AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Hei Jeg er en kvinne som nå i en alder av 38 har så pass med selvtillit at jeg forteller hva jeg ønske og hva jeg vil og føler. Jeg tar initiativ og jeg sier ting rett ut. Feks, jeg kan bruke litt frekke ord og hviske det til daten min. Jeg er fra bygda på Sunnmøre, og får kultursjokk av harry nivået når jeg reiser hjem. Så jeg er ikke så ille som lokalfolka der, men sammenlignet med finere folk her jeg bor nå er jeg nok litt "harry" da jeg ikke snakker rundt grøten, men liker å finne ut av sannheten. Nå har min date sagt at han er vant med at kvinner ikke er "sånn" altså jeg er kanskje litt for åpen og ærlig. Noen menn har digget at jeg er litt "rå" eller tar initiativ feks. Men jeg har innsett at det kanskje er litt "much". Skal jeg ta meg sammen og bli litt mer "forsiktig" og la mannen ta initiativet hele tiden? Være forsiktig og begynne å hinte? Han sier jeg bør være meg selv, men jeg vil ikke skremme han vekk heller.. Og tiden hjemme alene ila korona ( hjemmekontor i et helt år, alene ) har gjort meg litt spesiell og rar, og kanskje spisset personligheten min en del. Synes det er så vanskelig å finne ut av det.. Anonymkode: d1d0c...eee
Hr. Aktiv Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Jeg liker at damer sier det de mener og tar litt insj. Det at de bare skal sitte der og forvente at mannen gjør alt blir i min verden feil og rusler videre.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Ja, men han sier det ikke er normalt. 🤪 Har også opplevd å bli avvist på tinder og lignende når jeg tar initiativet. Virker som det kanskje er litt skremmende og at menn tenker jeg lumske intensjoner. Men jeg kjeder meg og vil bli kjent. vil ha det litt gøy og lage litt liv. Men damer flest er nok ganske passive. Det er kanskje normen da og mange menn vil vel være den som tar initiativet og styrer "showet"? Anonymkode: d1d0c...eee
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Syns vi kvinner burde bli mer kompromissløse å slutte å tilpasse oss "det menn vil ha". Om så menn skulle foretrekke kvinner som er littebitt hjelpeløse, petite pyntedokker som ikke krever noe, aldri er misfornøyd, har en middels betalt jobb i fortrinnsvis et omsorgsyrke, er tekkelig jomfru til dagen, skitten hore om natten, helst 25 hele livet og strålende fornøyd med hovedfunskjon som vagina, mor og medlåntager: hvem vil være henne? Tenker du bør være deg selv og velge bort de mennene som prøver endre deg. Anonymkode: a06f2...869 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Haha. Jeg er også fra bygda på Sunnmøre, og har bein i nesa. Når det kommer til dating er det tydeligvis negativt. Virker som om de fleste menn bare vil ha søt, snill og spak. 🤷🏼♀️ Det virker som mannfolk er ute er damer de kan "redde". Anonymkode: 0263f...32f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Har også opplevd å bli avvist på tinder og lignende når jeg tar initiativet. Men herregud da 😅 Selvsagt blir du det, de fleste blir jo stort sett avvist når de tar initiativ! Hvor mange ganger tror du ikke menn blir avvist for hver gang de ikke blir avvist? Anonymkode: d2176...29d
NysgjerrigPiken Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har også opplevd at menn blir «skremt» av personligheten min og at jeg ikke er stille og tilbaketrukket. Kanskje jeg da fremstår som mindre feminin i deres øyne. Uansett tenker jeg at det er like greit - da får vi avklart tidlig at vi ikke passer sammen. Jeg er ikke interessert i å måtte fremstille meg på en måte som ikke passer min personlighet for å virke mer attraktiv for menn. Jeg er heller ikke interessert i den type menn som blir skremt av en «sterk» kvinne. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, men han sier det ikke er normalt. 🤪 Har også opplevd å bli avvist på tinder og lignende når jeg tar initiativet. Virker som det kanskje er litt skremmende og at menn tenker jeg lumske intensjoner. Men jeg kjeder meg og vil bli kjent. vil ha det litt gøy og lage litt liv. Men damer flest er nok ganske passive. Det er kanskje normen da og mange menn vil vel være den som tar initiativet og styrer "showet"? Anonymkode: d1d0c...eee Æh.... trodde du at du skulle bli tatt i mot med åpne armer av alle? Er du fotomodellvakker da eller? Selvfølgelig vil det bli noen avvisninger her og der. Det er helt normalt i alle sjekke-situasjoner. You can't win them all. Anonymkode: 0ae59...e34
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #11 Skrevet 6. mai 2021 NysgjerrigPiken skrev (23 minutter siden): Jeg har også opplevd at menn blir «skremt» av personligheten min og at jeg ikke er stille og tilbaketrukket. Kanskje jeg da fremstår som mindre feminin i deres øyne. Uansett tenker jeg at det er like greit - da får vi avklart tidlig at vi ikke passer sammen. Jeg er ikke interessert i å måtte fremstille meg på en måte som ikke passer min personlighet for å virke mer attraktiv for menn. Jeg er heller ikke interessert i den type menn som blir skremt av en «sterk» kvinne. Akkurat! De sier at de liker "tøffe" jenter som er direkte og sier fra om ting, men det viser seg at nei....De foretrekker stille og rolige jenter. Anonymkode: 5f46f...dfd 2
