AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #81 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.40): Har aldri hatt snop i hus, det fjerner hele problemstillingen. Har kun mørk sjokolade, som de får en liten knekk av hver dag, og ellers er det kun snop til jul, påske og bursdag. Vi voksne spiser heller ikke sånt, og koser oss heller med gode skinker, nøtter, oliven, tørrfisk, frukt, grønnsaker kuttet i staver eller ost. Barna gir ikke utrykk for å savne noe, de er 9 og 6 år nå. Jeg har gitt dem skikkelig god hjemmelaget mat fra de var babyer, og de elsker alt fra paprika til sardiner. Anonymkode: 1caab...a12 Hva er relevansen ?? Anonymkode: 3a20a...fa6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #82 Skrevet 7. mai 2021 Skjønner han godt jeg. Er 24 og snoker fortsatt i skapene etter godteri. Hva med å gi han sukkerfritt godteri? Eller f eks 1 sjokolade og 1 liten boks sjokomelk hver dag, så han ikke blir helt desperat og går og leter rundt? Det går helt fint med godteri hver dag så lenge man ikke overdriver. Bedre med litt hver dag, enn at han går helt amok og stapper i seg alt han kommer over. Du kan jo tenke deg selv når du får søtsug.. eller er du slik et perfekt menneske som kun spiser godteri etter 18 på lørdager? Anonymkode: cc591...0d9
Hactar Skrevet 7. mai 2021 #83 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ville kanskje begynt å bli litt strengere om jeg var deg. For eksempel si « fy seg, ikke lov å ta namme nam uten å spørre, da blir det ikke namme nam på lørdag.» vise på en så snill måte som mulig at det vil få konsekvenser. Hadde jeg snakket sånn til femåringen min, hadde han ledd seg ihjel. Det er forsåvidt en naturlig konsekvens at godteri som spises på onsdag, ikke også kan spises på lørdag, men om den tanken stopper ham, kommer an på impulskontrollen. Her kan det virke som gutten har et stort søtsug for tiden, og jeg holder vel med dem som foreslår å fjerne fristelsen inntil han modner litt og klarer å styre seg. Noen kan ha fri flyt fordi ungene uansett ikke er så interesserte i søtt, men hos oss hadde det ikke fungert. Skolegutten her er moden nok nå til å ikke snoke i skapene, men hadde han fått lov til å spise kake og godteri i stedet for vanlig mat når han kommer skrubbsulten hjem fra skolen, hadde han gjort det. 1
Rosatoast Skrevet 7. mai 2021 #84 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kunne spurt deg om det samme. 😊 Er det bare fordi det er (mørk, relativt bitter, 70-86%) sjokolade at det klassifiseres som "kos" i dine øyne? Anonymkode: 1caab...a12 Har ikke sagt noe angående mørk sjokolade til deg. Og at du "kunne sagt det samme om meg", sier jo bare at du faktisk ikke gjør deg til heller.. "Good luck chuck" you need it
Lill3My Skrevet 7. mai 2021 #85 Skrevet 7. mai 2021 Legg snop øverst i skapet der han ikke når frem, eventuelt bak en bok eller noe annet "kjedelig". Og la ham få ha lekene sine i fred. Å ta dem vekk fordi han handler på impuls og vil ha snop blir som om neon skulle si at du ikke fikk bruke bilen din fordi du droppa trening i går
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #86 Skrevet 8. mai 2021 Ikke ha godteri. Eventuelt stjeler han godteri på en mandag, så blir det ikke godteri på lørdag (fordi det er bare en dag i uken). Veldig vanlig at barn gjør sånt. Anonymkode: 2ecce...bfd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #87 Skrevet 8. mai 2021 Hei. Jeg er nr 40-åring som fortsatt snoker i skuffer og skap på let etter noe godt. Eneste løsningen for meg og femåringen din er at det ikke finnes godterier i huset annet enn de dagene det skal nytes (lørdag og evt fredag). Hverken barn eller voksne trenger å ha snop liggende i hverdagen. Her har 5-åringen en stor fordel. Han tjener ikke egne penger og handler heller ikke selv. Slutt å kjøp inn snop de dagene det ikke skal spises. Enkelt og greit. Anonymkode: ed83b...508 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #88 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.46): Spiser dere voksne snop på kveldstid når unga har lagt seg, så er dere ikke det spor bedre selv. Og har bare godt av å slutte med det dere også. Anonymkode: e226e...02a Hilsen tante Sofie. Anonymkode: e5e13...f32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå