og dro han med meg på samlivsterapi. 
Jeg har dessverre opplevd utroskap i flere tidligere forhold og trodde jeg nå var gift med en som aldri ville gjøre noe sånt. Så jeg tok feil. Igjen. Jeg datt ned i en slags depresjon på et vis hvor jeg mistet helt troen på menn og også på meg selv. Jeg var langt nede og dro på visninger og tenkte at jeg ønsket å være alene resten av livet eller i allefall være for meg selv en stund for å sortere følelsene. 
Mannen min sa at hvis jeg flyttet betydde det slutten. 
Jeg ble værende. Etter er par mnd så var jeg fremdeles nedfor og han følte seg oversett. Han sa at han ikke forstod at dette plaget meg lengre siden det ikke var noen big deal for han så tenkte han ikke at det var noe som burde plage meg så innmari. 
Etter et år møtte jeg veggen og gikk til psykolog for å hjelpe meg selv. Jeg var heldig og kom til ei super dame som fikk løftet meg opp og jeg føler meg 90% som meg selv igjen. Psykologen var opptatt forholdet til mannen min. Etter en psykologtime sendte jeg mannen min mld hvor jeg skrev at han måtte minne meg på at jeg skulle snakke med han om mine «issuses» og hvorfor jeg trekker meg inn i meg selv. Han skrev bare en tommel opp. 
Jeg har prøvd å snakke med han flere ganger om forholdet vårt men han unngår det. 
Greia er at han er skjermavhengig. Han jobber på pc hele dagen og har ellers nesa i tlf. Og vi snakker HELE TIDEN. Jeg prøver å få han med på ting men han gidder ikke. 
Jeg føler meg så lite interessant og noen ganger kan han slenge ut av seg at han er ulykkelig fordi han ikke får sex. 
Men man får ikke akkurat lyst på noen som bare sitter der som en klump i sofa’n og skreller på YouTube videoer.. men det tåler han ikke å høre.. da blir han furt og forteller hvor krevende jobb han har ... osv. akkurat som om ikke jeg har det også. 
Jeg føler at jeg har jobbet med meg selv for å forstå meg selv bedre for at det skal gagne forholdet vårt.. og han.. som har vært utro.. ikke gidder å løfte en finger. Han snorker også og vi har derfor to soverom. Jeg vet at hvis han trener så blir snorkingen mye bedre (gjort det før), men han orker ikke det heller. Jeg har sagt at det er ensomt på soverommet helt alene.. hvorfor vil han ikke gjøre en innsats? Er jeg ikke verdt det? 😢

Hva hadde dere gjort? Jeg vil ikke splitte familien men jeg orker ikke å leve i et sexløst forhold mye lengre. Hvordan få han til å våkne? 

Anonymkode: 41a7b...cd1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått. Hvorfor være sammen med en som ikke vil være sammen med deg? 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Nå tror jeg det er på tide at vi driter i hva eller hvorfor eller hvorfor ikke med han fyren der, og fokuserer 100% på hva DU VIL eller IKKE vil. Kjære deg, alt er bedre enn å komme hjem til det der. ALT. 

Hva vil du? Hvis resten av livet ditt ville være som det er her og nå, er du med på det? Du trenger ting han IKKE kan gi deg, det er ikke sjans, han har ikke kapasitet, da hadde han vært sånn fra dag 1. 

Anonymkode: e4a12...4ed

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Pysa skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde gått. Hvorfor være sammen med en som ikke vil være sammen med deg? 

Det er sånn jeg begynner å føle på det ja. Greia er at han føler seg avvist av meg fordi jeg ikke klarer å ha sex med han nå (pga hans fraværenhet). Så vi skylder på hverandre kan du si. Jeg har sagt til han hva som må til (og jeg føler at det er på sin plass pga hva han gjorde) men han gidder ikke virker det som. Han ønsker at jeg skal bli blid og kvitrende og kåt ved et trylleslag men jeg har ingen tryllestav å fikse det med. Han skjønner ikke hva problemet er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mannen min sa at hvis jeg flyttet betydde det slutten. 

Det høres helt greit ut.

Du kan si til han at du ønsker å skilles NU om han ikke er interresert i å gjøre en innsats. Ta gjerne og fyll ut skjema på forhånd og ha alt av den praktiske biten klar. Kanskje han da kan innse alvoret?

Anonymkode: ca621...ece

• Liker 12
Gjest AntonymBruker
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker said:

han er ulykkelig fordi han ikke får sex

Der har du årsaken både til utroskapen, og at det generelt er kjipt mellom dere. Er nok mye sinne, frustrasjon og ensomhet som ligger i bunn her. Ingen mann går inn i et monogamt forhold for i praksis å bli en incel. Dersom dere hadde et aktivt og sunt sexliv som han kunne si seg fornøyd med, ville han garantert sett deg i et mye mer positivt lys, funnet det lettere å være oppmerksom og oppofrende og i større grad også ansett deg som en venn.

Så kan man selvfølgelig si hvor håpløst det er at menn er skrudd sammen på den måten, og sikkert høste mye støtte på et sted som KG for det. Men det er nå engang sånn virkeligheten er, og dersom man ønsker å løse et problem må man forholde seg til virkeligheten sånn som den er. Sex er og forblir en viktig grunn til at menn er villige til å ofre sine reproduksjonsstrategier (ubegrenset tilgang til ubegrenset seksualitet) for å forplikte seg til kun en kvinne. Og er man ikke det ansvaret bevisst, ja så betaler man prisen.

Faktumet er at så lenge dere ikke har sex, og du i praksis har dømt hans seksualitet til døden (med mindre han er utro eller går fra deg), så er du virkelig uinteressant i hans øyne - sågar til og med å anse som en fiende. Derav den selvforsterkende dynamikken mellom dere to. Han er bitter på deg, og har god grunn for å være det. Derfor bryr han seg også mindre. Et bra sted å starte ville være å bare bestemme seg for å ha sex. Sex avler sex, som igjen avler mye godt på andre områder. Hvis ikke dette er et alternativ, kan dere like gjerne avslutte med en gang.

Endret av AntonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AntonymBruker skrev (6 minutter siden):

Der har du årsaken både til utroskapen, og at det generelt er kjipt mellom dere. Er nok mye sinne, frustrasjon og ensomhet som ligger i bunn her. Ingen mann går inn i et monogamt forhold for i praksis å bli en incel. Dersom dere hadde et aktivt og sunt sexliv som han kunne si seg fornøyd med, ville han garantert sett deg i et mye mer positivt lys, funnet det lettere å være oppmerksom og oppofrende og i større grad også ansett deg som en venn.

Så kan man selvfølgelig si hvor håpløst det er at menn er skrudd sammen på den måten, og sikkert høste mye støtte på et sted som KG for det. Men det er nå engang sånn virkeligheten er, og dersom man ønsker å løse et problem må man forholde seg til virkeligheten sånn som den er.

Faktumet er at så lenge dere ikke har sex, og du i praksis har dømt hans seksualitet til døden (med mindre han er utro eller går fra deg), så er du virkelig uinteressant i hans øyne - sågar til og med å anse som en fiende. Derav den selvforsterkende dynamikken mellom dere to.

Et bra sted å starte ville være å bare bestemme seg for å ha sex. Sex avler sex, som igjen avler mye godt på andre områder. Hvis ikke dette er et alternativ, kan dere like gjerne avslutte med en gang.

Da utroskapen fant sted så hadde vi et normalt sexliv. Jeg mistet lysten etter at han var utro og også var så dum at han sa at han ikke ville ha fortalt meg om det med mindre han måtte. (Altså jeg kan aldri stole på han). Han mener også at jeg bare skal get over it siden det ikke var noen stor sak for han. Han ble sur i ettertid fordi det ble slitsomt for han at jeg ble knust. Så nei, jeg synes at HAN burde gjøre en jobb her for å vinne meg tilbake. Hvis det er det han vil. 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Virkeligheten er også slik at for kvinner så må følelsene være på plass FØR sex. Kvinner ødlegger sin psyke av å drive å ha sex uten lyst.

Sånn sett er kvinner og menns seksualitet og lyst ikke helt kompatible, dessverre.

som kvinne kunne jeg aldri ha tvunget meg til å ha sex ( igjen. Prøvd utallige ganger det der) Tanken gjør meg kvalm Håper ingen mann mener jeg skal ha sex når det gjør meg kvalm. Det vil i tilfelle  drepe ett forhold

så hva gjør en ? Kvinner fikser ikke ha sex før ting funker, men vil ikke å prøve å få det til å funke uten at sex er vanlig i forholdet.

Anonymkode: 46117...94d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så hva gjør en ? Kvinner fikser ikke ha sex før ting funker, men vil ikke å prøve å få det til å funke uten at sex er vanlig i forholdet.

Retting 

kvinner fikser ikke ha sex før ting funker, menn vil ikke ....

Anonymkode: 46117...94d

Skrevet

Det virker som han driter i forholdet deres, dessverre. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Når det bare er en som jobber for forholdet er du egentlig singel i praksis.

Enten gjør han noe NÅ, eller så går du. Si det til han så enkelt så han forstår. Jeg har vært der selv, prøvd alt men man kommer ingen vei om den andre ikke kommer en i møte.

Anonymkode: bbdb6...4cc

• Liker 6
Skrevet

Hva er det du vil redde her? Hva er det gode i forholdet deres?

• Liker 7
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke, men reagerer veldig på at han ikke ser problemet med at han har vært utro og hvorfor det plager deg sånn. Det er å undergrave hvordan du føler det og han virker ikke som han bryr seg særlig mye om hvordan du har det etter noe sånt. Han viser også hvor lite respekt han har for deg når han sier at han ikke hadde tenkt å fortelle deg om utroskapen, men måtte på grunn av at han smittet deg med en kjønnssykdom. 

For min del virker det som han ikke bryr seg særlig mye. Han gidder jo ingenting. Jeg ser ikke helt hvorfor noen begynner å fokusere på sex her og at man skal ha sex når man ikke har lyst. Først må man ta tak i problemene og så vil kanskje sexbiten løse seg etter hvert. Det er ikke spesielt rart eller uvanlig, som jeg har forstått, at man mister lysten etter utroskap. 

Jeg ville nok ha revurdert hele forholdet. For at dette skal fungere så må han gjøre noe og ikke sitte apatisk i sofaen med mobilen. Det er ikke ditt ansvar at han ikke gidder og ikke ditt ansvar å ha sex med han bare fordi han sutrer om det. Et parforhold er teamwork og ikke en som jobber med det og en som er passiv og ikke gidder. 

Endret av TheCatLady
AnonymBruker
Skrevet

Du velger ham selv, dag etter dag.....så hvordan vil du ha det? Ditt valg.

Forandre ham kan du bare glemme.

Anonymkode: 823a5...736

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde forsøkt «alt mellom himmel og jord» for å bevare ekteskapet mitt, men hvis mannen min totalt dreit i at jeg sa «jeg er ulykkelig i dette ekteskapet, vi må fikse dette, hvis ikke er jeg nødt til å gå», ja, da hadde jeg gått. Du alene kan ikke reparere dette forholdet, spesielt ikke når det er han som har gjort den største skaden. 

Pleier ikke skrive dette på KG, men here it goes: Du har det bedre uten han, jeg vil råde deg til å skille deg. Det vil sikkert bli en beintøff prosess og tid framover, men du vil ende opp ti ganger mer lykkelig enn om du blir. Dette kommer ikke til å bli bedre så lenge han ikke ønsker å gjøre en innsats.

• Liker 11
Skrevet

Han lider nok av den altfor vanlige mannesykdommen som medfører kognitiv svikt i forhold til å skjønne at det hans kvinner gir uttrykk for inneholder viktig informasjon, som kan få fatale konsekvenser å overhøre. 

Jeg har dessverre ingen løsning på slikt, men det hadde vært kjekt om menn engasjerte seg i tråden, og slike spørsmål generelt, for å veilede oss kvinner i hva som må til for å nå gjennom til menn i slike situasjoner. 

Ofte ender slikt opp med brudd, der mannen er i sjokk, og ikke så det komme, og vi kvinner ikke kan forstå hvordan det er mulig å oppleve det som et sjokk. Vi har jo forsøkt å formidle problemer som dyttet forholdet mot dette i lang lang tid. 

Håper menn kan forklare hvordan dette kan unngås. 

Jeg spør for en venn. Noen millioner venner. 😆

• Liker 21
Gjest AntonymBruker
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Da utroskapen fant sted så hadde vi et normalt sexliv. Jeg mistet lysten etter at han var utro og også var så dum at han sa at han ikke ville ha fortalt meg om det med mindre han måtte. (Altså jeg kan aldri stole på han). Han mener også at jeg bare skal get over it siden det ikke var noen stor sak for han. Han ble sur i ettertid fordi det ble slitsomt for han at jeg ble knust. Så nei, jeg synes at HAN burde gjøre en jobb her for å vinne meg tilbake. Hvis det er det han vil. 

Det er interessant at du sier dere hadde et "normalt" sexliv, og ikke et "aktivt" sexliv som "han kan være fornøyd med" (som var formuleringene jeg brukte). Det er mulig jeg overtolker her, men jeg oppfatter det som at du er litt unnvikende på temaet - som at det er noe der du ikke vil ta helt innover deg, og som du rettferdiggjør ved å henvise til hva som er "normalt", eller hva du tror er normalt.

Men det er nok uinteressant for ham hva som er normalt eller ei. Er det en unnskyldning du har brukt før kanskje, når du har avvist ham? "Jammen kjære deg, det er jo normalt med to ganger i uka". Det som betyr noe for ham er om han er fornøyd med sexlivet sitt. Og det har han jo åpenbart ikke vært, i og med at han var utro, og i og med at hans fremste ønske fortsatt ser ut til å være å ha sex med deg

Hvis du tenker deg om, har han noensinne kommunisert til deg at han ikke har vært fornøyd med sexlivet deres? Har du opplevd det som at han "maser"? Har du noensinne følt på sexpress? For det ville overraske meg dersom han har vært misfornøyd, men aldri kommunisert dette til deg. Men man skal aldri si aldri, kanskje er det sånn det har vært. Og i så fall er den på ham, ettersom enhver er ansvarlig for å kommunisere klart hva man ønsker i et forhold.

Uansett, det er en utrolig vanskelig situasjon dere er i, sånn type situasjon som står bom fast fordi man trenger så forskjellige ting. Og for å ha noe som helst håp om å løse dette må dere nok begge belage dere på å gjøre ting dere ikke vil. Han må kommunisere fredelig og uaggressivt med deg, på tross av at han er bitter på deg. Og du må ha sex med ham, på tross av at du ikke kjenner lysten. Begge deler er mye å be om, og det kan godt hende det blir for mye for dere begge å tvinge dette forholdet inn i et bedre mønster.

Samlivsterapi kunne kanskje vært noe, noen utenfra som kan tvinge dere begge til å lytte.

Endret av AntonymBruker
Skrevet

Ts, Enten finner du frem det mest sexy undertøyet du har og forfører ham etter noter..... eller du innser at du er i ferd med å kaste bort livet ditt...

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man ikke huske at man har vært utro🤷‍♀️

Anonymkode: a4010...0f9

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan man ikke huske at man har vært utro🤷‍♀️

Anonymkode: a4010...0f9

Selvfølgelig husker han det. Det er bare noe han sier for å slippe å måtte svare på spørsmål. Det er jo ganske åpenbart at dette er en mann som gjør sitt beste i å manøvrere seg rundt alt som er litt ubehagelig i samlivet.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...