Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Når går ammetåka over? Kan ikke huske jeg var så fjern med første.. 

Jeg glemmer alt.. Skulle egntlig skrive mer også, men ja. Glemt det og. 

Anonymkode: 1f6ed...f22

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk over etter ca 3-4 mnd

Anonymkode: e77af...17c

Skrevet

Tror det er veldig individuelt. Med førstemann  var jeg virkelig i bobla, mens denne gangen følte jeg meg som meg selv umiddelbart. Med førstemann slet jeg til og med med å fokusere når jeg begynte på jobb igjen etter 9 mnd, mens denne gangen har jeg tatt meg selv i å savne jobben helt siden kort til etter fødsel (Ammet begge gangene og får omtrent like mye søvn hvis det har noe å si) Får også tilbakemelding fra andre at jeg er overraskende interessert i mye annet enn baby 😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat stoppet med å amme, men ammetåka er der ennå. Men tror det er fordi jeg er så trøtt. Og jeg har vært tilbake på jobb i flere måneder.

Anonymkode: 83ed9...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Når søvnen blir bedre(altså for meg), er min erfaring.

Anonymkode: 364d2...0c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når søvnen blir bedre(altså for meg), er min erfaring.

Anonymkode: 364d2...0c8

Enig! Handler mer om søvn enn hormoner tror jeg 

Anonymkode: 5d1e7...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg har den enda, og 2 år siden jeg sluttet å amme 😅 Men han sover litt dårlig da.. Men hukommelsen er langt unna der den var før jeg fikk barn 

Anonymkode: c7334...0f7

AnonymBruker
Skrevet

For min del føler jeg at ammatåke egentlig er at annet ord for søvnmangel. Barnet er 4 og det har ikke forsvunnet😅

Anonymkode: a3bbf...6df

Skrevet

Jeg ammer en på 19 mnd, og er fremdeles i ammetåka. I tillegg er jeg gravid med neste, så tror nok ammetåka kommer til å vare noen år til 😂 Men tror det stemmer det som blir skrevet over her, det handler nok mer om søvn. Min er ikke den beste til å sove gjennom natten (har skjedd to ganger, jippi....) så blir spennende å se når det blir bedre 😅 Fortsett å skriv ned ting du trenger å huske 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Det går vel over når man begynner å sove ordentlig. Det heter ammetåka, men det er jo søvnmangelen man blir surrete av.

Anonymkode: a39de...840

AnonymBruker
Skrevet
jaromei skrev (1 time siden):

Jeg ammer en på 19 mnd, og er fremdeles i ammetåka. I tillegg er jeg gravid med neste, så tror nok ammetåka kommer til å vare noen år til 😂 Men tror det stemmer det som blir skrevet over her, det handler nok mer om søvn. Min er ikke den beste til å sove gjennom natten (har skjedd to ganger, jippi....) så blir spennende å se når det blir bedre 😅 Fortsett å skriv ned ting du trenger å huske 🙈

Hehe takk for tips om å skrive ned 😊 det var egentlig lurt! 

Søvnmangel kan jo være en forklaring. Merker jeg er helt borte på natta, vanligvis er jeg ganske klar i hodet, ihvertfall de siste par årene. 

Jeg føler meg jo ikke trøtt, eller så er jeg bare vant til å være trøtt. Jeg legger meg rundt tolv, og står opp ca halv syv med en eller to halveis oppvåkninger pga amming, så synes jo jeg får nok søvn, har aldri tenkt at jeg har behov for å sove mer enn jeg gjør 😂 

Men det forklarer litt hvorfor jeg er tåkete. Idag hadde jeg glemt hvilken måned det var foran ansatt i barnehagen. Spurte hvilken dato, hun svarte "sjette". Jeg skrev derfor 6 april. Flaut. 🙃 Kom på nå at jeg ikke rettet på det, selv etter at hun korrigere det muntlig. Jeg lo, sa "aha ja da er mai", fortsatte å skrive april.. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler meg jo ikke trøtt, eller så er jeg bare vant til å være trøtt. Jeg legger meg rundt tolv, og står opp ca halv syv med en eller to halveis oppvåkninger pga amming, så synes jo jeg får nok søvn, har aldri tenkt at jeg har behov for å sove mer enn jeg gjør 😂 

Hadde jeg sovet så lite, hadde jeg vært bananas crazy, men jeg trenger gjerne ganske mye søvn. Er hjemmeværende med pjokken, legger meg gjerne ca 22, og blir vekket omtrent to til tre ganger på natta, og får oftest ikke sove helt med en gang igjen, også er det opp kl. 06. Jeg sover i tillegg samtidig som sønnen min sover lur på dagen. Da føler jeg meg kaaanskje delvis oppegående 😂

AnonymBruker
Skrevet
jaromei skrev (33 minutter siden):

Hadde jeg sovet så lite, hadde jeg vært bananas crazy, men jeg trenger gjerne ganske mye søvn. Er hjemmeværende med pjokken, legger meg gjerne ca 22, og blir vekket omtrent to til tre ganger på natta, og får oftest ikke sove helt med en gang igjen, også er det opp kl. 06. Jeg sover i tillegg samtidig som sønnen min sover lur på dagen. Da føler jeg meg kaaanskje delvis oppegående 😂

Hmm kanskje mer søvn gjør at jeg fungerer bedre på dagen. Jeg har lakenskrekk og kan sitte oppe enda lenger om jeg har tv programmene mine 😊 

AnonymBruker
Skrevet

8 mnd ca. For meg hadde det ingenting med søvn å gjøre, den endret seg ikke.

Anonymkode: 82230...c4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...