AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jada, du skal få lov å pule meg, baby, det er bare noen små ting vi må få på plass først. Du må... • elske meg betingelsesløst og gi meg omsorg uten å forvente noe i retur, jeg er som et barn, jeg behøver en forelders grenseløse kjærlighet • ta ansvar for meg, ta ansvar for å sette grensene for meg, ingen har noen gang lært meg å sette grenser, eller respektert grensene mine, så jeg klarer det ikke selv • tåle at jeg klikker og anmelder deg hvis jeg føler at du har gått over grensene mine likevel • tåle at jeg oppfører meg stygt og lumpent, at jeg utagerer, det er bare grensetesting, siden jeg er utrygg stakkars meg • du må behandle min overgivelse til deg, som den ultimate gave fra min side, og hvis andre sier at jeg er usunn for deg, så er det bare fordi verden er i mot meg, stakkars meg Omtrent hver eneste gang jeg leser her inne om submissive eller underdanige, så er dette holdningen. Og det får meg til å tenke på narsissisme og personlighetsforstyrrelse. Derfor tenkte jeg at dere kunne hjelpe meg å forklare hva forskjellen er...hvis det finnes noen da! Anonymkode: 9f182...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Seksuell underdanighet er en seksuell preferanse/fetish, BDPF er en personlighetsforstyrrelse. Det er ikke verre enn det Anonymkode: 89cbb...a59 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Seksuell underdanighet er en seksuell preferanse/fetish, BDPF er en personlighetsforstyrrelse. Det er ikke verre enn det Anonymkode: 89cbb...a59 Er det det eneste som skiller? Anonymkode: 76cb4...7f0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Må si det der var bra trolling. Får lyst til å svare! Mange hint her om at det er et troll, spesifikt en incel. Mine spørsmål til TS er: - 1. Har du seksuelle forhold med 16 åringer som går på BUP? I så fall så kan du bare klandre deg selv. - 2. Har du noen gang hatt sex? Anonymkode: 71882...723 3
Cleo88 Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 11.37): . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 In Cognito
MuffinStud Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Hvorfor valgte du seksuell underdanighet? Ville ikke vært vanskelig å skrive ganske nøyaktig det samme om dominanse og bare bytte ut "jeg" med "du". 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 11.37): Jada, du skal få lov å pule meg, baby, det er bare noen små ting vi må få på plass først. Du må... • elske meg betingelsesløst og gi meg omsorg uten å forvente noe i retur, jeg er som et barn, jeg behøver en forelders grenseløse kjærlighet • ta ansvar for meg, ta ansvar for å sette grensene for meg, ingen har noen gang lært meg å sette grenser, eller respektert grensene mine, så jeg klarer det ikke selv • tåle at jeg klikker og anmelder deg hvis jeg føler at du har gått over grensene mine likevel • tåle at jeg oppfører meg stygt og lumpent, at jeg utagerer, det er bare grensetesting, siden jeg er utrygg stakkars meg • du må behandle min overgivelse til deg, som den ultimate gave fra min side, og hvis andre sier at jeg er usunn for deg, så er det bare fordi verden er i mot meg, stakkars meg Omtrent hver eneste gang jeg leser her inne om submissive eller underdanige, så er dette holdningen. Og det får meg til å tenke på narsissisme og personlighetsforstyrrelse. Derfor tenkte jeg at dere kunne hjelpe meg å forklare hva forskjellen er...hvis det finnes noen da! Anonymkode: 9f182...d5d Dersom man er submissive så har man vel egentlig kontrollen. En med personlighetsforstyrrelse eier ikke kontroll. I et seksuelt forhold så skal man har grenser, tydelige. Ingen overtråkk.. I en personlighetsforstyrrelse er det mange overtråkk av grenser. Anonymkode: 60c2e...bca 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Det er en brat (dominant) du beskriver, ts, ikke en submissiv/underdanig. Anonymkode: c31cc...144 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Hei! Ja, jeg er klar over at borderline personlighetsforstyrrelse er en diagnose og at seksuell underdanighet er en legning eller tilbøyelighet. Poenget mitt var at denne legningen eller tilbøyeligheten