NysgjerrigPiken Skrevet 6. mai 2021 #12 Skrevet 6. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat! De sier at de liker "tøffe" jenter som er direkte og sier fra om ting, men det viser seg at nei....De foretrekker stille og rolige jenter. Anonymkode: 5f46f...dfd Noen, men langt fra de fleste, i min erfaring. Helt greit å luke de ut, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #13 Skrevet 6. mai 2021 Det virker også som om enkelte menn mener at snill = danser etter mannen sin pipe/dumsnill. Jeg er snill, men jeg stiller faktisk noen krav til en mann. Unngår derfor alle som skriver at de vil ha en snill dame. Anonymkode: 0263f...32f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #14 Skrevet 6. mai 2021 At kvinner tar initiativ er veldig bra og sexy:) Men vulgaritet, not so much. Anonymkode: 0088c...a00
Engel Skrevet 6. mai 2021 #15 Skrevet 6. mai 2021 Om en mann sier at du er feil, så er det han som er feil. Hvis man ikke kan være seg selv fullt og helt så blir det ekstremt tungt etter hvert. Det har jeg selv erfart, og jeg kommer aldri mer til å tilpasse meg en mann på den måten (joda, kompromisser må man gjøre innimellom for at et forhold skal fungere, men personligheten er uaktuell å røre). Jeg er også av den bestemte og direkte typen. Og jeg trenger helt klart en mann som er det også. Han må tørre å gi meg motstand når det trengs, og tåle at jeg gjør det samme. Og det er helt sikker at det ikke er alle menn som tåler det. Jeg har nok skremt bort noen der ja. Innimellom med vilje, da jeg har merket at det er en mann som ikke tåler sånt. Men stort sett får jeg høre at menn blir positivt overrasket. Jeg får høre at jeg er mye enklere å forholde seg til. Nå jobber jeg i et litt mannsdominert miljø da, så det er mulig jeg lærer litt der også. Og ja, man blir oftere avvist når man tar initativ selv. men det er da også en avvisning å sitte å vente på at en mann skal ta kontakt, når de ikke gjør det? Da er det mye bedre å få avklart at de egentlig ikke er interessert med en gang.🙂
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #16 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): At kvinner tar initiativ er veldig bra og sexy:) Men vulgaritet, not so much. Anonymkode: 0088c...a00 Kanskje det er det som er mitt problem, at jeg virker vulgær. hmm.. ( ts ) Anonymkode: d1d0c...eee
M71 Skrevet 6. mai 2021 #17 Skrevet 6. mai 2021 (endret) Personlig setter jeg pris på ei på andre siden som også tar initiativ og ikke bare forventer at mannen skal være pådriver på alt. Eneste ankepunkt jeg kan tenke men er hvis praten går 80-90% fra den ene siden og den andre siden føler seg overkjørt. Tror ikke det å legge bort sin personlighet for å behage den andre parten er en særlig varig løsning. Litt tilpasning ja, men det er grader. Vær deg selv og vær glad i deg selv🙂 Endret 6. mai 2021 av M71
Nuith Skrevet 6. mai 2021 #18 Skrevet 6. mai 2021 Jeg tenker at initiativ til prating, dater og "å henge sammen" er helt greit, men at du kanskje kan la ham ta initiativ på selve sex-biten? Ellers så er det jo ikke slik at man må og skal holde på alle sine dårlige personlighetstrekk "for hvis han var mann nok så hadde han godtatt deg allikevel" - men akkurat det med å ta initiativ er ikke et lett ting å legge av seg, og heller ikke et negativt trekk i seg selv, så dersom han synes det er et problem så ville jeg nok gått videre til en annen mann. De fleste menn klarer å sette pris på en dame som tar initiativ og styrer livet sitt selv, på alle arenaer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #19 Skrevet 6. mai 2021 De som ikke liker det liker heller ikke deg, så er jo en fin måte å luke ut uaktuelle kandidater 😛 ofte når menn driver å stadig tar kontakt men aldri ber meg ut spør jeg direkte selv, da får jeg alltid «Nja, jo, kanskje». Og sparte meg dermed fra bortkasta tid og bekreftet magefølelse på at de ikke egentlig var interessert, next. Anonymkode: 62ed8...e9c
NysgjerrigPiken Skrevet 6. mai 2021 #20 Skrevet 6. mai 2021 7 minutter siden, Nuith said: Jeg tenker at initiativ til prating, dater og "å henge sammen" er helt greit, men at du kanskje kan la ham ta initiativ på selve sex-biten? Ellers så er det jo ikke slik at man må og skal holde på alle sine dårlige personlighetstrekk "for hvis han var mann nok så hadde han godtatt deg allikevel" - men akkurat det med å ta initiativ er ikke et lett ting å legge av seg, og heller ikke et negativt trekk i seg selv, så dersom han synes det er et problem så ville jeg nok gått videre til en annen mann. De fleste menn klarer å sette pris på en dame som tar initiativ og styrer livet sitt selv, på alle arenaer. Det handler ikke om å være «mann nok». Det handler om å finne noen som passer for deg, uten at du skal måtte endre eller tilpasse personlighet og væremåte. Det gjelder uavhengig av kjønn. Hvis noen ber meg om å endre noe ved meg selv, så respekterer han jo ikke meg for den jeg er. Og ja, selvfølgelig er det noen egenskaper man gjerne kan jobbe med, og jeg tar åpent imot den type tilbakemeldinger fra folk som kjenner meg godt, men ikke en ny fyr jeg dater. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå