Gå til innhold

Når jeg og samboer jobber ute gråter baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå når sommeren er på veg så er det igjen mye å gjøre ute. Min samboer har mye å gjøre på huset, da han pusser opp. Det klør litt i mine fingre også da jeg er en rastløs sjel 😂 har prøvd å ta med baby ut i sittedelen i vogna i 2 dager mens jeg og samboer jobber, men baby bare sutrer og gråter. Har da måttet avslutte arbeidet hver gang, så da ligger det ferdige prosjekt hele tiden. Noen som har råd for hva jeg eventuelt kan gjøre? 

Anonymkode: d1776...ed5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha med babyen i bæresele?

Anonymkode: ecbbe...ed5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Bæresjal, så er babyen med på jobbing. Babyen gråter fordi den blir værende alene i vognen mens dere har oppmerksomheten andre steder.

Anonymkode: 6f423...55b

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå når sommeren er på veg så er det igjen mye å gjøre ute. Min samboer har mye å gjøre på huset, da han pusser opp. Det klør litt i mine fingre også da jeg er en rastløs sjel 😂 har prøvd å ta med baby ut i sittedelen i vogna i 2 dager mens jeg og samboer jobber, men baby bare sutrer og gråter. Har da måttet avslutte arbeidet hver gang, så da ligger det ferdige prosjekt hele tiden. Noen som har råd for hva jeg eventuelt kan gjøre? 

...da han pusser opp. Er det ikke et felles prosjekt? Eller er det bare hans hus? 

Anonymkode: 269e5...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

...da han pusser opp. Er det ikke et felles prosjekt? Eller er det bare hans hus? 

Altså, han jobber med huset fordi han er snekker og kan diverse ting som ikke jeg har snøring om. Jeg hjelper til det med det jeg greier og kan. Hadde du klart å hamre sund treverk fra veranda du da? Hadde du klart å lagt på plass vindu som er 90 kg tung? Eller hadde du klart å isolert, hamret påplass treverk på isolasjon? Saget med kappsag? Når jeg kan passe på baby så gjør jeg det mens han tar grovarbeidet. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bæresjal, så er babyen med på jobbing. Babyen gråter fordi den blir værende alene i vognen mens dere har oppmerksomheten andre steder.

Anonymkode: 6f423...55b

Litt tungt å bære en baby på 8 mnd da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, han jobber med huset fordi han er snekker og kan diverse ting som ikke jeg har snøring om. Jeg hjelper til det med det jeg greier og kan. Hadde du klart å hamre sund treverk fra veranda du da? Hadde du klart å lagt på plass vindu som er 90 kg tung? Eller hadde du klart å isolert, hamret påplass treverk på isolasjon? Saget med kappsag? Når jeg kan passe på baby så gjør jeg det mens han tar grovarbeidet. 

Hvorfor den tonen til andre? Det er faktisk en hel del damer der ute som liker den typen jobbing, så vær grei :) 

Anonymkode: ecbbe...ed5

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg som kvinne har vært med på alt du beskriver der. Det er ofte viljen og ikke evnen dom står i veien.

Anonymkode: a7686...cc6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er det ikke om man har godt bæreutstyr. Jeg bærer min jente minst en time hver dag (mer i helgene), og tenker fortsette med det så lenge hun gidder :)

Anonymkode: 2aee6...377

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Eh ja. Selvfølgelig hadde jeg klart (og gjort) det du beskriver. Er ikke noe av det som er typisk mannfolkarbeid. Men uavhengig av hvem som gjør hva, så er det vel et felles prosjekt og da bør man vel si; vi pusser opp.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke med ergonomisk bæretøy? Jeg trener ikke og er kronisk syk, men klarer fint å bære 7-åringen (som vi gjør for moro skyld og connection en veldig sjelden gang hvis alt er kjipt) i en halvtimes tid.

Bar jevnlig til han var 3 og sporadisk til han var 4.

Anonymkode: 20c5f...1cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke med ergonomisk bæretøy? Jeg trener ikke og er kronisk syk, men klarer fint å bære 7-åringen (som vi gjør for moro skyld og connection en veldig sjelden gang hvis alt er kjipt) i en halvtimes tid.

Bar jevnlig til han var 3 og sporadisk til han var 4.

Anonymkode: 20c5f...1cd

Kan jeg spørre hva du bar i frem til 3 år? Håper å kunne bære min jente lenge:) men hun vokser nok ut av bæreselen om et par måneder (8 måneder nå).

Anonymkode: 2aee6...377

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tungt å bære en 8 mnd gammel baby i bæresjal, han/hun sitter helt inntil kroppen i sjal. Alle mine venner har bært barna slik til de var 3 år. En venninne med autistisk barn bærer han enda på ryggen, og han er 5 år. Hun er forøvrig 158 og veier 48 kg selv.

Så jo, du kan bære babyen din i bæresjal. Med mindre du har skader eller sykdom som forhindrer det? 

Anonymkode: 3ed87...e7a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg som kvinne har vært med på alt du beskriver der. Det er ofte viljen og ikke evnen dom står i veien.

Anonymkode: a7686...cc6

Så jeg skal bære en 8 kg unge mens jeg gjør alt dette? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta med en lekegrind ut? 

Eller legge han på et pledd med masse leker?

Har dere en huske? 

Anonymkode: 53e4f...925

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg skal bære en 8 kg unge mens jeg gjør alt dette? 

Ja hvorfor ikke? Her tror jeg det er viljen det står på.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta med en lekegrind ut? 

Eller legge han på et pledd med masse leker?

Har dere en huske? 

Nei, vi solgte lekegrinda, jeg tror ikke jeg kan ta med pledd ut da han har begynt å krabbe 😂

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring etter 3 barn er at når de er i den alderen der er det begrenset hva du får gjort, så det beste er å akseptere det og heller ta det som en bonus om du får frigjort begge armene til litt småarbeid mens baby er våken 😊

I fjor sommer var minste 1.5 år og kunne rusle litt rundt og leke selv mens vi jobbet, men vi ble jo stadig avbrutt. I år er hun 2.5 år og vi merker at nå er det mye lettere.

Anonymkode: a9fd8...65a

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt til angrep på ts da 😂 Mannen er snekker og da er det naturlig at han gjør det kan kan best, mens ts spør om hvordan hun kan gjøre ting hun også samtidig som at babyen er fornøyd. Da blir det fir dumt å si «det er viljen det står på».

Anonymkode: b4b55...cba

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et oppblåsbart basseng fylt med baller eller leker? 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...