synes skreddersydd for en med diagnosen. Når jeg leser utsagn om kravene som stilles for at man skal klare å tenne, eller være villig til å ha sex, så tenker jeg støtt at dette er noe en frisk person aldri kunne ha sagt. Det er som en bestilling, en liste med krav, sendt ut av en med en diagnose, som i mine øyne minner om borderline. I tillegg har man denne evinnelige kranglingen mellom sub’ene man finner her inne, hvor man fremstiller andre som dårlig for å selv komme i bedre lys, tolker ting i verste mening, beskylder hverandre for ting, er spydig, og nører opp om krangel. Det finnes flere gode eksempler i denne tråden her, blant annet dette med å kalle tråden trolling, hinte om at jeg er en dårlig person, si at dette gjelder brats...med andre ord, et nokså uhyggelig klima, og dette skjer hver gang. Vis meg gjerne den tråden hvor submissive snakker sammen i rolige former. Til deg som leser om begge deler; Legg gjerne merke til likheter/ulikheter, og fortell oss hvis du ser noe som passer eller ikke passer inn med min påstand. Til deg som snakker om dominante; Jeg har mine tanker om de også, men da med andre diagnoser. Hvis man bytter ut «jeg» med «du» i HI, slik du foreslår, så vil man gjerne sitte igjen med en annen diagnose. Når det gjelder en god del dominante menn så mistenker jeg riktignok at mange inntar denne rollen uten å egentlig tiltrekkes den, men som ledd i å høyne sine sjanser med kvinner. Da blir saken en litt annen. Trådstarter Anonymkode: 9f182...d5d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Ja, jeg er klar over at borderline personlighetsforstyrrelse er en diagnose og at seksuell underdanighet er en legning eller tilbøyelighet. Poenget mitt var at denne legningen eller tilbøyeligheten synes skreddersydd for en med diagnosen. Når jeg leser utsagn om kravene som stilles for at man skal klare å tenne, eller være villig til å ha sex, så tenker jeg støtt at dette er noe en frisk person aldri kunne ha sagt. Det er som en bestilling, en liste med krav, sendt ut av en med en diagnose, som i mine øyne minner om borderline. I tillegg har man denne evinnelige kranglingen mellom sub’ene man finner her inne, hvor man fremstiller andre som dårlig for å selv komme i bedre lys, tolker ting i verste mening, beskylder hverandre for ting, er spydig, og nører opp om krangel. Det finnes flere gode eksempler i denne tråden her, blant annet dette med å kalle tråden trolling, hinte om at jeg er en dårlig person, si at dette gjelder brats...med andre ord, et nokså uhyggelig klima, og dette skjer hver gang. Vis meg gjerne den tråden hvor submissive snakker sammen i rolige former. Til deg som leser om begge deler; Legg gjerne merke til likheter/ulikheter, og fortell oss hvis du ser noe som passer eller ikke passer inn med min påstand. Til deg som snakker om dominante; Jeg har mine tanker om de også, men da med andre diagnoser. Hvis man bytter ut «jeg» med «du» i HI, slik du foreslår, så vil man gjerne sitte igjen med en annen diagnose. Når det gjelder en god del dominante menn så mistenker jeg riktignok at mange inntar denne rollen uten å egentlig tiltrekkes den, men som ledd i å høyne sine sjanser med kvinner. Da blir saken en litt annen. Trådstarter Anonymkode: 9f182...d5d Så fint at du kan fjerndiagnostisere andre over internett uten å ha peiling på hva det du diagnostiserer går ut på en gang. Drøyt å kalle noe du ikke forstår for personlighetsforstyrrelser. Det handler om at noen tenner på å gi fra seg kontroll mens andre tenner på å ha kontrollen. Enkelt opplegg. Dessuten - å bruke krangling i kommentarfeltet som grunnlag for diagnose - da kan vel de fleste av de som er uenige med deg uansett spørsmål diagnostiseres da. Etter ditt forgodtbefinnende. Anonymkode: fb18d...17a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dersom man er submissive så har man vel egentlig kontrollen. En med personlighetsforstyrrelse eier ikke kontroll. I et seksuelt forhold så skal man har grenser, tydelige. Ingen overtråkk.. I en personlighetsforstyrrelse er det mange overtråkk av grenser. Anonymkode: 60c2e...bca Takk til deg som har kommet med et seriøst svar på det jeg spurte om! Til det du sier om at en submissiv er den som har kontrollen; Det er mulig det du skriver er den opprinnelige meningen med submission. Men når jeg leser om submissives krav, så er et av kravene som går igjen, at de skal få lov å slippe kontrollen og være trygg hos en person som tar kontrollen. Dette går igjen og igjen. Til det du sier om at i et seksuelt forhold skal man ha grenser, tydelighet på hvor grensene går; Jeg kunne ikke vært mer enig! Men når jeg leser om submissives krav, så er et av kravene som går igjen, at de vil ha noen som tar initiativet, kaster seg over de, vet hva de vil ha, slik at de selv skal slippe å ha noen mening eller sette grenser. Dette minner meg mer om den risikoadferden som er knyttet til borderline personlighetsforstyrrelse, enn om sunn og sikker sex. Trådstarter Anonymkode: 9f182...d5d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dersom man er submissive så har man vel egentlig kontrollen. En med personlighetsforstyrrelse eier ikke kontroll. Anonymkode: 60c2e...bca AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Til det du sier om at en submissiv er den som har kontrollen; Det er mulig det du skriver er den opprinnelige meningen med submission. Men når jeg leser om submissives krav, så er et av kravene som går igjen, at de skal få lov å slippe kontrollen og være trygg hos en person som tar kontrollen. Dette går igjen og igjen. Her er forøvrig et eksempel på det jeg sikter til; AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det handler om at noen tenner på å gi fra seg kontroll mens andre tenner på å ha kontrollen. Anonymkode: fb18d...17a Anonymkode: 9f182...d5d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er en brat (dominant) du beskriver, ts, ikke en submissiv/underdanig. Anonymkode: c31cc...144 Ikke at det er noen kobling mellom BDPF og brat heller Anonymkode: 89cbb...a59
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Ja, jeg er klar over at borderline personlighetsforstyrrelse er en diagnose og at seksuell underdanighet er en legning eller tilbøyelighet. Poenget mitt var at denne legningen eller tilbøyeligheten synes skreddersydd for en med diagnosen. Når jeg leser utsagn om kravene som stilles for at man skal klare å tenne, eller være villig til å ha sex, så tenker jeg støtt at dette er noe en frisk person aldri kunne ha sagt. Det er som en bestilling, en liste med krav, sendt ut av en med en diagnose, som i mine øyne minner om borderline. I tillegg har man denne evinnelige kranglingen mellom sub’ene man finner her inne, hvor man fremstiller andre som dårlig for å selv komme i bedre lys, tolker ting i verste mening, beskylder hverandre for ting, er spydig, og nører opp om krangel. Det finnes flere gode eksempler i denne tråden her, blant annet dette med å kalle tråden trolling, hinte om at jeg er en dårlig person, si at dette gjelder brats...med andre ord, et nokså uhyggelig klima, og dette skjer hver gang. Vis meg gjerne den tråden hvor submissive snakker sammen i rolige former. Til deg som leser om begge deler; Legg gjerne merke til likheter/ulikheter, og fortell oss hvis du ser noe som passer eller ikke passer inn med min påstand. Til deg som snakker om dominante; Jeg har mine tanker om de også, men da med andre diagnoser. Hvis man bytter ut «jeg» med «du» i HI, slik du foreslår, så vil man gjerne sitte igjen med en annen diagnose. Når det gjelder en god del dominante menn så mistenker jeg riktignok at mange inntar denne rollen uten å egentlig tiltrekkes den, men som ledd i å høyne sine sjanser med kvinner. Da blir saken en litt annen. Trådstarter Anonymkode: 9f182...d5d Men så er det ikke slik at alle med preferanse for seksuell underdanighet er slik som du beskriver, selv om det er din observasjon. Og det at en er borderline er ikke synonymt med at en er seksuell underdanig. Du kan jo ikke ta dine egne observasjoner i et anonymt forum på nett som fakta og sannhet, det er i såfall mye bedre å lese forskningsartikler om borderline. Det er sikkert noen som har gjort forskning på ulike PF og seksuell preferanse også. Anonymkode: 89cbb...a59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå